Sv: magbilder

Här kommer veckans bild, 15+1:
74111_464106893651_540403651_5685577_7767334_n.jpg

Ser ut som om magen har ändrat form men inte blivit så mycket större än förra veckan? :)

Åååh... blir så avundsjuk men ändå kan jag inte hålla mig ifrån denna tråd :angel:

Den har liksom blivit lite mindre toppig, tror jag :p Omkretsen har dock blivit större sen förra veckan.
När fotot togs hade jag inte ätit annat än äpple sen jag åt frukost så det kan vara det också. Nu efter två välfyllda tortillas så är jag genast fluffigare igen :rofl:

knapplån

39+0
77125_464934606282_720616282_6194905_1092720_n.jpg

idag (39+1) så fick jag en blödning :eek:, enligt förlossningen var det inget att oroa sig för men gissa om jag hann bli skraj haha.
hade precis tagit en tupplur och gick upp å kissade, å helt nyvaken ser man blod på pappret haha.
tror det var slemproppen/en bit av den som lossnade för det var en liten blobba också haha. :o
nu blöder det knappt nånting öht som tur är :)
men täääänk om det kunde få dra igång?! jag orkar inte vänta mer nu :p

Ja man kunde ju önska! Nu har det slutat blöda som det ser ut, och jag känner absolut ingenting som skulle kunna tyda på en förlossning... Men jag hoppas ju såklart att jag blir överraskad hehe ;)
Jag har bara haft o-onda sammandragningar som vanligt och bebis rör sig som vanligt.

Attans ;) hoppas det kommer igång snart för dig, kan ju vara skönt att ha en tyst, smygande latensfas och sedan när det drar igång så är du redan öppen flera centimeter :)

Jag hade visst inte slutat blöda som jag trodde, men jag känner fortfarande inget nytt. Men vanliga sammandragningar har jag ju, men det känns väl som att dom borde göra ont om det är på riktigt ;)

Brukar vara så att det känns när det är dags på riktigt ;) ska hålla en tumme för dig att det kanske drar igång snart på riktigt.

Håll en tumme för att det händer i helgen iallafall haha, vore bäst med hundvakten ;)
Har ju ensamt ansvar för promenaderna med min halvgalna hund, sambon sitter med gipsat ben :/

Min andra förlossning började med att slemproppen lossnade, eller delar av den. Hade sammandragningar som vanligt, men inga som gjorde ont.
Hade så under en hel dag. Vaknade sen på natten vid kl 3 och gick och kissade som vanligt. Då kände jag en värk. Fast jag trodde det var magknip, så jag gick och la mig igen. Gick dock upp rätt fort igen när "magknipet" kom med 5 min mellanrum.
En halvtimme senare kom de med 3 min emellan.
Kl 4 åkte vi till förlossningen. Blev inskriven kl 4.55. Kl 5 föddes sonen. :)

Man behöver inte alltid känna så mycket innan.

*hugger sista*

Nu är jag nöjd, nu syns det faktiskt att jag är gravid och inte bara tjock (-are). Så nu törs jag slänga in en bild jag med, v 36+3:

DSC_4465.JPG

oh shit! :eek:
det var mig en räserförlossning!

jag blöder fortfarande, men det har inte hänt nå mer... suck!
undrar hur länge det är ok att blöda egentligen?

Ja, det gick nog lite för snabbt.
Tredje barnet väntas i februari. Hoppas att förlossningen tar lite längre tid så vi hinner in och jag slipper krystvärkar i bilen. Har 50 min resa till förlossningen.

Hur pass mycket blöder du? Kommer det lite när du torkar dig eller rinner det?

Ja riktigt rund och fin mage! Min syns inte ännu trots vecka 16 och bär på tredje barnet....snart kanske??

Tack :) Jag hade trott att jag skulle få mage tidigt, även om det är första barnet så var jag ju rund redan innan. Men icke, h*n gömde sig väl bland fläsket så det var nog först efter vecka 30 som folk vågade börja kommentera. Med "rätt" kläder kan jag nog fortfarande passera för "fet" bara.

nu är det väl mest bruna flytningar typ, så det är väl inte så farligt.
igår var det mer och rosa/rött..

har städat och möblerat om i hans rum halva jäkla dagen känns det som, så snäääälla bebis kom ut! :p

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 326
Senast: Tantan
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 229
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
823
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka