Magbilder!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Magbilder!

Hehe min arbetskamrat fragade nyss hur magen blir efter forlossningen.... Som en god kanelbullsdeg, dubbel sats, med extra kardemumma svarade jag :D

Hihi, jaa, visst är det läskigt när magen bara är borta helt plötsligt :P

Första magbilden, v25:
27843831.jpg

detta är min sista magbild, rund som en boll:
019.JPG

4 timmar senare var denna ute:
029.JPG

030.JPG

ja den börjar bli rätt rejäl nu... även om många tycker att den är liten.. antar att jag är duktig på att gömma den med kläder :)

Ni får gärna gissa om det är flicka eller pojke!! Ska på UL om 1½ vecka så då kommer vi fråga, men är sååå nyfiken..

Då gissar jag på en liten tös! Kul att få se bebisen på ul nu när den börjar bli "stor". Det hade jag också gärna gjort, men här har man bara ett ultraljud om graviditeten är som den ska. Dessutom är det så långt till alla specialkliniker härifrån så det är inget vi har brytt oss om. Men det hade varit spännande!

här är det standard med två UL. det "vanliga" i vecka 17 och ett i vecka 36-37... Då gör de även en uppskattning av barnets vikt o så även en gyn-koll för att kolla storleken på bäckenet. Och så kollar dom nån baterie, nån streptokok eller va de var.

Åh, när jag ser din urtjusiga mage blir jag alldeles alldeles väldigt jättesugen på en egen stor mage igen :p

Åh tack :o Den är väldigt bekväm faktiskt, känns lite overkligt att de snart är dags! Kände mig ju mkt större när jag väntade Rasmus.

kl

Här är veckans bild. 22 fulla veckor.

22veckorliten.jpg

Jag tycker magen är gigantisk och ivägen och hela jag är otymplig. Sen får jag nästan panik när se era jättemagar. :eek: Hur ska det sluta? :crazy:

Jag tycker magen är gigantisk och ivägen och hela jag är otymplig. Sen får jag nästan panik när se era jättemagar. :eek: Hur ska det sluta? :crazy:

Grejjen är att man vänjer sig. Sakta men säkert instutitionaliserar man sig och börjar vagga som en anka, ställer undan skor som behöver pådragningshjälp, sätter sig ner och tar på kläder mm. Och så vet man ju att det inte är för alltid. Men jag kan hålla med dig om panikkänslorna ibland, typ TA BORT DEN!!! innan man fattar att det går ju inte... :D Eller att den kommer att försvinna av sig själv när du krystat ut en unge!

Jag tycker din mage är jättefin! Runt v 25 tyckte jag nog min var rätt så lagom faktiskt.

Vicken liten mage du har!

Min var betydligt större i samma vecka. Men i gengäld så växer den inte så mycket nu.

Ägaren av magen är inte heller så stor med sina hela 157 cm i manke. Men den kanske sätter fart snart. Fast jag tycker faktiskt den är ganska smidig än så länge. Det har dock börjat ta emot att ta på strumpor, byxor och skor utan att sitta ned.

En sån liten fin o smidig mage! Annars tycker jag att det många gånger brukar vara tvärt om, är man inte så lång har bebisen inte så mycket plats och därmed blir det en jättemage. Men så verkar det ju inte vara i ditt fall, inte än i alla fall ;).

Oregano: Jättefin o söt liten mage du har! He he, den är väl inte stor, vänta du bara :p... men som Vindvissla skrev så vänjer man sig lite. Jag tycker det känns som min står still, men det gör den ju givetvis inte.

Och jag som varit gravid en gång tidigare och kan jämföra med magen jag hade innan Rasmus föddes tycker min mage är väldigt liten och otroligt smidig fortfarande :D

Skönt när det är så! Det kanske är en väldigt liten tös därinne! Annars hör man mest att magen blir större vid andra barnet. Det är det jag skyller på, men egentligen är det nog de där 13 extrakilona jag lagt på mig mellan graviditeterna ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 236
Senast: skiesabove
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 340
Senast: Lady_S
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 362
Senast: Sesca
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 223
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?