Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
När han skulle hem (efter 5 timmar för han skulle upp tidigt på morgonen) så fick jag en kram och sen satte han sig i bilen direkt. Där hade jag nog förväntat mig något mer men det känns som om han inte trivts hade han ju inte stannat så länge? Vi får se vad som händer här näst.

Varför kramar du inte själv då?

Jag får en bild av att nätdejting är extremt könsrollskonservativt. Kvinnan tycks hela tiden vänta på mannens initiativ.

Nu har jag träffat min dejt för tredje gången. Vi var hos mig och lagade mat. Var trevligt. Dock kändes det som om han mös med hunden mer än med mig, fast hunden hoppade ju så klart upp mellan oss i soffan. Jag tycker det är svårt att veta vad folk vill.... När han skulle hem (efter 5 timmar för han skulle upp tidigt på morgonen) så fick jag en kram och sen satte han sig i bilen direkt. Där hade jag nog förväntat mig något mer men det känns som om han inte trivts hade han ju inte stannat så länge? Vi får se vad som händer här näst.

Hunden var bättre än du på att ta initiativ, kanske? :D Skämt åsido så kan han ju vara lika osäker som du. Kramas lite tidigare under nästa träff och känn efter ifall du vill testa att pussas lite också! I sådana fall är du ju nära och bra.

Jag får en bild av att nätdejting är extremt könsrollskonservativt. Kvinnan tycks hela tiden vänta på mannens initiativ.
Nätdejting är ju bara den initierande fasen, sen satt väl just @Kakis i verkliga livet i en i allra högsta grad verklig soffa med en i allra högsta grad verklig hund och en i allra högsta grad verklig dejt på andra sidan av hunden?

Och varför skulle nätdejtingen skilja sig i könsrollsmönster från hur det går till i verkliga livet, egentligen?

Jag kramades såklart också. Det skedde liksom samtidigt :) Men det är lite svårt att krama någon som sitter i en bil så när han satte sig där så jag lutade mig in och tog honom på axeln och sa att han skulle köra försiktigt hem.

Jag vet inte om det är en allrådande sanning ens. Hur ska en (inte man!) kunna veta det? Speciellt när en (inte man!) själv inte nätdejtar i synnerhet?

"Men det kanske bara är så att det mönstren blir tydligare" - när jag skriver så brukar det betyda att jag inte betraktar det jag säger som en allenarådande sanning.

Och fortfarande gäller ingen särskild forumregel om egna erfarenheter för att få skriva i den här tråden.

Det undrar jag också. Men det kanske bara är så att det mönstren blir tydligare.

Det är möjligt att det är så, men för att eventuellt hjälpa till att balansera bilden lite så är historien bakom min dejt följande: Jag sökte fram honom, jag mejlade först, jag föreslog första dejten, jag tog initiativ till hej då-kram, han föreslog andra dejten (jag var skeptisk men ändrade mig lyckligtvis :p), jag hånglade upp honom. Därefter har jag nog upplevt att det har varit ganska jämnt. :D

Hunden var bättre än du på att ta initiativ, kanske? :D Skämt åsido så kan han ju vara lika osäker som du. Kramas lite tidigare under nästa träff och känn efter ifall du vill testa att pussas lite också! I sådana fall är du ju nära och bra.
Ja hunden är definitivt bättre på det ;) Japp absolut dags att ta mer initiativ om han vill ses igen :)

"Men det kanske bara är så att det mönstren blir tydligare" - när jag skriver så brukar det betyda att jag inte betraktar det jag säger som en allenarådande sanning.

Och fortfarande gäller ingen särskild forumregel om egna erfarenheter för att få skriva i den här tråden.
Vid osäkerhet blir mönstren i regel bara tydliga om en letar efter dem. Då kanske en inte ens upptäcker andra mönster som kanske faktiskt är tydligare. Jag sa inget om vem som får skriva eller inte i tråden?

Jag fattar inte vad du invänder mot, @honung. Någon beskriver sitt intryck av något - i det här fallet samma intryck som jag får av tråden - och du sätter igång att argumentera mot det intrycket. Vart vill du komma?

Jag tycker vi ser mycket funderingar i tråden som handlar om vad han vill, vad han känner, varför/varför inte han tar initiativ, att han visar/visar inte intresse osv. Som om nätdejtingen och villkoren kring den ligger i hans händer.

Jag fattar inte vad du invänder mot, @honung. Någon beskriver sitt intryck av något - i det här fallet samma intryck som jag får av tråden - och du sätter igång att argumentera mot det intrycket. Vart vill du komma?

Jag tycker vi ser mycket funderingar i tråden som handlar om vad han vill, vad han känner, varför/varför inte han tar initiativ, att han visar/visar inte intresse osv. Som om nätdejtingen och villkoren kring den ligger i hans händer.

Bara för att man undrar mycket "Varför" över männens görande och ickegörande betyder det ju inte att man lägger över villkoren i hans händer!!

Jag upplever att kvinnor reflekterar mer över varför de dejtar och vad de vill med sitt dejtande och att många män faktiskt är väldigt både otydliga och oklara runt sitt dejtande. Jag har många gånger ställt raka tydliga frågor till män jag har haft kontakt med via nätdejting och fått svävande, luddiga svar. Om man då som i mitt fall vet vad man vill är det rätt frustrerande och förvirrande och då blir det gärna att man diskuterar de här frågorna för att förhoppningsvis få lite inputs och förstå. Uppenbarligen funkar kvinnor och män många gånger väldigt olika i dejting ibland. Lite informationsutbyte skadar verkligen inte ;)

Uppenbarligen funkar kvinnor och män många gånger väldigt olika i dejting ibland. Lite informationsutbyte skadar verkligen inte ;)
Jag tror inte man ska generalisera allt för hårt i detta ämne. Men informationsutbyte skadar absolut inte alls i någon datingfas överhuvudtaget.

Bara för att man undrar mycket "Varför" över männens görande och ickegörande betyder det ju inte att man lägger över villkoren i hans händer!!

Nej, så behöver det säkert inte vara. Men jag har alltså funderat lite på det där med vem som tar initiativ och sådana saker när jag läst i dejtingtrådarna, så nu tyckte jag att det var intressant att det kom upp.

Sen beskriver du ju generella könsmönster ändå, där kvinnor gör på ett vis och män på ett annat. Så något tycks det ju ligga i det där med tydligare könsmönster, även enligt dina iakttagelser.

Finns säkert ett å annat könsmönster. Precis som i mycket annat vi gör här i livet. Trots allt så är vi ju ändå lite olika varandra :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 465
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 309
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skottlossning på skola
  • Mens
  • Vad gör vi? Del CCIX