Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@emma74 Men har du inte frågat vad han menar? Skulle nån säga så till mig skulle jag absolut fråga "Jaha, hur menar du då?" mest för att jag helt ärligt talat inte riktigt fattar vad det innebär. Det säger ju inte så jättemycket egentligen och jag brukar fråga om jag inte fattar nåt just för att inte missförstå.

Alltså det har ju inte riktigt varit läge... och jag har väl känt att "jamen jag är ju jättedålig på relationer själv, ju", och att någon hivar fram det kortet i ett inte helt nyktert läge innan man riktigt vet vad man vill när man oväntat fått sällskap hem kan jag faktiskt ha överseende med... men nu börjar fundera lite. Eftersom jag tror att jag börjar gilla honom. Jag får se vad jag gör...

Testar igen då!

Jag hade frågat varför han sa så och vad han menade. (Hade försökt formulera det lite mjukare, bara. :D) Anledningen är att både jag själv och bekanta utsatts för dejter som beter sig illa och hänvisar till "Men jag sa ju att ... [valfri grej som nämndes i förbigående i ett inledande skede]" som ursäkt. I sådana fall är ju "dålig på relationer" livsfarligt eftersom det skulle kunna anses ursäkta lite vad som helst. Eller inte, men alltså av den som använder det.

Han har hittills betett sig som en oklanderlig gentleman och jag känner mig helt trygg. Något jag sällan gör.

HELVETE

nu är det någon som uttryckt att de vill träffa mig (och det är inte den unge men väldigt trevlige Brasilianaren vars inbjudan jag undvek).. Under våren har jag fått hjälp att bryta en del dåliga mönster jag har i relationssammanhang och jag vet inte alls om jag är redo att testa mina nya kunskaper :nailbiting:

mitt svar blev ett något förvirrat och otydligt "ok :)" (som del av ett längre svar), och jag har inte fått svar på det än. Få se hur det gick hem hos honom..

herreminje...

Jag fick ett förhållandevis påfluget svar som stressade mig... :cautious: men jag svarade vänligt att det var för snabb takt för mig. (<--- yay me! :up:) Det mottogs väl och han svarade lite ursäktande med att han kanske är lite snabb som person, att han gärna vill träffa mig och att "men vi tar det som du vill". Det tyckte jag var fint :)
Jag svarade att det var härligt att han är sådan och att jag gärna vill träffas. Sedan dess har jag inte hört något.

Så min Buke-dejting-uppdatering är: Oförändrad

Fikade med två kompisar idag, varav en varit i kontakt med samma person och den andra kände honom ytligt. Go figure ;)

på vilket sätt neurotiskt beteende?
Om det är något som får dig att vara osäker, eller s a s bli skrämd, så är det sannolikt något som inte känns bra? Du skriver att du är dålig, men att de skrämmer skiten ur dig. Är du dålig för att du blir skrämd?

Jag har en liknande grej, trots att min situation inte är samma, och känslor som får mig att vilja dra därifrån indikerar ALLTID att något i kommunikationen har missats eller emottagits på ett ofördelaktigt sätt. Det behöver inte vara något stort problem, kanske jag inte har kommunicerat något viktigt för mig (typ informera den andra vad du blir skrämd av), eller kanske jag upplever att den andra personen inte tar mina behov i åtanke, kanske jag inte varit lyhörd osv.
Jag är givetvis rädd att jag ska bli sårad i kombination med att vara rädd för att det ska bli en dålig/destruktivrelation och jag ska envisas med att stanna eller att jag ska bli lämnad eller... osv i all evighet. Det är inte relaterat till den här mannen överhuvudtaget utan helt och hållet till relationer i allmänhet. Risken med känslor är ju att man kan bli sårad. Vissa människor har en laidback approach till sådana risker, jag utgår från att allt kommer att gå åt helvete, det ger inte bra förutsättningar.

Han har hittills betett sig som en oklanderlig gentleman och jag känner mig helt trygg. Något jag sällan gör.

Vad bra! :) Dejterna jag nämnde ovan betedde sig också bra tills de inte gjorde det mer, så att säga, så för mig hade det inte varit anledning nog att låta bli att fråga om vad han sa.

Jag är givetvis rädd att jag ska bli sårad i kombination med att vara rädd för att det ska bli en dålig/destruktivrelation och jag ska envisas med att stanna eller att jag ska bli lämnad eller... osv i all evighet. Det är inte relaterat till den här mannen överhuvudtaget utan helt och hållet till relationer i allmänhet. Risken med känslor är ju att man kan bli sårad. Vissa människor har en laidback approach till sådana risker, jag utgår från att allt kommer att gå åt helvete, det ger inte bra förutsättningar.

Oj vad jag känner igen mig! Är i ett förhållande nu men kan fortfarande inte släppa den där känslan efter 1.5 år....

Sån där rädsla kan man aktivt jobba på att förminska och genom det bli mera avslappnad. Jag har under året jobbat ganska mycket på att ändra min inställning och blir mera laid back. Har blivit mycket bättre! :-)

Det som jag tycker känns konstigt och ovant (men bra!!) i min kontakt med dejten nu är att jag gillar honom och han gillar mig. Ingen behöver liksom "jaga". Allt känns så ömsesidigt och båda är glada och trivs. Han vill ju inte ha bråttom in i ett nytt förhållande, men enligt vad jag upplever så bromsar han inte speciellt mycket heller. Hoppas han inte grips av panik i något skede (fast han verkar inte vara sådan). Nå, vi bor så långt ifrån varandra så allt kommer bara pga det per automatik att ta tid.
Hoppas uttrycket "känns för bra för att vara sant" inte stämmer på det här!

Jag vill betona att jag inte har något emot busschaufförer. Snarare är det den där idén om uniformsyrken jag har något emot. (om ju handlar om att tända på makt.)
Fast det behöver ju inte vara makt man gillar. Jag gillar (snygga) uniformer, typ sådana som engelske prinsen gifte sig i ( :love::laugh: ). Paraduniformer alltså. Men det är mest för att det påminner om alla romantiska filmer och sagor man läst och sett, samt att kroppsformen blir väldigt stilig. Slank, bredaxlad och elegant, haha, ja, jag hör hur det låter.
Men det är lika snyggt med kostymer eller smoking. Tyvärr har min kille sällan kostym, brukar bara se en glimt i hallen när han åker på någon tjänsteresa. När han kommer tillbaka har han jeans på sig när han kommer in igen. :mad: :cautious:
Kanske skulle införa klädkod till kvällsmaten? :idea: :)

...och nä, vi verkar inte ses i helgen. Dottern har problem säger han (och det är säkert så), men i själva verket tror jag orsaken till att han förmodligen inte kommer är att han är livrädd för att bli kär nu, för han har bestämt sig för att vara singel och hitta sig själv innan han ger sig in i nåt nytt. Bra det, men eftersom vi bor långt ifrån varandra så skulle jag nog inte belasta honom mera än jag gör nu - ifall det blev nåt. ...och så är det nåt ex som ska tas hänsyn till och nåt annat ex som jag uppfattat att han ångrar att han dumpade och kanske skulle vilja kolla upp det innan han satsar på nåt nytt.
...men han vill binda sig då han är säker på att han träffat rätt...:confused:
När vet man att det är rätt?

Jag tar ett steg tillbaka...åtminstone ett halvt. Jag kan ju inte påverka någonting som vanligt - bara vänta och se. ...och det har jag ju tränat på det senaste året:(
Hm, vilka skumma dejter du får på kroken! Undrar om du dras till något särskilt personlighetsdrag? Det är en prestation att träffa två killar på raken som bara vill maila o smsa, majoriteten vill träffas o helst bli fysika genast, tycker jag.
Med tanke på vad du skriver här om töntigt velande svammel om att binda sig genast när det är rätt fast inte nu för han är inte redo....kryddat med lite prat om att han vill testa ett ex igen. Alltså, va?
Är du inte värd mer? Skall du sitta och vänta som en 1800-talsflicka medan han provligger lite till med ett ex? Och sedan kan han meddela att han nu är över henne och vill satsa på dig?
Du har fel approach tycker jag. Värdesätt dig själv annars gör ingen annan det heller! Du är värd en karl som tänder till på dig, inte som skall provsmaka alla andra kakor innan han nöjer sig med dig.
OM det skulle bli något mellan er så har du satt ribban lågt för hur du kan behandlas. Du har redan visat att han kan sätta dig i sista rummet och att du finns kvar och väntar oavsett vad han gör.
Vid framtida otrohet kommer han säga att det var en tillfällig grej, han var inte riktigt färdig med blablabla, men nuuuu vet han att det är dig han vill ha och nu skall han satsa fullt. Tills nästa gång, för han vet att du förlåter.
Du kommer alltid att komma efter polare, moster, barnens tävlingar etc. För han har redan checkat av att allt är ok med dig, han kan alltid ändra era planer i sista stund. Han får alltid en ny chans.

Hoppas inte detta gör dig ledsen, jag skriver det för att dessa saker är vad som lyser igenom när du skriver om dejterna. Du vill så gärna att just denne skall vara den rätte att de får absurt många chanser.
Om en dejt ställer in o ändrar planer flera gånger såhär i början så är den inte uppriktigt intresserad. Om den verkligen ser dig som ett potentiellt kap så ser den till att träffas eftersom den är nyfiken på dig plus att alla vet att de bästa har valmöjligheter. De finns inte tillgängliga för velepinnar.

Regga dig på fler ställen, gå på speeddejting, kurser etc!
Ni har ingen historia tillsammans, varför skulle du sitta på vänt redan från början?
Tänk dig klädshopping, han går runt och fyller korgen och så provar han. Han behåller några plagg i korgen medan han shoppar vidare. Ibland tittar han på plagget i korgen, lägger tillbaka det och tänker att han tar det om han inte hittar något bättre på vägen mot kassan.
Du tar en tröja, ställer dig i kassakön och tänker att denna skall jag sy om om den inte passar, jag provar ingen annan, denna verkar så bra. Fin kvalitet osv.

Hm, vilka skumma dejter du får på kroken! Undrar om du dras till något särskilt personlighetsdrag? Det är en prestation att träffa två killar på raken som bara vill maila o smsa, majoriteten vill träffas o helst bli fysika genast, tycker jag.
Med tanke på vad du skriver här om töntigt velande svammel om att binda sig genast när det är rätt fast inte nu för han är inte redo....kryddat med lite prat om att han vill testa ett ex igen. Alltså, va?
Är du inte värd mer? Skall du sitta och vänta som en 1800-talsflicka medan han provligger lite till med ett ex? Och sedan kan han meddela att han nu är över henne och vill satsa på dig?
Du har fel approach tycker jag. Värdesätt dig själv annars gör ingen annan det heller! Du är värd en karl som tänder till på dig, inte som skall provsmaka alla andra kakor innan han nöjer sig med dig.
OM det skulle bli något mellan er så har du satt ribban lågt för hur du kan behandlas. Du har redan visat att han kan sätta dig i sista rummet och att du finns kvar och väntar oavsett vad han gör.
Vid framtida otrohet kommer han säga att det var en tillfällig grej, han var inte riktigt färdig med blablabla, men nuuuu vet han att det är dig han vill ha och nu skall han satsa fullt. Tills nästa gång, för han vet att du förlåter.
Du kommer alltid att komma efter polare, moster, barnens tävlingar etc. För han har redan checkat av att allt är ok med dig, han kan alltid ändra era planer i sista stund. Han får alltid en ny chans.

Hoppas inte detta gör dig ledsen, jag skriver det för att dessa saker är vad som lyser igenom när du skriver om dejterna. Du vill så gärna att just denne skall vara den rätte att de får absurt många chanser.
Om en dejt ställer in o ändrar planer flera gånger såhär i början så är den inte uppriktigt intresserad. Om den verkligen ser dig som ett potentiellt kap så ser den till att träffas eftersom den är nyfiken på dig plus att alla vet att de bästa har valmöjligheter. De finns inte tillgängliga för velepinnar.

Regga dig på fler ställen, gå på speeddejting, kurser etc!
Ni har ingen historia tillsammans, varför skulle du sitta på vänt redan från början?
Tänk dig klädshopping, han går runt och fyller korgen och så provar han. Han behåller några plagg i korgen medan han shoppar vidare. Ibland tittar han på plagget i korgen, lägger tillbaka det och tänker att han tar det om han inte hittar något bättre på vägen mot kassan.
Du tar en tröja, ställer dig i kassakön och tänker att denna skall jag sy om om den inte passar, jag provar ingen annan, denna verkar så bra. Fin kvalitet osv.

@morgaine
Nu har det ju hänt en hel del de senaste veckorna (har du inte läst hela tråden?) så ditt inlägg är inte alls relevant mera. Hade dessutom inte uppfattat allting kring hans ex som han "missat". Det är ingen fara med henne (heller).

Jag är nöjd och glad med hur vi har det - det är han också...och jag tror (och hoppas) att vår relation utvecklas.

Men jisses :rofl:

Kan inte jag få låna din kristallkula? ;)

Jag orkade inte ens läsa igenom det...

Det stod att kommer att gifta er en solig lördag, flytta till en tvåplansvilla med naturtomt, efter nåt år kommer barnen och det blir en av varje, pojken kommer att döpas till Erik efter hans pappa och sedan blir ni ovänner om flickans namn för han gillar inte Sibylla som du vill ha så du skaffar en strävhårig tax med det namnet istället.

Eller nåt sånt :)

Det stod att kommer att gifta er en solig lördag, flytta till en tvåplansvilla med naturtomt, efter nåt år kommer barnen och det blir en av varje, pojken kommer att döpas till Erik efter hans pappa och sedan blir ni ovänner om flickans namn för han gillar inte Sibylla som du vill ha så du skaffar en strävhårig tax med det namnet istället.

Eller nåt sånt :)

Oj shit!! ...och jag som är steriliserad :nailbiting:

Men jisses :rofl:

Kan inte jag få låna din kristallkula? ;)
Jodå, gärna ;) But it's gonna cost you....
Nej, skojar. Jag kanske var ute o cyklade, men faktum är att man i inledningen av relationens sätter vissa stolpar för hur man kan behandla varandra. Och de skall inte sättas för frikostigt. Hellre flytta dem senare, för flytta tillbaka dem är mycket svårt.
Fast jo, jag har hyfsat bra radar för relationer, man kan utläsa ganska mycket i vad folk säger och hur de agerar.

Nej, skojar. Jag kanske var ute o cyklade, men faktum är att man i inledningen av relationens sätter vissa stolpar för hur man kan behandla varandra. Och de skall inte sättas för frikostigt. Hellre flytta dem senare, för flytta tillbaka dem är mycket svårt.
Fast jo, jag har hyfsat bra radar för relationer, man kan utläsa ganska mycket i vad folk säger och hur de agerar.

Fast i det här fallet verkar du ha alla fel (av det jag läste) - såhär långt i alla fall. Du kanske får rätt senare, men jag hoppas inte!

Senast ändrad:

Så kan det vara. Eller så är det uppåt väggarna långsökt att tala om hur en snubbe som någon träffat EN gång kommer att uppföra sig OM han blir otrogen OM de blir ihop.

Jag kanske var ute o cyklade, men faktum är att man i inledningen av relationens sätter vissa stolpar för hur man kan behandla varandra. Och de skall inte sättas för frikostigt. Hellre flytta dem senare, för flytta tillbaka dem är mycket svårt.

Nu propagerar jag inte på något sätt för att man ska tro att man kan ändra på skitstövlar, men det är väl ändå en jäkla skillnad i hur man prioriterar och behandlar folk beroende på hur nära man står? En dejt går i min värld efter alla nära och kära på prioriteringslistan, och allt eftersom vi kommer närmre varandra skiftas det förhållandet. Om en kompis ringer med ett "jag behöver glass och en kram" så avbokar jag dejten utan vidare förklaring än att det kom något viktigt emellan.

Btw, hur hade du tolkat "Jag vill inte ha något förhållande, jag tänker inte sluta träffa andra och förresten så träffar jag emellanåt mitt ex?" :sneaky:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 580
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 464
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 309
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka