Lydnadsträning i Malmö

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jappisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 189
  • Visningar Visningar 9 187
Sv: Lydnadsträning i Malmö

Jag tränar inte nere på det fältet tyvärr. Men det kanske finns andra ställen? *funderar*

Jag tränar inte nere på det fältet tyvärr. Men det kanske finns andra ställen? *funderar*

Får man fråga värför ?
Är relativt ny i Malmö, har aldrig varit där med vovven bara gått förbi.
Såg fint ut!

Får man fråga värför ?
Är relativt ny i Malmö, har aldrig varit där med vovven bara gått förbi.
Såg fint ut!

Jag har dåliga erfarenheter därifrån. För några år sen sprang det mycket pack med sina hundar där nere. Det kanske inte alls är så idag, jag vet inte för jag har inte varit där på några år :).

Håller mig gärna därifrån med mina hundar.

Ja va kul :-) vi är ju nyfikna på hur han ser ut bjässen heheh //Camilla

Nu har jag inte bil,så kan vi inte träffas på något ställe som är lite närmare centralen

Har inte heller bil men det var inte så svårt att ta sig från Centralen (som jag kom till med östersundtåget) till klubben. Antingen så tar man en promenad längs strandkanten, tog 2h för mig men då gick jag lite fel. Eller så tar man bussen som går från konserthuset (nr 34) om man nu inte utgår från centralen någon annan stans längs bussens sträckning.

Jag promenerade förbi stället du pratade om, såg inga pack men däremot så var det många lösa hundar som folk inte hade någon koll på...

*kl*

nästa vecka (46) är det nog bara onsdagen som funkar dagtid. kvällstid (efter 18) går det bra med tisdag också.

Har inte heller bil men det var inte så svårt att ta sig från Centralen (som jag kom till med östersundtåget) till klubben. Antingen så tar man en promenad längs strandkanten, tog 2h för mig men då gick jag lite fel. Eller så tar man bussen som går från konserthuset (nr 34) om man nu inte utgår från centralen någon annan stans längs bussens sträckning.

Jag promenerade förbi stället du pratade om, såg inga pack men däremot så var det många lösa hundar som folk inte hade någon koll på...

Okej! Vart kommer du ifrån? Jag kommer åka från Stehag, så det blir pågatåg för min del.

Annan fråga : Får man komma till bruksklubben utan att vara medlem?

/Mimmi

Du får ta dig en tripp ner en dag ändå :laugh:. Det var en jättetrevlig dag och en hel brukshundklubb för oss själva med stooor plan ;)

Ja, jag får nog göra det. :laugh: Fast vi får nog träna lite mer först, jag har ju bara börjat med min...vill ju inte skämma ut oss. :o

Ja, jag får nog göra det. :laugh: Fast vi får nog träna lite mer först, jag har ju bara börjat med min...vill ju inte skämma ut oss. :o

Kom samtidigt som jag, så kan vi skämma ut oss tillsammans :D

äsch du kommer inte skämma ut dig. Alla har ju varit nybörjare.
Se på våra små vinthundar vad kan de? sitt, ligg om vädret tillåter :p inkallningen har de myror i baken på.

//Camilla

Jah tränar heller inet på fältet med min hund. Har samma erfarenheter som Linafina plus att det jämt är massa hundar som ägarnahar noll koll på vad jag hört. Fördelen med brukshundsklubben är att folk som är där oftast har bra koll på sina hundar, det är stor bra plan och ganska lätt att ta sig dit.

Du skulle inte skämma ut dig. Alla är ju där för att träna och det finns absolut inget som säger att man måste kunna något speciellt för att få träna. Alla hundar där var duktiga och charmiga på sitt sätt. Det fungerade jättebra och det var bra och trevliga ägare som hade koll på sina hundar. Med andra ord ett trevligt gäng och trevliga hundar :) KLART ni ska komma. Japp vill j träffa din fina tjej ;)

Sen behöver du inte oroa dig för att skämma ut er för jag har ju en vandrande kaninlorts letare. Han är kaninlortsfixerad, hur bra är det med ett fält fullt med skit? hehe..;)

Ah, efter att ha läst era svar känns det mer hoppfullt. Trodde allesammans tävlade lydnad etc. :D

Nej alla tävlar inte i lydnad. Vad kul att du kan tänka dig att komma.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 697
Senast: Cissi_ma
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 577
Senast: Queen
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 301
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka