Lustiga kommentarer ;)

Sv: Lustiga kommentarer ;)

Har en rodesian ridgeback...

Fick hembesök oväntat och har hunden lös på gården, kallar in henne när jag ser att det kommer en bil (vill inte att hon springer fram utan tillåtelse då hon har varit rätt svår i perioder)
Två personer kliver ur varav X är en vän till familen min hund tycker om henne, Y är totalt främling för mig och hunden. Jag släpper fram hunden som glatt hälsar.

Y säger - är inte det en såndär rodesian rideback?
Jag - Ja det är det.
Y frågar - Jag trodde dom var farliga?
Jag - Alla stora hundar är farliga, det beror på hur du uppfostrar dom.
Y ser skeptiskt ut över mitt svar, men ser helt klart samtidigt att min hund är vänligt sinnad.

X låter mig få veta att Y har berner sennen hemma dessum har hon en valpkull just nu. + mer prat

Y frågar varför jag har sovit med min hund på golvet?
jag - får man hem en 8 veckors valp är det ju smidigast.

Hmm har man egna hundar och dessutom en valpkull hemma så borde man väl ha mera koll??

kl
Jag har en dvärgspetshane, brukar mest få höra "vad är det för ras?" och "åh vad söt!", spec från pensionärstanter...

Roligast var när några bekanta skulle passa honom några dagar. På en promenad var det några som undrade vad det var för ras. Vår bekant hade glömt rasnamnet men fann sig snabbt o sa övertygat; "Det är en whippet!". :rofl:

När han var valp hade jag byggt en liten hage till honom i stallet där jag jobbade där han satt när jag pysslade med hästarna. En kvinna som skulle titta på en häst kisade på håll mot hagen o undrade; "nämen vad är det där? är det en kattunge... eller ett marsvin!?".:angel:

*kl*

Gick promenad med vovven i dag och gick in i kyrkstaden här i byn och där stod visst 5 kyrkstugor i ljusan lågor och det var poliser, brandmän och minst 50 nyfikna åskådare.

Gick förbi en kvinna (kanske 35-40 år) som gick med en barnvagn och
hade två mindre barn med sig + en golden retriver i koppel.
Kvinnan fick syn på min hund:

Kvinnan: - Men VAD är det där?
Jag: - En kinesisk nakenhund
Kvinnan: - *HAHAHAHAHAHAHAHA!* *HAAAAHAAAAAHAHAHAHA!* :rofl:
(den lilla flickan stirrar)
Kvinnan: - *HAHAHAHAHAHAHA!" :rofl::rofl: Var är Tobias?!! Han måste ju se det här!
(får syn på Tobias)
Kvinnan: - TOBIAS!! KOLLA HUNDEN! *fortsätter skratta massor*

Alltså... visst att min hund kan se lite rolig ut i andras ögon men jag tycker ändå att vuxna människor kan bete sig lite :crazy:
Skulle jag se någon ute med en hund som hade annorlunda utseende gentemot vad jag skulle vara van vid så inte skulle jag då ställa mig och peka och asgarva...jag tycker det är ganska ohyfsat faktiskt.

:crazy: Folk är inte kloka...

Man får höra ett och annat när folk ser att man har Chihuahuor.

I Finland på en utställning gick en liten pojke förbi med sin pappa och utbrister häpnat taskukoira-fickhund.

Sedan har man fått höra saker som handväskor, sminkväskor och necissärer och om man har varit ute och gått så har flera män sagt: Råttorna är stora i år.

fast har man hund och dessutom föder upp så måste man väl hört talas om att en del folk gör det? eller?

Visst jag vet också att alla inte gör det, men tycker att det inte är så ovanligt att man måste börja ställa massa frågor om varför man sover med en valp på golvet. Hon lät verkligen som om hon inte hade en aning.

Jag har verkligen ingen aning!!
Sen har jag inte hund själv, så jag är kanske förlåten. Men förklara gärna för en okunnig!

/Jonaz

Många som ser min Chow Chow Simba säger "det är en Chow Chow, men med fel färg va?

eller "vad LJUUS han är!!!"

Dom vet inte att rasen finns i fem godkända färger och i två
hårlag.

Simba är cremefärgad och långhårig.

Med Sheltin:

Litet barn: Får jag stampa på hunden?
Jag: *ignorerar*
Litet barn: FÅR MAN STAMPA PÅ HUNDEN?
Jag: Nej!
Annat litet barn: Men får man KLAPPE på hunden.
Jag: Ehhh JA!

Två norska barn, som tillslut fick klappa hunden.

Får alltid frågan om det är en mini colli eller en mini Lassie.... Nej det är en sheltie..... En vadå?

Men min Finska lapphund:

-ÅÅÅÅ vilken fin Islänsk fårhund.
- Det är en finsk lapphund...
- NE det är en fårhund.
- det är min hund, jag har köpt den och den ställs ut med bra resultat som lapphund, så jag tror att jag vet att det är en finsk lapphund.
-Jaja.... det kanske det är då.

Får alltid frågan var jag en går var det är för ras jag har..... Alltid!

Folk tror att min hund används som släd hund, bara för hon har en böjd svans och stånde öron.

:)

jag är ledsen jag har heller aldrig hört talas om att man ska sova med valpen på golvet...?Varför gör man så?

Jag sover med/nära valpen den första tiden för att enkelt kunna springa ut mitt i natten innan dom är rumsrena. Det är också tryggare för valpen att inte vara helt ensam hela natten när den kommer till ett nytt hem.

Men min Finska lapphund:

-ÅÅÅÅ vilken fin Islänsk fårhund.
- Det är en finsk lapphund...
- NE det är en fårhund.
- det är min hund, jag har köpt den och den ställs ut med bra resultat som lapphund, så jag tror att jag vet att det är en finsk lapphund.
-Jaja.... det kanske det är då.

Får alltid frågan var jag en går var det är för ras jag har..... Alltid!

Folk tror att min hund används som släd hund, bara för hon har en böjd svans och stånde öron.

:)

Ja det där är märkligt, är OFTA med om samma sak gällande min cremefärgade Chow Chow. Människor som tror sig veta bättre än jag som är ägare av hunden, dom säger att det inte är en riktig Chow Chow, han är ju så ljus. Även om jag svarar att jo, rasen finns även som cremefärgad, och han har stamtavla och ja han är en riktig Chow Chow så envisas människor vi möter med att säga "nej det är han ju inte" :mad:

Klart man sover med valpen på golvet de första nätterna, de är ju bland det mysigaste som finns :love:

En ganska rolig (och inte helt ovanlig) kommentar:
Barn: Titta mamma, en vit gris
Mamma: Nej, det är ju en hund.
Barn: nej, det är en gris, tror du inte jag vet hur en gris ser ut va???

:crazy:
Jag hade en bullterrier...

*kl*
-Det där är ingen riktig schäfer va?
-Jo.
-Ok. Får jag ge den en varmkorv?

KL

Sagt av äldre herre om min förra new foundland, lite nerklippt på sommaren:
Han: Vilken stilig GRANN DANOJS!
Jag: Det är ingen grand danois, det är en newfoundland.
Han: Nehe du, jag vet precis hur en sankt bernad ser ut, det där är en GRANN DANOJS.
Jag: Nää, det är inte varken grand danois eller sankt bernad, det är en new foundland.
Han: Näpp, det är det inte. Du har missuppfattat hans uppfödare. Det är en GRANN DANOJS, eller möjligt vis en blandning mellan en GRANN DANOJS och en Leonberger.
Jag: Jaja, okej.

Jag har fått en del kommentarer om mina nuvarande pojkar, folk är helt övertygade om att min newfoundland är mamma till min border collie. Jag har till och med hört att dom är lika!

Hört av jägar-grannen om min Border Collie:
Han; Du, en sån där kan du inte ha med dig om familjen ska plocka svamp.
Jag: ehhum, nä..hä?
Han; Nej, dom blir stressade då och blir helt galna för alltid. Det är nämligen en VALLHUND.

Jaha... :crazy:

Sagt av kvinna om min Bc.
Hon: Är det en såndär border collie?
Jag: Ja, det är det.
Hon: Är inte dom helt från vettet?
Jag; Jo, dom kan vara rätt intensiva.
Hon; Men, den där hunden måste vara sjuk, den ligger ju ner?!
Jag: Njäe, han ligger för att jag har bett honom om det.
Hon: Hmm, kanske är det en blandras då? För jag har hört att Bc's är helt vilda.
Jag: Nej, han ÄR renrasig, och han KAN ligga stilla.
Hon; Konstigt...

Sagt om newfoundland, ofta äldre män:

"Där har du nåt att hålla i när stormen går"
"En såndär måste vara omöjlig att gå ut med, den välter ju dig lätt som en plätt"
"Dom där kan man inte ha till nåt, va? (ofta jägare)
"Åh, kolla en sankt behrnad."
"ouch, kolla Björnen!"

Senast ändrad:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 381
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka