Sv: Medryttartråden 3
Gaah, jag blir tokig! Provrider för att hitta ny medryttarhäst och nu kan jag inte bestämma mig!
Väljer mellan två helt olika hästar då dessa ägare är de jag kommit bäst överens med och mkt känns bra i båda fallen.
Häst 1: Yngre häst, väldigt trevligt riden och jag kommer få utmärkta möjligheter till att träna och tävla den i dressyr. Dock en väldigt stor häst och jag är orolig för om min dåliga rygg klarar detta. Den rör sig inte jättestort men jag kände ändå av ryggen efter provridningen. Iom ryggen har jag inte bålstyrka att klara att rida hästen så bra men den skulle bli en sporre att verkligen träna upp min kropp. Står på större anläggning, osäker på om jag kommer trivas med så mkt folk. Men flera ridhus och banor är en stor tillgång! Ett litet klipp där det ändå gick rätt ok, syns hur jag drar upp benen och trycker ner händerna för att jag inte orkar:
http://youtu.be/qf_ZvhdHrh0
Häst 2: nättare häst, pigg och känslig, mer den typ jag är van och trivs med att rida. Mer av en läromästare, dock svårare att komma underfund med, känslig och kräver att man gör rätt. Mest hopptävlad, ej möjlighet att tävla dressyr då hon stressar upp sig, träna går dock bra. Mindre kapacitet i dressyren men mer allroundhäst för långa uteritter osv. Troligen färre tränare, elt ok ridbanor. Mindre stall men sällan sällskap att rida ut med.
Hjälp! Vilken ska jag välja?!
Häst 1 är en superchans att utvecklas i dressyren med men det kräver att min rygg pallar och att jag tränar ordentligt vid sidan om. Ingen häst jag kanske skulle köpa själv då den är så stor. Häst 2 är mer en trevlig hobbyhäst, typen jag skulle leta efter om jag skulle köpa egen häst nu.
Jag velar fram och tillbaka hela tiden och behöver verkligen era råd! Ska jag äntligen våga satsa på att verkligen utvecklas eller ha kul med en trevlig hobbyhäst?