Sv: magbilder

Trodde han skulle vara mer glad för de växande titsen:D
Han gillade tuttarna innan också :D Hade 65D innan jag blev gravid, nu är mina 70DD för små så nästa steg är väl 70E :eek:
Han är den av oss som föredrar mindre tuttar men visst, han klagar inte på mina nya heller. Det är en sjujäkla klyfta jag kliver omkring med nu :o

Denna mage hade jag i v. 14 (13+3)

v14_115355649.jpg

v. 38 (37+3)

v-373_85679539.jpg

Så magen behöver inte bli enorm bara för att den var stor från början :D

Åh, jag blir helt nostalgisk :D

Jag hade det förresten tvärt om - liten mage ganska länge, som sedan blev totalt enorm!!

Här är den i v. 21, det var då vi började fota den och först då som det började synas.
Jul+-09+024.JPG

Och såhär i v. 39 :D
Emilias+dop+v.+39+037.JPG

Älskar att titta tillbaks på min mage!!

Hehe, satt innan idag och tittade på mina magbilder!
Gud vad jag saknar den! Skulle kunna vara gravid jämt :love:

Hehe, satt innan idag och tittade på mina magbilder!
Gud vad jag saknar den! Skulle kunna vara gravid jämt :love:

Ja jag saknar också min mage ofta! Och mådde så himla bra som gravid, inga direkta krämpor eller så, men det var jobbigt att inte kunna rida... Vågade inte eftersom jag åkte av ganska ordentligt i v. 22 :crazy:

Vi får helt enkelt se. Jag hoppas att jag inte blir alltför stor och otymplig för då får nog ridningen läggas ner :( (Jag rider en 5-årig D-ponny så jag får vara mer vaksam för min egen vikt och balans än om jag suttit på en storhäst.)

Jag har beställt en liten bebis :D Jag vägde 3 190 g och var 50 cm lång. Sambon var inte heller så jättestor, något liknande min storlek. Något i den storleken vore lagom :p

Hmm, nu har sambon i princip skrattat så att han kissat på sig. Det aset! :mad: Vi mätte magen och tuttarna. Magen har på en knapp vecka vuxit tre cm och tuttarna två cm. Det här är spännande, typ. Inte. Alls.

+ AKB, sitter också och tittar på bilderna på min fina gravidmage och jag skulle vilja backa tiden ett tag och få uppleva det igen :)

LadyCovergirl: Det är lite det som är så fascinerande med gravidmagar de är så himla olika hur de blir och hur de ser ut. Liten mage blir stor och ut kommer ett litet mirakel :love: Så häftigt vad det kan bli av två celler!
Har du tur kommer du kunna rida länge och är det bara vikt och inte otympligheten det hänger på (att du kan ta dig upp i sadeln) så betyder ju inte en stor mage alltid stor viktuppgång :)

I min mage gömdes det en bebis på 49 cm och 3400 g :)

Jo, det skiljer verkligen mycket på både magar och bebisar :laugh:
Vi får väl se hur otymplig jag känner mig framöver. Om drygt två veckor ska jag iaf åka på en P&J med 5-åringen. Det blir det första riktiga hon gör efter sommarens fölning. Längtar ordentligt även om jag inte har några ridbyxor som passar :p

Gummiband i ridbyxorna, såndär mammagördel över (jag har satt i resår i överkant på mina), fäst med säkerhetsnål under gylfen (annars glider den upp), problem solved :D

Gummiband funkar inte längre, glipan är nu så stor att det blir mest mina trosor som syns. En sak när jag rider ensam men på träning och tävling blir det knepigare :( Hjälper inte med större storlek, med mina smala vader blir det då alldeles för mkt tyg som korvar sig i stövlarna.
Resåren och gördeln undrar jag över, har du sytt fast det i byxorna? Det är nämligen troligare att jag bygger nytt altandäck än befattar mig med nål och tråd :p

Jag har bara gummiband för att hålla i flikarna på byxorna (och för att byxorna glider ner bak annars :o), jag kan inte dra upp dragkedjan ens lite, men det döljs ju av gördeln! :idea:

Nej, jag klippte ett liiiitet hål på insidan av fållen på gördeln, satte en säkerhetsnål på ett resårband (blir mycket lättare att trä då) och pillare runt det i fållen, knöt ihop ändarna på önskad längd och petade in knuten genom hålet. Sen har jag den liksom lös ovanpå ridbyxorna, med undantag för att den sitter fast med en säkerhetsnål i nederkant fram, under gylfen. No sytråd required :p

Kan ta bild när jag kommer ihåg om du vill?

Det där är rena grekiskan för mig :rofl: Ta gärna en bild på det så kanske någon annan i min omgivning kan förbarma sig över mig :laugh:

kl

Nu med andra barnet så har jag avsevärt mer mage än med första. Förra gången kunde man ana lite mage i v 22, nu var den synlig redan i v 12. :crazy:

Så här ser jag ut för tillfället, v 20+0
090512+3968.jpg

(motsvarar v 27-30 med första barnet... :o)

Jag har beställt en liten bebis :D Jag vägde 3 190 g och var 50 cm lång. Sambon var inte heller så jättestor, något liknande min storlek. Något i den storleken vore lagom :p

det är lite roligt att du skriver detta :D Min sambo och jag vägde också sådär en 3200 g typ, men vi fick en klump ändå. Fast min pappa och hans bröder och sambons ena syster var jätte-bebisar så det kommer väl från nån annan än just oss två ;)

Inte snällt att skriva så! :mad: ;)
Jag har inga syskon att jämföra med men iaf mamma var rätt liten, tror hon vägde strax under 3 000 g. Pappa har jag ingen aning om.
Får försöka undersöka storlekarna på sambons alla syskon istället :D

Mage 1:
v.6
phprnzfqt.jpg

v.20
phpvkimfi.jpg

v.39
phpkekcou.jpg

Född dagen efter 48 cm lång, 3420 gram, Pojke

Mage 2
v.6
27412189.jpg

v.20
29038832.jpg

v.39
30145488.jpg

Född dagen efter, 48 cm lång 3320 gram, flicka

Jag föddes 2 veckor efter BF och var 49 cm lång och vägde 3420 gram :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag är lite nyfiken på hur det sett ut för er som blivit gravid som "äldre". Jag vill inte sätta en fast gräns, utan tänker att ni...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 260
Senast: Tantan
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
27
· Visningar
1 712
Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
4 220
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
822
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka