Mera dejting del.2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det finns ju en risk för att bli sårad också, allt är ju inte bara lättsamt och härligt. Relationer är ju bland det svåraste man kan ägna sig åt?
:confused: Va? Jag måste säga att jag inte förstår alls. Jo, alltså jag förstår vad du säger och visst är det så, men nu reagerade jag på ett fan och på ett helvete som uttrycks över något som borde vara positivt, eller åtminstone innebära det där av somliga dejttrådshängare sönderanalyserande "pirret" som ju i alla fall JAG relaterar till en positiv känsla. Någon visar mig intresse, någon vill träffa mig! WOOP WOOP säger jag. Inte är det stissighet som innebär motgång när man träffar någon?

Jag förstår inte. Visst dejtar ni aktivt? Vad liksom är avsikten med ert dejtande? Skrivbordsprojekt, eller insiktsfull önskan om att hitta en partner? Fan och helvete liksom, det känns inte som positiva känslor?

Jag njuter! :d Har du aldrig hört eller sagt fan innan nåt positivt? "Fan vad snygg du är" t.ex

:confused: Va? Jag måste säga att jag inte förstår alls. Jo, alltså jag förstår vad du säger och visst är det så, men nu reagerade jag på ett fan och på ett helvete som uttrycks över något som borde vara positivt, eller åtminstone innebära det där av somliga dejttrådshängare sönderanalyserande "pirret" som ju i alla fall JAG relaterar till en positiv känsla. Någon visar mig intresse, någon vill träffa mig! WOOP WOOP säger jag. Inte är det stissighet som innebär motgång när man träffar någon?

...och du sönderanalyserar fan och helvete ;)

Jag njuter! :d Har du aldrig hört eller sagt fan innan nåt positivt? "Fan vad snygg du är" t.ex

Jo, jag startade en tråd om motsatsuttrycken en gång också. Det har något fint namn till och med när man gör så.

...och du sönderanalyserar fan och helvete ;)

Jag slutar upp bums med det! Jag är inte här för att idiotförklara någon, jag tyckte bara att det var glädjande poster som inleddes som om estrella och olw hade konkat typ.

@tott @honung och eventuellt även @tjenixen

Jag tror att jag fattar! Var nyligen på Gröna Lund och åkte flera bergochdalbanor. Ingen tvingade mig att sätta mig i vagnen - faktum är att åkbanden kostar ganska mycket, och det tyckte jag visst att det var värt - men känslan när mitt eget mer eller mindre genomtänkta val placerade mig långsamt upptickandes mot det värsta krönet före den brantaste backen var ändå "Aaaaaaaaherregudvarförgörjagdethär?". Hjärtat i halsgropen och sånt. Sen åker man och är livrädd men tycker uppenbarligen ändå att det är kul, för förr eller senare så ställer man sig ju i kön igen. Trots inre svordomar. :D

Just det exemplet var ganska långsökt och speciellt då att dra det för mig, en som knappt kan stå på en köksstol utan att få svvårartad yrsel och hellre skulle dö en plågsam långsam död än att åka berg och dalbana. Men jag fattade, och fattar. Rent språklig annorlunda uppfattning.

Jag förstår inte. Visst dejtar ni aktivt? Vad liksom är avsikten med ert dejtande? Skrivbordsprojekt, eller insiktsfull önskan om att hitta en partner? Fan och helvete liksom, det känns inte som positiva känslor?

Jag har inte dejtat aktivt på ett år :)
Avsikten med att gå med i Tinder var för att ha det som en öppen kanal, på samma sätt som om jag går ut, träffar kompisar till kompisar eller dylikt. Bara för att jag hållit på med annat som gjort att jag inte velat eller haft emotionellt utrymme att dejta aktivt, så har jag inte för den skull velat bomma igen alla möjligheter till att träffa människor eller någon jag ev skulle klicka med. Jag gillar ju människor överlag liksom.

Iom en lös förfrågan idag märkte jag att jag reagerade på ett sätt jag inte gjort tidigare. Nu kan jag inte ignorera vissa saker hos mig själv på det sätt jag gjort tidigare, vilket gör att jag på något sätt måste förhålla mig till dejting annorlunda än jag gjort. Tidigare var jag pretty much stencool till förstadejter. Nu ...är jag tydligen inte det ;)

sen så känner jag inte något pirr innan jag träffat personen. Det kan vara kul, intressant och spännande, men jag bakar faktiskt inte in någon som helst romantik innan jag träffat en person. Jag har varit på tillräckligt många dejter för att ha förstått att det - för mig - bara är luftslott.

De jag väljer att träffa är för att vi haft bra konversationer eller på något sätt kommit överens i text. Självklart har jag tittat på bilderna också och utgångsläget är ju att det finns förhoppningar om lika tycke. Men jag tar inte den tanken längre än till "gilla", innan vi setts öga mot öga.

FAAAN kan det ju vara om man känner att ens känslor braxar iväg långt innan de gör det för den andre. Man vill ju inte skrämma någon som inte är i samma känslofas :)

kl:
Igår blev jag upphämtad på jobbet av en stilig färgmatchad karl i skjorta, väst, fluga och kavaj med kilt och dess tillbehör och doc martens. Av en slump hade även jag kängor fast i annan färg. Det blev en lång promenad genom stan med en ölpaus och sen indiskt följt av filmsoffemys... Enda nackdelen var att jag borde ställt klockan lite tidigare i morse... Hmmm ja och faktumet att han är jättesöt, snäll och trevlig och lagom nördig men inleder konversationer med hur dålig han är på relationer kan ställa till det litegrann... Men vi ska i alla fall träffas på fredag när vi inte behöver gå upp tidigt morgonen efter... :)
(Borde jag försöka reda ut om "dålig på relationer" bara betyder att han inte (sådär klassiskt heteronormativt ) vill gifta sig och skaffa en massa barn eller om det betyder att han en dag försvinner ut i periferin och jag utan förvarning märker på FB att han träffat någon annan att vara dålig på relationer med?)

(Borde jag försöka reda ut om "dålig på relationer" bara betyder att han inte (sådär klassiskt heteronormativt ) vill gifta sig och skaffa en massa barn eller om det betyder att han en dag försvinner ut i periferin och jag utan förvarning märker på FB att han träffat någon annan att vara dålig på relationer med?)

Nu är jag inte du. Men jag skulle låta bli. Jag tror att man kan prata ihjäl saker. Ibland låter dejtingtrådarna som att folk har mer sammanträden än dejter, det verkar pratas väldigt mycket med dejterna om hur de skulle ha det OM de var ihop. För mig skulle det vara dötråkigt. :o

Men jag är inte du så du kanske tänker helt annorlunda :)

@mandalaki :D :idea: (Jag älskar sammanträden.)

Edit 2: Meh, så försvann den långa texten som jag skrev till @emma74 :( Återkommer.

Nu är jag inte du. Men jag skulle låta bli. Jag tror att man kan prata ihjäl saker. Ibland låter dejtingtrådarna som att folk har mer sammanträden än dejter, det verkar pratas väldigt mycket med dejterna om hur de skulle ha det OM de var ihop. För mig skulle det vara dötråkigt. :o

Men jag är inte du så du kanske tänker helt annorlunda :)

Jag är ju inte så mycket för att prata för mycket om just känslor och så, så jag hoppar gärna över det! :D
Har nog inte nämnt ett ord om det, vi har så mycket annat att prata om... och så pratar vi inte alls ibland...
Dock är jag ju lite nojjig med tanke på mitt 2,5 år långa av- och tillförhållande med en "jag vill inte ha ett förhållande alls"-man som slutade trist och tråkigt. Jag är nämligen av naturen fullständigt genomgräslig när jag är singel - och totalt jättemonogam när jag drabbas av känslor för någon...

Jag är ju inte så mycket för att prata för mycket om just känslor och så, så jag hoppar gärna över det! :D
Har nog inte nämnt ett ord om det, vi har så mycket annat att prata om... och så pratar vi inte alls ibland...
Dock är jag ju lite nojjig med tanke på mitt 2,5 år långa av- och tillförhållande med en "jag vill inte ha ett förhållande alls"-man som slutade trist och tråkigt. Jag är nämligen av naturen fullständigt genomgräslig när jag är singel - och totalt jättemonogam när jag drabbas av känslor för någon...
Ok ... Fast även om ni pratade skulle du ju inte få svaret på om han hade något gemensamt med den tidigare killen. Sånt där går liksom inte att prata fram, det får framtiden utvisa. Tänker jag.

@emma74 Men har du inte frågat vad han menar? Skulle nån säga så till mig skulle jag absolut fråga "Jaha, hur menar du då?" mest för att jag helt ärligt talat inte riktigt fattar vad det innebär. Det säger ju inte så jättemycket egentligen och jag brukar fråga om jag inte fattar nåt just för att inte missförstå.

kl:
Igår blev jag upphämtad på jobbet av en stilig färgmatchad karl i skjorta, väst, fluga och kavaj med kilt och dess tillbehör och doc martens. Av en slump hade även jag kängor fast i annan färg. Det blev en lång promenad genom stan med en ölpaus och sen indiskt följt av filmsoffemys... Enda nackdelen var att jag borde ställt klockan lite tidigare i morse... Hmmm ja och faktumet att han är jättesöt, snäll och trevlig och lagom nördig men inleder konversationer med hur dålig han är på relationer kan ställa till det litegrann... Men vi ska i alla fall träffas på fredag när vi inte behöver gå upp tidigt morgonen efter... :)

Testar igen då!

Jag hade frågat varför han sa så och vad han menade. (Hade försökt formulera det lite mjukare, bara. :D) Anledningen är att både jag själv och bekanta utsatts för dejter som beter sig illa och hänvisar till "Men jag sa ju att ... [valfri grej som nämndes i förbigående i ett inledande skede]" som ursäkt. I sådana fall är ju "dålig på relationer" livsfarligt eftersom det skulle kunna anses ursäkta lite vad som helst. Eller inte, men alltså av den som använder det.

"jag är dålig på relationer" eller dylikt tar jag alltid som en "Get out of jail free card"... typ jag har sagt att jag är dålig så nu behöver jag inte ens försöka.

...Sen kom jag på mig själv med att ha velat säga det till vissa personer, så det enda som funkar är nog att fråga hur det kommer sig att hans anser det.
Någonstans så kan jag tycka att en som är medveten om sina brister kan inte riktigt komma undan med att ha dem som någon slags ursäkt. Snarare borde ett sådant erkännande innebära: "Detta har jag svårt med i relationer. Jag gör mitt bästa med det, men kan komma att behöva hjälp på traven i de stunder jag har det svårt."

Nu talar jag ju egentligen bara om mig själv.

Senast ändrad:
"jag är dålig på relationer" eller dylikt tar jag alltid som en "Get out of jail free card"... typ jag har sagt att jag är dålig så nu behöver jag inte ens försöka.

...Sen kom jag på mig själv med att ha velat säga det till vissa personer, så det enda som funkar är nog att fråga hur det kommer sig att hans anser det.
Någonstans så kan jag tycka att en som är medveten om sina brister kan inte riktigt komma undan med att ha dem som någon slags ursäkt. Snarare borde ett sådant erkännande innebära: "Detta har jag svårt med i relationer. Jag gör mitt bästa med det, men kan komma att behöva hjälp på traven i de stunder jag har det svårt."

Nu talar jag ju egentligen bara om mig själv.
Jag har sagt upprepade gånger att jag är dålig på relationer till mannen jag träffar, jag menar nog mesta att de skrämmer skiten ur mig, jag försöker ändå hålla mitt neurotiska beteende på någon form av hanterlig nivå. Åh andra sidan är det väll rätt givet att man är "dålig på förhållanden" när man är singel i min ålder. Hade jag varit bra på förhållanden hade jag väll varit i ett, eller flera...

Jag har sagt upprepade gånger att jag är dålig på relationer till mannen jag träffar, jag menar nog mesta att de skrämmer skiten ur mig, jag försöker ändå hålla mitt neurotiska beteende på någon form av hanterlig nivå. Åh andra sidan är det väll rätt givet att man är "dålig på förhållanden" när man är singel i min ålder. Hade jag varit bra på förhållanden hade jag väll varit i ett, eller flera...

på vilket sätt neurotiskt beteende?
Om det är något som får dig att vara osäker, eller s a s bli skrämd, så är det sannolikt något som inte känns bra? Du skriver att du är dålig, men att de skrämmer skiten ur dig. Är du dålig för att du blir skrämd?

Jag har en liknande grej, trots att min situation inte är samma, och känslor som får mig att vilja dra därifrån indikerar ALLTID att något i kommunikationen har missats eller emottagits på ett ofördelaktigt sätt. Det behöver inte vara något stort problem, kanske jag inte har kommunicerat något viktigt för mig (typ informera den andra vad du blir skrämd av), eller kanske jag upplever att den andra personen inte tar mina behov i åtanke, kanske jag inte varit lyhörd osv.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 579
Senast: Palermo
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 260
Senast: gullviva
·
Relationer Idag för 25 år sedan träffade jag hästen som fick mig att förändra mitt liv. Redan från första stund så förstod jag mig på henne och vi...
2
Svar
20
· Visningar
1 464
Senast: Görel
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 309
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka