Lustiga kommentarer ;)

Sv: Lustiga kommentarer ;)

Är det en babian? :crazy: Det är en fråga jag fått höra några gånger när min hund var ung. Eller om det är ett lejon.

För många år sen, när jag bodde i Hälsingland, skulle Telia komma och dona lite medan vi jobbade...grannen skulle släppa in och hålla koll på hundarna (en dobermanntik och en strävhårig taxhanne).

Teliasnubben kom...grannen skulle öppna...då säger teliasnubben:
"Det är lugnt med den stora där...men håll undan den lilla f*n":eek:...grannen skrattade gott åt det hela när hon berättade :rofl:

Samma granne höll på att dö första gången hon fikade hos mig, dobermanntiken gled snyggt upp i hennes knä. Då frågade hon var det var för ras...en dobermann, svarade jag. Grannen stelnade till (glömsk av att hon kelat rätt länge med hunden ifråga) och jag trodde absolut att hon skulle svimma på plats och ställe så jag fick ta undan hunden en sväng...:eek:...men hon hämtade sig sen och dom blev bästa vänner;)

*kl*
Tidigare idag, var ute med min löptik, som under löpet förvandlas till en riktig tråkmåns och inte alls vill ut och kissa utan vill bara sova och äta.
Kommer en utländsk man med något som ser ut som en Bullmastiff, en hanne.

"Får min hunden leka med din?"
"Nej hon löper, så kom inte så nära är du snäll" (Nilla har lagt sig platt på mage och gäspar)
"Hon ser inte löper ut, hon är ju still? Min hund kan också löpa, fort"
Jag såg ut ungefär såhär :crazy:

*kl*
"Nej hon löper, så kom inte så nära är du snäll" (Nilla har lagt sig platt på mage och gäspar)

:rofl: Hahaha jag dööör

*kl*
Tidigare idag, var ute med min löptik, som under löpet förvandlas till en riktig tråkmåns och inte alls vill ut och kissa utan vill bara sova och äta.
Kommer en utländsk man med något som ser ut som en Bullmastiff, en hanne.

:rofl::rofl::idea::crazy::rofl:

jag höll också på att dö kan jag säga....

För några dagar sedan satt jag på pendeln på väg hem från stallet.
I sätena bredvid sitter det två unga killar (kanske sjutton eller något)
Ena killen stirrar på min hund och gör stora ögon.
"Ursäkta BLÖDER din hund?!"
Jag tittar ned på golvet, det har blivit liiite blod där hunden precis legat
"Ja, hon löper"
Killen ser ut som om han tycker att han BORDE förstå vad det betyder, men inte vill fråga mer ingående. Så ... han tittar på det liiiilla liiiilla blodet och sen på mig
"ehh jaha..."
hade inte precis lust att förklara heller, för om jag sagt att hunden hade mens hade de väl dött på fläcken

Alla brukar fråga om min finska lapphund är en blandras.. :crazy:

Hade varit ute och gått med lapphunden och schäfervalpen när det kommer förbi två stycken med deras tax: Är det en valp till den stora??
Båda är hanar.. :p

För några veckor sen var jag ute med hunden och två tanter gick förbi, varpå den ena drar sin väninna till sig hastigt och säger:

- Akta dig Ingrid! Det där är en sån där pitbull, såna har jag läst om!

Min hund är en pinschervalp på fyra månader. :rofl:

Sen har flera stycken frågat om det är en tax? :confused:
Taxar som ser så väldigt säregna ut just med de korta benen och så, borde inte vara så svårt att se skillnad tycker man. :D

Jag var ute och gick med mina kungspudlar en tik på 1,5år (Tindra) och en hanne på 4månader(Louie)..så träffar jag nån med en valp(blandras) minns inte vad det var..
Så säger hon: Är det pudlar?
Jag: jo,en kille(jag pekar på Louie) och en tjej(jag pekar på Tindra)
Hon: Okej det här är tjejen va? (och pekar på Louie)
Jag: Ne, det där är killen och det här är tjejen(jag pekar på tindra..Och ändå så har Tindra röd toffs i håret och Louie inget alls:P)
Hon: men som jag kommer ihåg det så är hanarna större än tikarna
jag: men han är bara en valp han växer fortfarande

Hon hade ingen aning om att det fanns kungspudlar, hon trodde det var mellanpudlar:D

De vanligaste kommentarerna jag får höra när jag är ute och går är:
*Bäääh bääh, fina får du har! bähhh
*Av barn: Vilka lurviga hundar du har..
Det ser ut som björnar..
Det var nått mer jag hade men det for bort..:/
*Vad är det där för ras?
Jag: Pudel
Person: Ne..så där stora är de inte!
Jag: Jo men det är Kungspudel
Person: Men den där lilla är väl en pudel
Jag: Jo båda är pudlar..kungspudlar, fast han är bara några månader så han kommer bli större än henne(pekar på tindra)
Person: Jahopp!

*KL*

Förut hade vi en Grand Danois som var mörkbrun och (strimlig?) Hon var iaf väldigt fin :) Var bara 10 år dock när vi hade den ;) Men en dag när jag var ute och gick med den på tomten i den lilla byn vi bor i så slet hon sig plötsligt, och sprang in i den lilla skogen, jag kutade efter och såg henne springa in på en tomt, jag som sprungit en bit saktade ned och gick eftersom det var staket runt tomten förutom där jag gick, då ser jag två tjejer i min ålder springa in på den inglasade altanen där deras mammor stod och samtalade

Fullt skrikande "AAAAAH, en ÄLGKALV! Tänk om mamman kommer!!!!!??? vi kan DÖÖÖ!" och så ställde dem sig som klistrade vid fönstret och mammorna var också klistrade vid fönstret, så kommer jag in på tomten och går mot "älgkalven" och då öppnar dem altandörren och ropar i kör "AKTA DIG"
Haha, sen skrek tjejerna "Akta dig för älgen, tänk om mamman kommer, du kan faktiskt dööö, dem är farliga!!!"

Jag: "Vart är älgen?"
Dem: "Där, är du blind eller? du står ju nästan vid den!!! Akta dig, backa långsamt och gå hitåt sen springer du in på altanen, ok??"

Jag går fram och klappar hunden.

Dem: "KLAPPAR DU ÄLGEN?" (Fortfarande inte fattat att det är en hund!)
Jag: "Eh, nej det här är min hund..."

Sen gick jag :P

Det roligaste kommentaren jag fått var när jag var 10 år och var ute med min 4 åriga border collie/kelpie tik. Då kom det fram ett medelålders par och började utan att fråga (suck) klappa henne och sen säger " vilken söt schäfer valp"
Jag vara " nej hon är en 4 årig blandras" och dom " nej du, vi har fött upp schäfer hundar i 10 år och vet hur en valp ser ut" :crazy:

Vi fick ofta höra att hon var en schäfer eller schäfer blandras.

Hon såg ut såhär.

153567162809869.jpg

dålig bild men men..

kl*

kom fram en tant för ett tag sen:
tant: Oh vilken fin shitzu (staving)
jag: ehum, de är en bichon havanais.
tanten koller på mig en lång stund och säger:
tant: Nej det är en shitzu ser du väl?!
jag: Nepp, det är fortafarande en bichon havanais.
nu börjar tanten bli riktigt arg och jag får en riktigt utskällning, för det är ju tydligen en shitzu :crazy:

I mina papper står det iaf att de är en havanias och det är de också ;)

Sen får jag många komentarer om att hon är en Golvmopp och liknande :p

http://i72.photobucket.com/albums/i193/Lillpluttan/Sofie0500522106.jpg

har oxå en havanais, vilken dum tant som inte ser inte skillnad på en shi-tzu och en havanais . Man borde väll veta vad man har för hund?

En gång när jag var ute med ludde ( han är en bichon frisé) så träffade jag en gubbe.

Gubben klappade Ludde och sa sedan:
" Hur gammal är den?"
Jag: " 8"
Gubben: " 8 månader?"
Jag " nej 8 år!"

Gubben skrattade och sa: " Den såg så liten ut så jag trodde det, men när de är 8 månader är de ju i och för sig nästan fullvuxna"

Jag äger en liten blandras som heter Lotus, 1 ½. Han är blandning mellan dvägpudel, mellanpudel, pappilon och dvärgspets.

25306276.jpg

(Borstade fram hans lugg för att se hur det såg ut.)

Det är väldigt många som tycker att han ser ut som ett lamm.

Det var ett litet barn som ropade efter min hund och skrek- Lambi, Lambi, LAMBI!!!

När min sambo var ute med honom så kom det förbi ett helt led med dagisbarn. Så var det en liten tjej som höll hand med dagisfröken och sa-Titta vilken söt hund!!
Och när hon hade sagt det så började Lotus bajsa. Då sa den lilla flickan lite äcklad- NÄH, nu var den inte söt längre.

När jag var ute med Lotus så kom det en kvinna fram och såg väldigt intresserad ut av min lilla skrutt.

Kvinnan: -åååååå, vad söt? (klappade honom)
Kvinnan: -Vad är det för ras?
Jag: - En blandras mellan pitbull och pudel
Kvinnan: (backade väldigt snabbt tillbaka)
Kvinnan: - Men han som var så söt.
Jag: -Nä, jag skämtade bara:p Och berättade vad han var för raser.
Kvinnan: (såg väldigt lättad ut och klappade åter igen på honom)

Senast ändrad:

Den konstigaste kommentaren jag har fått var när jag mötte en dam som granskade min hund uppifrån och ner och sedan utspelade sig följande konversation:
- Vad vacker han är!
- Tack, men det är en hon
- Nej, det är det inte
- Va?
- Jag har hållit på med Golden i tjugofem år, tikar ser inte ut sådär, det där är en hanne
- Nej, det är en tik
- Nej, det är en hanne ser du väl!!
- Eh, det är min hund, vill du att jag ska lyfta på bakbenet och visa?

Då blev hon skitsur och gick iväg.

Nog för att min flicka är ganska stor och grov för att vara tjej, men hallå, jag vet väl vilket kön min hund är?? :confused:

En granne frågade om jag även bodde här i huset, där jag jobbade. Han trodde jag var väktare som patrullerade med hundarna!
Jag är 152cm, väger 45 kilo... Möjligen att man köpa att rottweilern är en väktarhund - men min nio kilo tunga, lurviga tibbeterrier?!

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 295
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 380
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka