Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur många av er hade svarat på detta meddelande??

Jag hade aldrig i livet bemödat mig om att svara.

När man läser dina svar framstår det som att du egentligen inte är ett dugg intresserad av den individ du skriver till, utan att det kunde ha varit till precis vem som helst av 200 eller fler slumpvis utvalda kvinnor. Bara för att det är kvinnor och helt oavsett vad någon har skrivit i sin presentation. Det ökar definitivt inte chanserna att någon svarar, och definitivt inte i det fall du tar som exempel. Det blir raka motsatsen till intressant eller attraktivt att så uppenbart strunta i det där ledet "tycka om inifrån och ut" och köra över det med ett klämkäckt "ja du ser ju bra ut".

Det enda man får veta om dig är att du är väldigt angelägen om att försöka skämta till det. Alltid. Tyvärr blir det ganska snabbt bara tröttsamt och enerverande. För när det görs som här utan att ha hunnit bygga upp någon som helst kontakt eller motparten egentligen fått veta något om dig, så blir det bara magplask av det som var tänkt att vara lustigt. Inte minst när det här verkar vara en helt seriös presentation, som bara bemöts med ett tjosan svejsan från din sida.

Vill du ha ytterligare ett råd (även om du onekligen har fått en hel del av den varan tidigare i dessa trådar) så är det alltså att försöka fundera ett varv till över vad det är för person (=individ) du svarar. Inte bara att det är en kvinna i mängden utan vad har just HON för egenskaper som kan vara spännande/lockande/intressanta i ett förhållande ("snygg" eller "ser bra ut" räknas inte i detta sammanhang).

Många är seriösa i sin presentation för att de är ute efter ett seriöst förhållande. Då förväntar de sig med stor sannolikhet också ett seriöst bemötande tillbaka, om det ska väcka någon tillstymmelse till intresse. Och innan det är läge för att dra in någon "humor" på det sättet som du gör.

Gör någon gång ett allvarligt försök att svara någon med korrekt skriven svenska, våga utelämna alla de där tjosan- lustigheterna i din första kontakt och våga vägra alla dessa djävla smileys överallt. Och berätta i stället a) något som visar att du ser den du svarar som en tänkande varelse och b) något om DIG SJÄLV, det vill säga vad du sysslar med på dagarna, vad som gör dig arg och lycklig och ledsen, och vad du tänker på och önskar och drömmer om. Och så lägg in ett sådant svar här i stället om du vill ha feedback.

Bra fråga du- mest för att se om nån nånsin svarar ju...... 9 av 10 ser man "mottagaren läst" på - men inget svar tebaks.... mest nyfiken vad som kan ändras.... man är här i livet för att lära sig eller hur ?
/s
Nej, jag begriper ingenting. Varför ska hon svara tycker DU? Ni har ingenting gemensamt och du uppfyller inte något av det som står i hennes "kravlista", det enda rimliga svaret om det blir något är "Tack, men nej tack". Du bäddar för att bli avvisad.

Bra fråga du- mest för att se om nån nånsin svarar ju...... 9 av 10 ser man "mottagaren läst" på - men inget svar tebaks.... mest nyfiken vad som kan ändras.... man är här i livet för att lära sig eller hur ?
/s

Om man är intresserad av språk och litteratur och vill ha någon som delar det intresset är det inte sannolikt att man svarar på ett mail där skribenten uppenbart har nollkoll och dessutom skriver SMS-svenska. Hela svaret antyder att du skriver för att du tycker hon är snygg, inget annat.

Dåligt språk i kombination med att personen uppenbart inte är intresserad av annat än utseendet resulterar i icke-svar från min sida. Så nej, jag hade inte svarat.

Nej, det hade jag inte. Jag hade kanske kunnat ha överseende med språkbehandlingen om du hade stämt in väldigt väl på mina övriga önskemål och skrivit från hjärtat och utan en massa plumpa skämt, men här är det ju så många felmatchningar att man undrar om du ens har läst presentationen.

Jag hade inte heller svarat. Du verkar inte förstå vad hon söker utan det känns som att du bara chansar med "första bästa" och hoppas på svar. Att bara komma på idén att kommentera hennes utseende när hon skriver "någon som tycker om mig inifrån och ut", att du skulle vara speciellt bra på språk för att du kan tala svenska och engelska flytande? Det är väl snarare grundkunskaper kan jag tycka. Du har ju dessutom inte bra svenska i skrift, så även där gör du bort dig. Du vet inte vad IKT betyder (och ids inte googla), så du matchar inte henne där, och platsar inte heller in på kriteriet att bo i närheten av Helsingborg. Du verkar inte vara musikalisk (det är skillnad på att tycka att "musik går an" och vara musikalisk) och du gillar inte golf.

Varför tar du ens kontakt med henne, när du uppenbart inte uppfyller hennes kriterier? Jag håller med föregående talare om hur du bör skriva för att väcka intresse. Och skriv för guds skull till någon som du är genuint intresserad av och där du även uppfyller hennes kriterier (inte bara att hon ska uppfylla dina).

/s
Jag tror du behöver fundera över vem du faktiskt ska kontakta. Känner du ett ärligt intresse för den här kvinna? Hon verkar vara intresserad av språk och litteratur, är du det? Vanligtvis när folk säger så så kan de redan ett tredje språk eller kanske håller på att lära sig, dvs inte bara att de lärt sig engelska i skolan och kan använda det om de måste. Ditt svar blir därför lite hej och hå liksom, som om du inte riktigt läst vad hon skrivit.

Om du verkligen bara valde att maila henne baserat på att du vill se om hon skulle svara så förklarar det ju mer men annars tror jag som sagt att du ska fundera på att kontakta färre kvinnor men istället välja dem lite bättre.

@pontiacfarmer Det vanligaste du postar här är att nähä, ingen har svarat på dina mail den här gången heller.

Utifrån svaren du fått här nu, hoppas jag att du förstår varför. De rymmer nog hela förklaringen.

Spinner vidare @pontiacfarmer

Jag tycker att det var ett smart val av dig att lägga in ditt exempelmejl. Om du tar åt dig av kritiken har du alla möjligheter att förbättra dina utsikter till värdefull kontakt. Jag hoppas verkligen att du gör det, snarare än att t ex skämta bort det här med ett "Aldrig blir det rätt" och försvinna från tråden.

Har du reflekterat något alls över de många svaren du fick? Inte minst Lillgrådis långa och genomtänkta svar.
Det tycker jag definitivt att man kan se på pontiacfarmers korta inlägg.
Förhållandevis korrekt svenska. Inte en enda smiley. Ingen klämkäck tjosan-lustighet.

Så denna passage är definitivt reflekterad över:
Gör någon gång ett allvarligt försök att svara någon med korrekt skriven svenska, våga utelämna alla de där tjosan-lustigheterna i din första kontakt och våga vägra alla dessa djävla smileys överallt.

Det tycker jag definitivt att man kan se på pontiacfarmers korta inlägg.
Förhållandevis korrekt svenska. Inte en enda smiley. Ingen klämkäck tjosan-lustighet.

Så denna passage är definitivt reflekterad över:
Nja, jag vågar nog inte dra en så stor slutsats av det där inlägget. Att säga att jag har förstått vad du säger är inte detsamma som att visa att man har förstått. Och det enda pontiacfarmer säger är ju att man lär sig varje dag - vilket inte säger något alls.

Visst. Det enda pontiacfarmer säger är ju att man lär sig varje dag.
Men det går också att se hur han säger det.

Och i varje fall jag ser en skillnad i förväntat och faktiskt inlägg.

Och i varje fall jag ser en skillnad i förväntat och faktiskt inlägg.

Dvs en skillnad mellan vad du hade förväntat dig och det faktiska inlägget.

Själv lutar jag snarare åt att Pontiacfarmer förblivit sin karaktär trogen i det där inlägget, men givetvis vet vi inget om vad som rör sig på insidan av densamme.

Dvs en skillnad mellan vad du hade förväntat dig och det faktiska inlägget.

Själv lutar jag snarare åt att Pontiacfarmer förblivit sin karaktär trogen i det där inlägget, men givetvis vet vi inget om vad som rör sig på insidan av densamme.
Jag antar att varken du eller Mandalaki vill se någon skillnad, eftersom det är mycket tacksamt för er att han finns kvar här i sin gamla inkarnation.

Jag antar att varken du eller Mandalaki vill se någon skillnad, eftersom det är mycket tacksamt för er att han finns kvar här i sin gamla inkarnation.
Och jag noterar med viss förtjusning att du förklarar för oss hur hans inlägg ska tolkas - utifrån min fråga till honom hur han tänker efter råden han fått.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 583
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 264
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 466
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 309
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka