Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

En sån liten fin o smidig mage! Annars tycker jag att det många gånger brukar vara tvärt om, är man inte så lång har bebisen inte så mycket plats och därmed blir det en jättemage. Men så verkar det ju inte vara i ditt fall, inte än i alla fall ;).

Oregano: Jättefin o söt liten mage du har! He he, den är väl inte stor, vänta du bara :p... men som Vindvissla skrev så vänjer man sig lite. Jag tycker det känns som min står still, men det gör den ju givetvis inte.

Fast jag är ju också sådär kort och har väl inte fått några större magar direkt. Däremot har dom klämt sig högt upp så det blivit osmidigt innuti. :devil:
Men runt v 19-20 var det en sjukgymnast som inte ens märkte att jag var gravid när jag väntade nr 2 ifjol :o

Har ju inte ens fått några direkt små barn :rofl:

Jag har redan gått upp 10 kilo :eek: Känner mig som en val. va på vattengympa i fredags, å när jag skulle upp ur bassängen kändes det som jag vägde 100 kilo!

Haha, jag har gått upp 3,5 kg hittills i v. 22 och jag kände mig som en koloss jag med när jag skulle upp ur bassängen. :D
Kommer förhoppningsvis en ny magbild till kvällen, ska bara be sambon få tummen ur för en gång skull :angel:

Ne, det är väl kanske mest vad jag föreställer mig i mitt huvud ;) när det blivit så för en del bekanta.

black_darling: Jamen, nu när man är gravid "ska" man ju gå upp i vikt :laugh:. Det blir nog bra, man kan ju bli vattenfylld och så också... Är det för jäkligt efter att man fött får man väl ta tag i det då. Det känns som man inte ska stressa upp sig för mycket på vikten nu under graviditeten. Om nu inte barnmorskan varnar för havandeskapsförgiftning, graviditetsdiabetes eller nåt sånt.

Vad härligt det lät med vattengympa förresten!

Så sant, men det blir så konstigt då man alltid varit smal förut, inte haft celuliter mm. Men det är bara att gilla läget och hoppas att man kan träna bort det sedan.

Vattengympan anpassad för gravida va jättehärligt! Skönt att vara viktlös en stund!

Min barnmorska tror hon kommer vara mindre än Rasmus men över 3 kg. Så vi får se. Hon känns ju mindre, Rasmus kickade revben hela tiden på slutet och låg på samma ställe och hon kan fortfarande växla sida och jag har bara fått några enstaka sparkar. Men de kan hände mkt på slutet!

Har gått upp 10kg hitills, som när jag väntade honom. Gick 1 kg i veckan på slutet då får se hur de blir den här gången!

Det bästa är att jag fortfarande (av någon helt skum anledning) kan sova på mage :bump:

*kl*
Här kommer min v. 22-mage (21+4) Hur ska det här sluta.. :crazy: På två veckor har den typ muterat från liten och smidig till monstermage.. (och vad skönt det är med en vettig kamera så man slipper mobilbilder! :banana: )
v22214.jpg

Min mage växte kanonfort i början. Trodde jag skulle bli hur stor som helst men de lugna ner sig tack och lov!

Vad fin den är! Det är så roligt att det fylls på med nya magar hela tiden, nu när vi kolosser snart tänker lämna den! :D

Då får vi hoppas att min också lugnar ner sig, jag hade ju beställt en smidig mage! :D

Vindvissla; Det kommer ju bli tomt utan er kolosser här inne, fast å andra sidan så får vi passa på och njuta av underverken i bildtråden då istället. ;)

Hur stor var Rasmus då när han föddes? Några revbenskickar har jag inte kännt ännu, inte när jag väntade William och inte nu heller än så länge. Kanske beror på att jag eventuellt har ganska gott om plats i magen (170 lång med lång överkropp). Härligt att kunna sova på mage fortfarnade! Jag ligger så en stund ibland, men jag föredrar nog sidan nu. Förra grav var jag nog höggravid när jag slutade sova på magen, men jag har insett nu, när man jämför SF-måtten, att min mage inte var så gigantisk sist.

Zody: Ja, den har växt rejält din mage (men det ska den ju också ;)). Jättefin!

Vindvissla: Hua, prata inte om eftermagetråden :angel:... Jag fegade nog sist och visade aldrig upp min. Och den lär ju inte vara vackrare efter ytterligare ett barn. Fast jag har sluppit bristningar än så länge, fick inga med William och än kan jag inte se några på den växande magen, men mycket kan ju hända än...

Rasmus var 48 cm lång och vägde 3420 gram! Den här verkar mer ligga som en fällkniv för sparkarna känns ju i hela magen, Rasmus låg nog mer som en groda. Hon verkar ha gott om plats där inne oxå, vänder sig utan problem från höger till vänster sida.
Med Rasmus låg jag strax över normalkurvan med SF-måttet, nu ligger jag lite under så vi får se. Hull har hon i alla fall vi har ju tjuvtittat på mullisarna :D

Jooo man MASTE visa upp sig i eftermagetraden sen hihi. ;) Jag kan borja med min zebrahangbuk sa blir det latt for er att folja efter sen haha. Om inte annat kan det ju verka avskrackande for ungdomar som bara skaffar barn for att deras partner vill eller sa :D

:rofl: Du e go du! Ja, det ska vara för deras skull då ;)! Man får ju lite komplex bara när man ser alla som får skitsnygga magar direkt efteråt utan att behöva göra något åt det! Men visst, då måste ju verkligheten visas upp också och det är nog många med mindre snygga magar som inte vågar visa...

haha, jag tror knappast din mage kommer bli så liten och smidig, tyvärr:p
Men den är superjättefin!!!

Om jag minns rätt beställde du en sån mage som jag hade: jämför din med min v 23+3
27993365.jpg

och slutade såhär v 41+2 (inte tidigare visad!!)
29996084.jpg

observera att den inte sjönk direkt på slutet:p
Målarbyxor och bristningar bjuder jag på

MEN! när jag var runt veckorna 20-30 önskade jag mig inget hellre än att magen skulle explodera så som din gjort så man fick känna sig lite gravid nån gång, så jag är lite avundssjuk:p

fast deghögen var ju skitfrän efteråt, när man kunde ligga i sängen och dallra ända ner till knäna:p
Min sambo tyckte bara den var äcklig för att den var så dallrig, inte för brisktningarna. när musklerna hittade tillbaka försvann mitt degdaller och är nu så fläskig som den var innan.
Kanske skulle börja med de där situpsen snart :angel:

Min mage drog ihop sig snabbt, men den mörka hormonranden + bristningarna kring naveln gjorde att naveln mer såg ut som ett rövhål än en navel! Långt ifrån vackert.

Haha eller hur. Ett par dagar efter forlossningen lag jag pa rygg i sangen och pratade i telefon med en kompis. Hon sa val nagot roligt for jag borjade skratta och da borjade hela magen hoppa haha som en vattensang fast i deg liksom :rofl:

Det tog ett bra tag for min mage att ga tillbaka (konstigt :D) men efter ett ar var den helt ok! Da hade jag inte gjort sa himla mycket for att fa den att bli platt eller sa, promenerat i bergen och ridit ett par ganger i veckan bara. Bristningar fick jag massor men de har aldrig besvarat mig. Men jag brukar aldrig bekymra mig om saker som man inte kan andra pa, battre att lagga krut pa sant man kan fixa (muskler t ex)

Jag forstar att du saknade en stor gravidmage pa ett satt, det ar mysigt att folk ser att man ar gravid (sa som jag var i v 25 typ haha) nu tycker folk mest synd om mig.... Sjalv hade jag onskat att man bara var gravid i typ 30 veckor eller nat hihi (med fardig bebis da alltsa)

jerseyko ja en skitig navel hade jag ocksa aslange efterat, sa jakla sunkigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 223
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix