Sv: Medryttartråden 3
Tack för glada tillrop
idag funkade till och med lättridningen!
kl
LIte mindre bra är dock att besöket på Equirehab inte alls gick så himla bra. Vi började med longering och han brallade lite och busade men EQ:n och vi kunde inte se att det var nått fel på honom.
Sen böjde hon bak (han har varit lite gallig i bakbenen men inte reagerar vid visitering och så... och så har galoppen varit lite av och till och "starka" sidan skiftar nästan dag för dag) och det var inga problem heller, hon sa att han är hur rörlig som helst. Men när hon skulle böja fram så märktes det direkt att det gjorde ont. Han satt nästan på bakbenen, hoppade på tre ben, försökte resa sig, skuttade och lutade sig mot väggen och var tvärhalt när ägaren sprang iväg (hältan släppte rätt omgående dock). Samma sak med andra benet.
Så nu blir det återbesök på tisdag så ska deras veterinär gå över honom och ge en dom. Troligen är det båda framkotorna/kotlederna som spökar. Han har inte varit halt för fem öre men det kan ju förklara alla avtrampade skor och bensprattlet fram när det blivit lite jobbigt.
Två i en! Av en slump så stod Cariños ett år äldre helsyrra uppstallad hos Equirehab just nu och kom in när vi var inne, vad är oddsen?
Lika som bär
I alla fall så ska vi rida på mjukt underlag och rakt fram tills återbesöket så jag var ute en sväng idag och red på vallen mitt emot stallet. C kändes som att han stått en vecka och käkat mängder kraftfoder... han var explosiv, minst sagt. Och så fick vi bara skritta och trava, han var inte helt nöjd och tog varje chans att bli "rädd" för saker och drog till med spontangalopp när jag inte var med på noterna. Blir roligt att sätta igång honom sen om veterinären ordinerar vila ...