Lydnadsträning i Malmö

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare jappisen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 189
  • Visningar Visningar 9 187
Sv: Lydnadsträning i Malmö

Förmodligen hänger alla hundar med :-)

Okej, men jag kommer imorrn :D Ringde en bekant i Malmö och det ska bara vara en 7km från centralen så tar mig en promenad dit, då kanske hunden hinner lugna ner sig lite också..

Hoppas nu bara att vädret blir bra *håller tummarna*

Vi håller också på med grunder! :) Ska bli roligt! Är det någon mer än jag och Loppan som kommer med buss?

Jag funderar på att ta med båda mina och köra lydnad i omgångar med dom. Men jag får se. Det viktiga för mig är att mina hundar får träna på att inte bry sig så mycket om dom andra hundarna så detta blir nog perfekt. Ses senare idag ;).

jag kanske kanske dyker upp, men då kommer jag sent, vid 13. räkna inte med mig.

vi kommer inte. loke har brutit upp gardroben i hallen och strimlat min sprillans nya regnjacka. jag är ledsen och arg på honom och då ska man inte träna.

Tänkte höra om någon är intresserad av att träna lydnad tillsammans nere i Malmö? Kanske kan lyckas få ihop ett litet gäng med nya hundar som bra störmoment. Vet inte hur många på buke som bor i närheten av Malmö, men kanske kan få ihop en liten grupp. Någon som skulle vara intresserad av att träna?

Trevligt det låter, önskar jag bodde närmare. :) Men jag har i alla fall anmält mig och lilla fröken på allmänlydnadskursen i närheten, börjar i slutet av november. Tanken är i alla fall att jag ska gå vidare och till slut tävla med henne.

Det var riktigt trevligt att träffa Er idag trots det blöta vädret. Allting gick lugnt och fint till :). Detta får vi göra om tycker jag...snart.

Jag tycker också det var mycket trevligt, och NYTTIGT.
Uno var väldigt dämpad efter 2h promenaden och det blöta vädret men det var nog bara bra :p

Håller på att ladda upp bilderna. Tror jag lyckades få med alla hundarna och ägarna. Återkommer med de. Om det är någon som inte vill finnas utlagd på internet så hojta till.

Ja det var jätte kul. Det måste vi ABSOLUT gör om snart igen. Det var ju ett trevligt gäng vi fick ihop och trevliga hundar. Skönt med ett helt gäng snälla hundar och bra med nya störmoment. Japp behöver det. Jag hoppas ni alla är med på en träning snart igen. Tyckte alla hundar var duktiga idag i det vi begärde av dem trots skit vädret :grin:

Nu har mina fötter ÄNTLIGEN tinat, fick ju passa på att föna dem när jag fönade Japp haha.

Ska bli spännande att se. Har inte satt in mina än men de kommer ikväll :)

Du får ta dig en tripp ner en dag ändå :laugh:. Det var en jättetrevlig dag och en hel brukshundklubb för oss själva med stooor plan ;)

Det hoppas jag med, vill verkligen köra en upprepning. Vet dock inte än hur mitt schema kommer att se ut framöver. Helger kan jag alltid men osäker på hur det ser ut på vardagarna. Tyvärr har man inte ledigt var vecka :D

Själv som nybörjare blev jag jätteimpad av alla hundar, nån gång så...

Ja, vi får planera något snart igen. Det var trevligt och välbehövligt :-)

//Flo

jag hakar gärna på nästa gång. vi behöver mest träna platliggning, var det något ni tränade på idag? lite sittande i grupp hade inte heller skadat.

Vi hade en kort synlig platsliggning, en lite längre gömd platsliggning och en kort synlig sittande i grupp :-)

//Flo

Ja vi tränade alla en vanlig platsliggning sen körde några en platsliggning där vi gömde oss för hundarna. Vi tränade även sittning i grupp.

Mycket tid gick ju åt att prata lite skit med ;). Kul att lära känna dom man tränar med tycker jag :). Nästa gång tar jag med min stora också, kan vara mycket nyttigt för honom det här.

*knapplån*

Jag vill också vara med på era lydnasträningar :)
Har en tollare på 5 månader, skulle vilja ha lite pepp och träna grunder, samt att han får träffa stora hundar som han är rädd för.
Nu har jag inte bil,så kan vi inte träffas på något ställe som är lite närmare centralen, tex vid fälten vid cockums (stavning?). Dom har ju agility bana och allt! =)
Någon som är träning /leksugen ?

Jag kan måndagar, onsdagar och ev helger.

/ Mimmi & Nalle

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 871
Senast: Maniac123
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 697
Senast: Cissi_ma
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 577
Senast: Queen
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 301
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka