Lustiga kommentarer ;)

Sv: Lustiga kommentarer ;)

Bullshit terrier :rofl::rofl::rofl: Herregud, jag skrattar så jag håller på att avlida! :rofl:

Vad gäller "taxen" på gym så har jag en liknande historia. En kompis till mig åkte buss med sin ena whippet. Hunden tränade och tävlade för tillfället whippetrace och var i högform och väldigt välmusklad.

Tre grabbar i träningskläder står länge och glor på hunden och viskar till varandra. Till slut kommer en av dem fram till min kompis:

Killen: Du, vad käkar din hund för något
Min kompis: Hundmat
Killen: Men vad för hundmat, vilket märke?
Min kompis: Eukanuba Performance, hur så.
Killen: Fan, vi har aldrig sett en hund med så mycket muskler. Man blir ju riktigt avis. Kanske man skulle pröva det där käket?

:crazy: Mums?
Ett av mian ex testade faktiskt roburen med max av protein och fett:D i samam syfte, Men det var visst äckligare än billig hundmat som smakade knäckebröd. Så han fick nöja sig med sina pulvergrejor.

Var ute och gick med mina hundar för många år sen, fick ofta komentarer som : vad sött! Mamma,pappa, barn! Öh, två grosser schweizer sennentikar och en aussihane :D Visst lika i färg men iallafall! Ett av barnen på ridskolan såg aussien när jag varit ute i regnet och utbrast : Åh, så vackert ,du har våfflat honom!:rofl:
Fick även ofta kommentarer om den äldsta tiken att hon såg farlig ut :crazy: men de andra såg snälla ut! Hon var rastypisk men hennes yngre syster fick för mycket päls och aussien är mkt ,suck, pälsrik ;)
Aussien får jag ofta frågan om vilka raser det är i honom :laugh:

Jag var ute och gick med mina hundar- gul labrador och 2 golden valpar.
En dam kommer fram och gratulerar labradoren till de vackra valparna och vilken fin mamma hon? är:confused: Det var bara så att det var en HANE:angel:

Kul tråd. Jag har löwchen och det vet ju ingen vad det är för ras. Så rätt ofta tror folk att det är en pudel :eek: :rofl: Eller en valp av något slag.

Men roligaste kommentaren vi fått var på semesterresa för många år sedan. Vi stannade på en uteservering för att fika och hade vår iller i koppel. Då får vi höra: Titta, en igelkott!

Det skrattar vi åt fortfarande när vi åker förbi. Fiket kallar vi fortfarande för igelkottstället :rofl:

"Titta en varg"
"Är det en varg?"
"Du vet att det är olagligt att ha varg, va?"
"Akta, det är en såndär Hitlerhund!"

Senaste hos veterinären
"Är det verkligen en schäfer?
Jag 'Eh, hennes papper tyder på det, ja'
"Men, en sån underlig färg"
Jag 'Jo, kallas väl grå'
"Trodde de var svartabruna allihop"
Jag 'Njae, finns svarta också.'
"Jaha ja, ja där ser man"
:D

Behöver jag säga att man undrar hur det står till med hundraskunskap på veterinärskolan?

Jag får ofta höra att jag har en så fin springer spaniel korsning.. Eller att det är en springer spaniel. Haha... Kanske borde beställa en sånt där täcke som det står "Jag är en Münsterländer" på. Inte lätt att ha en lite udda ras. ;)

%7BBA6EA4B3-35AB-4530-B5CD-5CB58C91CAC2%7D.jpg

*kl*

Shit, jag skrattar så jag gråter :rofl:
Vilka kul kommentarer vissa fått :rofl:

Själv har jag inte fått några kommentarer om taxarna som jag kommer ihåg nu, det är väl att nån kallat dom för limpor osv isåfall :p

hahhaha.

folk har frågat om lady har svårt att hålla upp huvudet pga hennes öron.

"kolla en fladdermus" :o

ett tag sen när min gudmor hade en westietik och jag & hunden ska någonstans och tar bussen där sitter två unga killar.

k1 -yo, det är en pitbull. akta dig mannen dom äter människor
k2- shi mannen pitbullar är inte vita
jag- jo, bäst ni aktar er så att hon inte äter er ;)

kan säga att killarna verkligen trodde på att lilla frida skulle äta dem :P hon satt dlatt och vifta på svansen. Men alla vet vi ju att westie:sar egentligen är mördarhundar som äter människor

Senast ändrad:

kl

särskilt roliga komentarer har jag inte fått, bara att väldigt många tror att min gula labbe är en golden.

Min mor hade korthårscollie när jag växte upp och d va väldigt många på utställningar men även på vardagliga promenader som undrade vad det var för ful blandras

Senast ändrad av en moderator:

Ja jag fick frågan om min saluki valp var en tax:P Det va ju lite kul för han är ju verkligen smal och högbent så tax skulle man ju knappast kunna tro han är:p

*KL*

Vissa kommentarer är riktigt roliga och vissa lite tråkiga och vissa börjar bli klassiker, eller hur? :D
Dem roligaste är ju dem som är TOTALT oförväntade eller riktigt riktigt knäppa, men även dem envisa 'besserwizzrar' som aldrig kan ge med sig och säga att den hade fel om en ras eller så, är oxå VÄLDIGT roliga eftersom dem inte ger sig, nån gång! :)

Min kompis sa en gång när vi var ute och gick och såg en som var ute och gick med sin chihuahua:

"Det där är en sån där sparkhund"

Jag: En vad?

"Ja, man blir så sugen på och sparka på den för att se hur långt den skulle flyga"

:rofl:

Jag va ute o gick på några ängar vid mig med min förra hund (rottweiler) som vid tillfäller va ca 5,5.6 månader. Han gick lös och så mötte vi en tjej med en kungspudel och en pumi som också dom va lösa.

Min hund brydde sig föga om dom andra hundarna och hennes brydde sig väl inte så mycket heller. Vi gick förbi varandra och hon såg smått skräckslagen ut... På vägen tillbaks så möts vi igen varpå hennes pudel vill fram och hälsa.

Min hund viftar lite på svansen men jag tar tag i hans halsband... Och herregud. Hon börjar skrika att "Herregud! Det är en mördarhund! Staaaannna! Gå inte dit du kommer dööö!"
HELT hysteriskt... hennes hund hade tagit typ 3 steg mot oss och vi va typ 15 meter bort...

Haha ;)

Jag brukar få höra ngt om Pongo och så ibland om min Svarta Dalmiskille, barn är allt söta ibland.

Roligaste kommentaren..
-Mamma mamma kolla Pongo
-Stackars Pongo har inga valpar

"Titta en varg"
"Är det en varg?"
"Du vet att det är olagligt att ha varg, va?"
"Akta, det är en såndär Hitlerhund!"

Senaste hos veterinären
"Är det verkligen en schäfer?
Jag 'Eh, hennes papper tyder på det, ja'
"Men, en sån underlig färg"
Jag 'Jo, kallas väl grå'
"Trodde de var svartabruna allihop"
Jag 'Njae, finns svarta också.'
"Jaha ja, ja där ser man"
:D

Behöver jag säga att man undrar hur det står till med hundraskunskap på veterinärskolan?

Skriver under på dom här, men även:

"Åh, jag ser att det är schäfer i den där? Och..ja...vad är det mer?"
"Det är bara renrasig schäfer"
"Ja, och vad mer?"
"Schäfer, renrasig..hundra procent!"

En annan gång när jag tränar lite på gräsmattan:
"Det där var väl en fin schäfer"
Sällskapet: "Äsch det ser väl alla att det är en blandras, men det är nog schäfer i den!".

Haha ja verkligen. Speciellt den här som va så dumsnäll att det inte va bra för hans eget bästa. Och dessutom valp vid tillfället, och DET syntes på lååånga vägar:rofl::rofl:

*kl*

Min klassiker är väl när vi gick utanför en pub en fredagskväll och ett gäng tjejer kommer ut och när de får syn på min hund (kvällen till ära iklädd gräsligt pastellgrönt fleecetäcke) säger en av dem "Åååh vilken söt hund" och fortsätter med "Är det en rottweiler?".

Jag vet fortfarande inte om hon skämtade... :confused:

IMG_4158.jpg

Övriga kommentarer jag får om min hund brukar det mest vara givaren som tycker är såååå lustig och fyndig, låt fantasin flöda.

Oj, vilka underbara (?) kommentarer folk har fått :crazy:

För några år sedan hade jag en schäfervalp boende hos mig under sommaren för att han skulle lära sig att bo i familj innan han blev tjänstehund. De vanligaste kommentarerna var nog: Oj, titta en varg. Men en dag när jag var ute utanför min tomt o hade honom lös hör jag någon ropa (skrika) koppla hunden! Jag ropar in honom o håller i halsbandet men hon fortsätter skrika att jag ska koppla honom. Det är lugnt säger jag jag håller i valpen. Hmm, hon muttrar o springer förbi med sin hund på armen.

För några dagar sen stod jag utanför affären med mina flattar o väntade på mamma. En dam kommer fram och jag säger att du ska nog akta lite för hundarna kan hoppa, då svara hon att det inte är någon fara för hon vill väldigt gärna hälsa på valparna, de kan väl inte vara så gamla? Jo, svara jag den där fyller 4 år nu i jul och den andra blir 10 år i vår... Oj, svarar damen vet du var bankomaten finns??? :rofl:

Annars är ju en ganska vanlig kommentar också att det är mamma o barn men nej, den äldre är en hane o kan omöjligt var mamma...

Jag har även fått höra att det inte går att lära flattar att gå i koppel??? :confused:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 380
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka