P
prallan
Om ni inte får tag på hästen i hagen, har ni försökt att ta med en hink med lite foder i?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner mig sämst just nu! Det blev ingen ridning idag pga att jag inte fick fast hästen i hagen Jag fick knappt klappa honom och så fort jag försökte komma nära med grimman så vände han rumpan mot mig...
Man ska ju fokusera på det positiva så vi glömmer att den grå försökte kasta sig ut från framridningen för att springa till sin kompis det första han gjorde... eller att han försökte sig på samma manöver ett antal ggr på framridningen. Han var lite övertaggad, disträ och i det blå till att börja med men det var ju bara hans andra pay&jump så det var mycket att titta på! Vi kom runt 60 helt ok, ett stopp på ett plank och när jag skulle visa honom hindret tog han helt sonika och gick över/genom det, haha. Kan inte säga att jag var nöjd med den rundan så när det var dags för 80 skärpte jag till mig och då gick det fan i mig riktigt jävla bra!
Vi fick två nedslag, ena på det hindret på bilden då vi kom lite nära och han inte hann få upp bakbenen riktigt. Men tempot! Han galopperade på och tvekade inte en sekund på ett enda hinder.
Hästägaren var nog lika nöjd som jag och hon tyckte absolut att vi förtjänat en rosett (som de försökte sälja till vartenda ekipage som kom... antar att det ger lite klirr i kassan...) och jag sa inte emot, vem säger nej till en rosa rosett?!
Lite kul också att jag fick en massa komplimanger om hur fin han är, frågor om ras och höjd och annat från både åskådare och ryttare
@McFlurry Jag ska test med grimskaften runt halsen nästa gång, jag kom inte på att prova det fören senare.. Men jag vet inte om jag vågar gå så från hagen till stallet ifall han skulle slita sig och stallet är precis vid en motorväg så.... Men det kanske går bättre att få på grimman om man gör så, vem vet?
@sofiaspel Grejen med hästen är att han springer inte ifrån mig, han kommer mer än gärna fram till mig eftersom han får godis då Men så fort jag försöker ta i han eller komma med grimman då kastar han upp huvudet eller vänder rumpan till....
Ägaren skulle möta upp mig i stallet nästa gång. Skulle inte förvåna mig om han är skitlätt att fånga då.....
åååh fy vad jag är avundsjuk på dig! vill också ha rosa rosett *gråter*
Se det som en träning och all träning är ju bra träning
Här har ni en glad tjej som är på banan igen!
I helgen gick pålle fälttävlan med sin ägare, det var hans andra start någonsin (i fälttävlan alltså), en tvådagars i Botkyrka. Fick snöpliga en halv poäng ifrån 60 % i dressyren och ett retligt nedslag i hoppningen på lördagen. Men hoppade superfint! På söndagen var det terräng, med tokförkyld ryttare som inte orkade rida riktigt som vanligt men ville fullfölja. Noll fel på hinder men en massa tidsfel, det är ändå jättebra tycker jag som var med och kollade Han hoppade allt, lite tveksam på banken men annars inga problem.
I måndags red jag ut en lugn runda så att han fick röra på sig efter helgens tävling. Han hade lite hemlängtan i början men sen gick det bra. Så skönt att kunna rida ut ordentligt nuförtiden! Vi måste korsa en bilväg för att komma till skogen och innan de byggde en ny vägsträcka lite längre bort så var det mycket trafik på vår väg, lastbilar och grejer, så jag vågade inte rida där själv vilket gjorde att jag nästan aldrig red ut. Men nu så! Har hittat en jättefin skogsväg
Och igår fick jag hoppträna!! Ägaren fortfarande jätteförkyld så hon frågade om jag ville ta hennes plats - självklart! Väldigt nervös dock, det var nog ett år sedan jag hoppade sist och ännu längre sen jag hoppade några höjder att tala om... De första sprången blev... ehum... sådär Jag hade inte riktigt koll på grejerna där i början och hamnade i ett bakåtläge --> hamnade efter i sprången. Men sen blev jag varm i kläderna och då gick det rätt bra! Vi hoppade bland annat en trippelbarr på 90 cm Vissa språng blev superfina med härlig känsla, andra kändes det mer som att vi dök över
På fredag ska jag rida igen, mycket nu Men det känns jättekul att vara igång igen, det är ju så roligt!
@zassoo Åh det är så kul när man känner att allt bara funkar och känns kul sådär! Och bra ridvägar är guld värt! Jag har varit ganska (väldigt) bortskämd när det gäller det. Jag måste rida över en motorväg nu men det går en lite bro över den som det typ aldrig är nån trafik på så det är lugnt. Och där på andra sidan ligger ridskolan med 2 utebanor och ett ridhus och hur mycket fina ridvägar som helst! Så ja.. lite bortskämt är man
För övrigt så är jag superglad just nu! Det var absolut inga problem att fånga hästen idag, jag behövde knappt gå in i hagen, han kom gående mot mig direkt
Idag red vi ut i skogen till sandgropen för att klättra lite. Han hade riktigt fin trav idag, väldigt lugn och fin, skritten däremot.. Då ska det gå fort, fort, fort!