Medryttartråden 3

Sv: Medryttartråden 3

Åh, du har hästar väl? Hojta till om du vill ha ridsällskap nån gång... jag hittar inte så himla bra så vi är ute och snurrar både här och där haha..

Menade alltså om du rider och rider ut nått ... jag rider typ dagligen :)

kl

Idag blev det galoppjobb på gräs, 5-10 minuter ungefär efter uppvärmningstur genom skogen ... lite skutt och lite galoppande i sidled men han tog varenda fattning och galoppen blev bara bättre och bättre för varje gång. Jag är så himla nöjd :D:D

Min pålla är inte inriden ännu, men när det väl sker så ska vi väl rida lite vi med, så ja tack!
Tanken är att vi ska komma iväg till Kvinnersta ibland med, och rida där :D

Fint! Bara du hojtar när det är dags :)

kl

Åh herregud vilken träningsvärk i ryggen då... fick ju överge fältsittsen igår och köra nedsutten galopp för att hålla igång honom, det känns idag... haha.

wpid-20130910_125336.jpg

Blev lugn klättertur i dag och imorn ska han få vila :)

Jag tyckte inte att jag rört på mig tillräckligt för i dag så efter lunch begav jag mig till nästa stall och släpade ut liten ponny på 80 minuters promenix.

wpid-20130910_153607.jpg

Var för övrigt med och fotade henne i paddocken i förra veckan, några av bilderna:

dsc_0226.jpg

dsc_0279.jpg

dsc_0296.jpg

Imorn blir det en sväng till paddocken med ponnyn igen. Snart dags för hennes intet ont anande ryttare att komma upp i sadeln med :D (både jag och ägaren och säkert mamman till den utsedda ryttaren är lika exalterade över detta haha)

I dag skuttade vi lite!

Klicka på bilden för film :) han var ganska entusiastisk... syns på filmen, vi hade lite problem med rakriktningen och sprang förbi hindret ett par gånger - men energi och bjudning hade han i alla fall.

Blev en kvällstur på Maya idag. Kom till stallet lite senare än jag tänkt att det skulle bli, så fick bli en kortare runda än jag tänkt från början. Men vi fick se solnedgången iallafall :)

Idag lekte vi med katten, eller det var nog mest katten som lekte :D

(Ignorera klippningen, maskinen gav upp... :rage: )

999761_10151604538730614_243402490_n.jpg

994336_10151604538710614_1219720094_n.jpg

1234563_10151604538720614_1728456903_n.jpg

539102_10151604538805614_701924952_n.jpg

1187029_10151604538870614_1362960185_n.jpg

1185596_10151604538875614_275802360_n.jpg

kl

I lördags var det dags för första träningen.

img_4386_zps8d611203.jpg

img_4421_zps96ac121f.jpg

img_4450_zps73aae652.jpg

Vi jobbade mycket med vänstersidan då han skjuter över från vänster till höger. Och med att jag ska klämma in överarmarna mot kroppen och få ned vänsterbenet ordentligt.

img_4428_zps0cf9ce68.jpg

Det är kul att rida lektion :angel: när tränaren säger åt dig att knipa ihop skinkorna i lättridningen haha...

Knapp

Nu får jag vara med här också :D
Har ridit mitt tredje pass på farbror Woody (World Cup I x Cardinal xx) f. 93 som ska lära mig rida ;)

392d59ec1a0e11e3b61522000a1fb007_7.jpg

Har inga ridbilder än (och även om jag hade haft hade jag hellre dött än att visa dom :angel: ) han kan lite mer än mig och jag har tappat typ lika mycket haha.

Fin!

kl

Lugn tur på schemat idag, herr häst var pigg och taggad och tänkte ta en kort liten galopp och nöja oss med det. Känner i galoppen att han kommer kasta sig och parerar, tror jag... men flyger av och lyckas rotera benet från knäet nedåt. Landar på högersidan fast jag åkte av på hans vänstersida. Trodde en kort stund att knäet gått åt helvete men lyckades ta mig upp och halta bort till herr häst.

Sen fick jag halta 3 kilometer tillbaks till stallet för han skulle minsann inte stå still så jag kunde kravla mig upp igen. Gick sådär att gå, det var inte knäet utan foten som tog mest stryk. Kravlade mig upp i sadeln igen vid stallet och travade och galopperade i vår lilla paddock innan jag gav upp. Lyckades köra hem (hur det nu gick till) trots att jag knappt fick ned kopplingen för att foten bara skrek... har kylt med is och sitter med lindad värkande fot i högläge. Inget brutet men det gör ont som satan så imorgon får det bli en sväng till läkare för att se om den är stukad eller vad felet kan tänkas vara ... fyfan vad onödigt det är att göra illa sig.

Satan i gatan vad ont det gör... aj aj aj. Läkarbesök 15:15 - känns väldigt avlägset efter längsta natten ever.

Skumt.. idag kan jag både stå och gå (halta) på foten.. sätta på strumpor utan problem (det gick inte igår).

Fick åka in till akutröntgen efter läkarbesöket men inga skelettskador så bara stukning. Knäet är lite svullet (mer nu än innan efter att läkaren klämde och bände..) och foten är svullen med men gör inte ont. Fattar inte att det kan göra så ont och sen bara gå över haha... men det blir lugnt de närmaste dagarna. Skulle tro att jag är åter i sadeln nästa vecka med lindad fot såklart.

KL

SUCK! Har kanske, kanske en sadel nu. Och helt plötsligt skall kanske, kanske min halvfoderhäst ut på helfoder. Helt uppenbarligen ska jag inte hålla på med det här.

Nej, verkligen inte, särskilt inte nu när jag äntligen börjat få in lite flyt med träningar och kanske till och med hittat en passande sadel som jag kan köpa (som jag inte har haft på hela året och lite till). Hon ska troligen inte vara kvar där hon är nu och då kommer hon inte kunna ha andra halvan av hästen, vi har tidigare pratat om en annan som skall ha andra halvan av henne, eftersom jag inte riktigt har möjligheten till häst på heltid. Och nu så.. Tja, vi får väl se.

Eftersom jag just nu går mellan jobb vågar jag ju inte bara ta henne på helfoder direkt heller!

(skönt att se att foten är bättre i alla fall)

Jag förstår... jobbig sits :( går det inte att hitta en annan delfodervärd då och få det att fungera så? Förstår precis hur det är mellan jobb... jag är ju arbetslös själv så har en himla tur att få rida så mycket som jag gör utan att betala...

Hoppas att det löser sig!

Ja, det är det som har varit lite tanken, men hittills inte någon lycka. Men vi får se hur det blir, ska bolla lite med min tränarmentor i helgen hoppas jag, och se vad hon har för tankar och idéer om vad som kan göras åt och av saken. Ägaren sa förvisso att det mest är för att kolla intresse och se om det alls går, men att om jag kan ta henne vore det optimalt såklart.

Nåväl, den som lever får se. Håll gärna en tumme för det blir bra här, så håller jag en tumme för att din fot blir bra fort :D

Härlig dag idag! Toppenväder och en ordentlig uteritt i gott sällskap, fyra ryttare och tre olika stall :) Redigt konditionspass för pållarna idag! Och sadeln verkar gillas av damen, tyckte inte att den rörde sig lika mycket fram idag heller, toppen!

img_8261-1_523c6b56ddf2b33f66258f3a.jpg

Liknande trådar

Gnägg Kunde inte se någon tråd så tänker jag startar en. Hur förbereder/firar ny in nyår med hästarna? Inne i stall, ute i lösdrift? Vi har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
4 690
Senast: WildHorse
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 761
  • Artikel Artikel
Dagbok 2024 var verkligen förändringarnas år för min del. Nytt hem, nytt jobb, ny valp, ny ponny i familjen. Nya bekantskaper, nya intressen...
Svar
0
· Visningar
470
Senast: MML
·
Mat Jag har fått lära mig sedan barnsben att man inte kan värma spenat eftersom det blir giftigt då. Alltså värma det igen då det redan...
2
Svar
25
· Visningar
1 381
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • ”Hund” 2005-2010