Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är ju egentligen "gammal i gemet" vilket jag inte ser som så positivt alltid. Har nätdejtat i många, många år och i perioder. Träffat många trevliga, dejtat ett gäng och träffat en handfull "Åh herregud...."-folk. Men nu känns det liksom som att det har tagit stopp. Då har jag ändå kört lite olika varianter, inklusive träffa någon bara på måfå som jag inte har hunnit bilda mig en uppfattning om ännu alls, ibland kör jag till och med på vinst och förlust med någon som man knappt ser bilderna på.

Men alltså... fungerar ju ändå inte!

Tycker inte att jag är så kräsen, men jag vet ju vilken känsla jag vill ha, eftersom jag trots allt upplevt den lite då och då. Men nu tycker jag att det inte händer längre. Jag har helt enkelt blivit blasé :crazy:

Har du träffat varje person en enda gång då, eller får de flera chanser även om det inte klickar omedelbart?

Jag förväntade mig någon form av attraktion vid första tillfället men efter en "meh"-dejt bad jag om tips i tråden och det visade sig att ett flertal tycker att det är värt flera testomgångar innan man sorterar bort någon som ändå verkar trevlig. (Tur det, för andra gången jag träffade personen det gällde så klickade det desto mer.)

Om du själv känner att du börjar bli blasé så kanske du behöver befinna dig i personens närhet lite längre innan du kan räkna med att något blir extra intressant?

Har du träffat varje person en enda gång då, eller får de flera chanser även om det inte klickar omedelbart?

Jag förväntade mig någon form av attraktion vid första tillfället men efter en "meh"-dejt bad jag om tips i tråden och det visade sig att ett flertal tycker att det är värt flera testomgångar innan man sorterar bort någon som ändå verkar trevlig. (Tur det, för andra gången jag träffade personen det gällde så klickade det desto mer.)

Om du själv känner att du börjar bli blasé så kanske du behöver befinna dig i personens närhet lite längre innan du kan räkna med att något blir extra intressant?

Jodå, de får flera chanser. Inte som förr, då var jag stenhård, men sen har jag gett dom lite fler chanser om det inte var något som verkligen sållade bort dom första gången.

Tror min likgiltighet kommit för att det inte verkar funka oavsett om jag aktivt försöker hitta folk, eller bara befinna mig i möjliga träffa-folk-situationer eller inte göra något. Men men, nu är det höst och jag gillar hösten så jag får väl ut och kasta löv på lämpliga kandidater och se om de nappar ;)

Jodå, de får flera chanser. Inte som förr, då var jag stenhård, men sen har jag gett dom lite fler chanser om det inte var något som verkligen sållade bort dom första gången.

Tror min likgiltighet kommit för att det inte verkar funka oavsett om jag aktivt försöker hitta folk, eller bara befinna mig i möjliga träffa-folk-situationer eller inte göra något. Men men, nu är det höst och jag gillar hösten så jag får väl ut och kasta löv på lämpliga kandidater och se om de nappar ;)

Hösten är bäst! Lövattacker låter både kul och som ett bra sätt att få reda på ifall den tilltänkte har bacillskräck och/eller är överdrivet rädd om sina kläder. :up: :angel:

Jag får en bild av att nätdejting är extremt könsrollskonservativt. Kvinnan tycks hela tiden vänta på mannens initiativ.
Var har du fått den bilden ifrån? Mer än de flesta av mina dejter under min numera avslutade nätdejtingskarriär hade inte blivit av eller kommit framåt om inte jag tagit initiativ/drivit på.
Jag började nästan fundera på om nätdejtande män är mer handlingsförlamade än andra?!

Reser aldrig du?
Är du ute efter "han är nog inte singel"? Där går du bet isf.

Jag kommer definitivt att resa jag också om vi fortsätter träffas. Nu är det så att han, med sitt jobb, har lättare att fixa de här korta besöken. Jag är mera fast i mitt jobb.

Är du ute efter "han är nog inte singel"? Där går du bet isf.

Jag kommer definitivt att resa jag också om vi fortsätter träffas. Nu är det så att han, med sitt jobb, har lättare att fixa de här korta besöken. Jag är mera fast i mitt jobb.
Varför så anti? Jag tycker bara att det måste bli jobbigt för den ena parten att alltid vara den som ska förväntas resa/ anstränga sig.

Varför så anti? Jag tycker bara att det måste bli jobbigt för den ena parten att alltid vara den som ska förväntas resa/ anstränga sig.
Inte anti, men jag har sett så mycket sånt förut i dessa trådar...

Första gången vi sågs så råkade vi bara i misstag träffas på en krog på min ort. Han var här med en vän. Följande gång vi sågs så kom han extempore för att han fick lust till det och var lite närmare min ort pga jobb. Nu föreslog han igen att han skulle komma till mig - för att det är lättare att göra så om vi ska ses i veckan. Helgerna är fullbokade för annat ännu ett tag framöver.

Här handlar det alltså varken om alltid eller förväntas. Han är dessutom fullt medveten om att jag också är villig att förflytta mig.

Inte anti, men jag har sett så mycket sånt förut i dessa trådar...

Första gången vi sågs så råkade vi bara i misstag träffas på en krog på min ort. Han var här med en vän. Följande gång vi sågs så kom han extempore för att han fick lust till det och var lite närmare min ort pga jobb. Nu föreslog han igen att han skulle komma till mig - för att det är lättare att göra så om vi ska ses i veckan. Helgerna är fullbokade för annat ännu ett tag framöver.

Här handlar det alltså varken om alltid eller förväntas. Han är dessutom fullt medveten om att jag också är villig att förflytta mig.
Jag gjorde bara en reflektion och jag kräver ingen redogörelse av dig. OK?

Det finns väl ingenting som tyder på att @tott s dejt är den som alltid förväntas resa? Och det finns väl verkligen ingenting som tyder på att dejten verkar tycka att det är jobbigt?

Jo, att det är din åsikt har jag ju förstått. Men jag kan inte 1) se kopplingen till totts post (vilket jag visade genom att ställa frågor som du inte svarade på) samt 2) förstå varför du inte vill låta tott förklara varför det du skriver inte är applicerbart i hennes fall.

Suck, jag tycker det är så tråkigt när det vrids på vad jag säger. Har pratat med en kille i sthlm sen före sommaren och när jag var i stan och hälsade på min kusin så passade vi på att ses. Vilket var jättetrevligt! Själv har jag varit väldigt realistisk i frågan, inte direkt intresserad av ett distansförhållande men tänkte att visst, om det skulle klicka tusenfalt så får det väl lösa sig så fall.

Det har i alla fall varit många givande diskussioner. Av flera anledningar så tyckte jag nu ändå att det var dags att avsluta det hela ordentligt, eftersom jag ändå hade de känningarna. Den största anledningen till detta är dock att jag inte vill vara den som alltid initierar kontakt, det får vara ett givande och tagande oavsett vilken relation jag har med folk. När jag nu förklarade att jag inte tyckte det var särskilt kul att inte få någon form av kontakt på över en vecka, trots att han visste det var min första vecka på nya jobbet så kände jag att, nope. Jag har ingen lust med det. Speciellt inte när jag har sett honom online på pannkakan flertalet gånger.

Jag bryr mig faktiskt inte alls om att han är där, det var liksom inte det som det handlade om. Han får gärna dejta. Jag vill bara inte få "jag har haft mycket med ditten och datten och inte pratat med någon" i ansiktet på det viset.

Vilket jag väldigt tydligt förklarade, men ändå så har han visst missbedömt mig och inte menat att få mig att känna så, och "men du måste ju också känt att det inte var 100% eftersom du var inne där också". Och det är liksom inte det det handlar om. Men jag vill inte prat med folk som inte vill prata med mig. Simple as that, och jag tycker bara man kan avsluta det lite snyggt istället för att bara låta det rinna ut. Särskilt eftersom vi båda pratat om just det.

Suck igen. Jaja, jag ville bara skriva av mig lite.

Hur många av er hade svarat på detta meddelande??
.................................................................

Hej där
nu ska vi se...
* någon som tycker om mig inifrån och ut.- det går å ordna ty du ser trevlig ut ju ;)
* ett riktigt förhållande baserat på ömsesidig respekt. absolut
* musikalisk och intresserad av golf. musik går an- golf har jag aldrig spelat däremot buskört me moppe inga unga år på en stor gräsmatta ;)
* bra på språk. Gärna road av Shakespeare. engelska å svenska flytande-to be or not to be- var det han ?
* bo i närheten av Helsingborg - sket sig gruverligen men e4an e rak
* inte så viktigt om du har barn men jag har inga. inte jag heller- sånt är man 2 om
* intresserad av IKT. - vet inte vad det betyder så jag säger pass

nåvål... jag hade roligt i ett par minuter när jag läste din raka presentation å jag hoppas du drar lite på smilbandet när du läser mitt svar

ha en god kväll
mvh s

...............................................
ja hur ska man skriva annars ??
mvh blyg nybörjare ;)

.................................................................

Hej där
nu ska vi se...
* någon som tycker om mig inifrån och ut.- det går å ordna ty du ser trevlig ut ju ;)
* ett riktigt förhållande baserat på ömsesidig respekt. absolut
* musikalisk och intresserad av golf. musik går an- golf har jag aldrig spelat däremot buskört me moppe inga unga år på en stor gräsmatta ;)
* bra på språk. Gärna road av Shakespeare. engelska å svenska flytande-to be or not to be- var det han ?
* inte så viktigt om du har barn men jag har inga. inte jag heller- sånt är man 2 om

nåvål... jag hade roligt i ett par minuter när jag läste din raka presentation å jag hoppas du drar lite på smilbandet när du läser mitt svar

ha en god kväll
mvh s

...............................................
mvh blyg nybörjare ;)
Varför av alla kvinnor som finns på en dejtingsite tar du kontakt med någon du har ytterst lite gemensamt med och som bor långt bort, där du själv heller inte ens är i närheten av det hon söker?

Varför av alla kvinnor som finns på en dejtingsite tar du kontakt med någon du har ytterst lite gemensamt med och som bor långt bort, där du själv heller inte ens är i närheten av det hon söker?
Bra fråga du- mest för att se om nån nånsin svarar ju...... 9 av 10 ser man "mottagaren läst" på - men inget svar tebaks.... mest nyfiken vad som kan ändras.... man är här i livet för att lära sig eller hur ?
/s

Hade inte svarat.

Vad har att du tycker hon ser bra ut att göra med att tycka om någon "inifrån och ut"?
Jag förstår inte riktigt det här, vad har det med det hon skriver att göra? Om det är menat att vara roligt förstår i alla fall inte jag humorn.
Svenska och engelska "flytande" - hur är det att vara bra på språk? Och dessutom poängterar du att du inte har någon som helst koll på det hon uttrycker att hon gillar och söker.
Återigen, är det menat att vara roligt? Om hon uttrycker en önskan/krav på en viss närhet är det väl rimligt att du förklarar hur du ser på saken, hur din situation ser ut och varför det inte skulle vara ett problem om du inte anser det.
Varför googlar du inte då? Eller frågar henne vad det är och varför det är så intressant?

Kanske börja med att skriva varför du ens kontaktar henne? Vad är det som tilltalar dig? Istället för att i stort sett rada upp varför du INTE är intressant för henne. Och sedan visa något slags genuint intresse, ställa någon fråga och/eller berätta något om dig själv. Helt bortsett från att det inte ser ut som att ni har något gemensamt så gör du det verkligen inte lätt för någon att svara! Det finns liksom inget att spinna vidare på. Vad tänker du själv att man ska skriva i respons på ett sådant mail?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 465
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 309
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX