Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det har ju ingen påstått. Om det inte hade funnits några könsmönster i sammanhanget, eller om det inte finns några, så spelar det ju ingen roll om det är män eller kvinnor som beskriver sina dejter och relaterade funderingar. Det är det du verkar missa.

Du själv verkar missa att du lite tidigare påstod så här:
Jag tycker vi ser mycket funderingar i tråden som handlar om vad han vill, vad han känner, varför/varför inte han tar initiativ, att han visar/visar inte intresse osv. Som om nätdejtingen och villkoren kring den ligger i hans händer.

Jag tycker det är lite felaktigt att dra slutsatsen att villkoren i nätdejting ligger i mannens händer, bara för att du kan basera det på vad en serie kvinnor rapporterar. Ditt statistiska urval är helt enkelt inte tillräckligt bra.

Jag tycker det är lite felaktigt att dra slutsatsen att villkoren i nätdejting ligger i mannens händer, bara för att du kan basera det på vad en serie kvinnor rapporterar. Ditt statistiska urval är helt enkelt inte tillräckligt bra.
Jag har inte dragit den slutsatsen och det här är inte statistik. Om jag tycker mig se ett mönster i tråden, så är faktiskt inte trådens bristande representativitet för mänskligheten i stort ett motargument. Det borde du fatta på egen hand.

Nej, det du funderar på innerst inne vet jag förstås inget om, men nu gäller mina synpunkter det du uttrycker i denna tråd.
Och mina gäller det du uttrycker i denna tråd. Du behöver inte förklara för mig vad bias är. Jag har vetat det sedan jag pluggade, och det var på 80-talet.

Den här tråden har ingen särställning när det gäller bias. Så jag förstår att du brukar varna folk för det i alla trådar där någon skapat sig en bild av något. Med tanke på hur många de är så måste du ha en hiskelig massa inlägg.

Ett exempel är det där om att hoppas på att han ska fria, ett annat att man inte vill verka för på, ett tredje att man inte vill skrämma iväg honom osv.

I nätdejting blir det kanske bara ännu tydligare. Då är man ju i skarpt läge och det som pågår är ibland slående likt vilken rekryteringsprocess som helst.

Det med att inte vara för på är något som män tänker mycket på också. Tro mig. Samma sak med att inte vilja skrämma iväg henne.

Jag fick ett förhållandevis påfluget svar som stressade mig... :cautious: men jag svarade vänligt att det var för snabb takt för mig. (<--- yay me! :up:) Det mottogs väl och han svarade lite ursäktande med att han kanske är lite snabb som person, att han gärna vill träffa mig och att "men vi tar det som du vill". Det tyckte jag var fint :)
Jag svarade att det var härligt att han är sådan och att jag gärna vill träffas. Sedan dess har jag inte hört något.

Så min Buke-dejting-uppdatering är: Oförändrad

Fikade med två kompisar idag, varav en varit i kontakt med samma person och den andra kände honom ytligt. Go figure ;)

Vi har hörts via chatt varje dag, och sedan i morse även via sms. Det har varit trevligt.
Att ha den här typen av kontakt innan en riktig träff är mycket ovanlig för mig. Extremt.
Men hur jag än betett mig tidigare så har det ju inte lett till att jag skulle ha varit en lyckligare människa, så varför inte prova på ett annat sätt..

Det hjälper väl att jag på någon nivå vet vem han är.

Inga nya förslag om att ses har dykt upp än, få se om det gör det ;)
(detta är inte pga könsnormativt enligt diskussionen ovan, utan har en annan anledning som jag inte behöver gå in på)

Det handlar väl om personer och inte kön - vad en person känner att är "för på". Alla kvinnor är inte lika och alla män är inte lika!
Jag är kvinna och jag har dejtat män. Många av de män jag har dejtat verkar tycka att sen man bytt telefonnummer är det OK att skicka mess med sexuella anspelningar. Även de jag bara träffat en gång IRL. Jag tycker inte att det är OK och jag gör inte så själv.

Men är ett sådant beteende att "vara för på"? Eller är det bara ett normalt beteende i dejtingvärlden?

Jag är kvinna och jag har dejtat män. Många av de män jag har dejtat verkar tycka att sen man bytt telefonnummer är det OK att skicka mess med sexuella anspelningar. Även de jag bara träffat en gång IRL. Jag tycker inte att det är OK och jag gör inte så själv.

Men är ett sådant beteende att "vara för på"? Eller är det bara ett normalt beteende i dejtingvärlden?

För på!
Den dagen ett sådant beteende normaliserats kommer jag gråta.

Även vad det gäller hook-ups eller enbart sex, så är det inte ok att skicka sådana meddelanden innan en kollat att läget och inställningen är samma hos båda.

Du skriver ju att det inte är OK för dig alltså är det för på! Det är ju bara du som bestämmer vad som är för på för dig.

Du skriver ju att det inte är OK för dig alltså är det för på! Det är ju bara du som bestämmer vad som är för på för dig.
Det är ju en av orsakerna till att jag slutat dejta. Att majoriteten tror att de har halva inne, bara för att vi druckit kaffe tillsammans...

Läser här lite sporadiskt då och då och skriver inte för jag har inte så mycket att komma med.

Men nu har jag gjort ett nytt försök på lite nätdejting, meeeen... jag hittar ju inga som jag känner att det ens är intressant att skriva med! Känns som jag har blivit så bitter över att det aldrig klickar (från båda håll) så jag har krupit längre in i min bubbla och sitter och tjurar för mig själv och därför finner ännu färre intressanta.

Ja, som om det inte var nog så sitter jag hemma med halsont och halvfeber vilket inte gör det bättre. Jag gör som @Pepson2 och hänger med katterna :D

Men vore trevligt att hitta någon att dejta lite. Hur gör ni, kör ni lite hej vilt med folk som kanske eller kanske inte är något, eller är ni väldigt selektiva?

Det med att inte vara för på är något som män tänker mycket på också. Tro mig. Samma sak med att inte vilja skrämma iväg henne.

Jag tycker inte att så mycket verkar tala för att män och kvinnor hanterar dejtingen huvudsakligen lika. Vi har ju fortfarande rätt mossiga könsroller, dejtvärlden är inget undantag.

Hur gör ni, kör ni lite hej vilt med folk som kanske eller kanske inte är något, eller är ni väldigt selektiva?

Jag ska kanske inte påstå att jag har hunnit skapa någon rutin, men om de har haft intressanta profiler och hyfsat tilltalande utseenden så har jag försökt växla några meddelanden med dem. (Det är ju inte alltid de svarar. :p) Har de lyckats skriva en 3-4 sådana utan att jag blivit besviken på språkbehandling eller innehåll så har jag försökt träffa dem. Det kan vara så jättestor skillnad på hur någon är på skärmen och i verkligheten att jag inte har velat lägga mer tid än så på kontakt online.

Jag ska kanske inte påstå att jag har hunnit skapa någon rutin, men om de har haft intressanta profiler och hyfsat tilltalande utseenden så har jag försökt växla några meddelanden med dem. (Det är ju inte alltid de svarar. :p) Har de lyckats skriva en 3-4 sådana utan att jag blivit besviken på språkbehandling eller innehåll så har jag försökt träffa dem. Det kan vara så jättestor skillnad på hur någon är på skärmen och i verkligheten att jag inte har velat lägga mer tid än så på kontakt online.

Jag är ju egentligen "gammal i gemet" vilket jag inte ser som så positivt alltid. Har nätdejtat i många, många år och i perioder. Träffat många trevliga, dejtat ett gäng och träffat en handfull "Åh herregud...."-folk. Men nu känns det liksom som att det har tagit stopp. Då har jag ändå kört lite olika varianter, inklusive träffa någon bara på måfå som jag inte har hunnit bilda mig en uppfattning om ännu alls, ibland kör jag till och med på vinst och förlust med någon som man knappt ser bilderna på.

Men alltså... fungerar ju ändå inte!

Tycker inte att jag är så kräsen, men jag vet ju vilken känsla jag vill ha, eftersom jag trots allt upplevt den lite då och då. Men nu tycker jag att det inte händer längre. Jag har helt enkelt blivit blasé :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 465
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 309
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX