Lustiga kommentarer ;)

Sv: Lustiga kommentarer ;)

Till alla: Haha, vilka härliga kommentarer ni fått :D "Skokrämshund" var ju nästan lite sött :p

Många människor tror också, eftersom min hund har hår på huvud, tassar och svans, att jag rakat henne på övriga kroppen... alltså
att håret på kroppen varit lika långt som på huvudet ;)

Sen är det lite blandade kommentarer som:

"Vad coolt att hon är rosa!"

"Men... ska dom här verkligen vara prickiga? jag trodde bara dom var svarta"

"Stackars hund du har ju inget hår!"

"Är det en hund eller är det en katt?"

" Men... jag trodde dom här skulle vara sträva *klappar hunden*"

" Det känns som att klappa en människa"

"Herregud! det känns ju som ett sämskskinn...man kanske skulle låna han å polera bilen lite...haha"

Jag brukar få väldigt mycket uppmärksamhet när jag är ute med dalmatinerna. Folk verkligen...glor....och kommenterar.

Något jag tyckte var roligt var ett barn som gick förbi mig med sin mamma:

Barn: Mamma! Titta vilken fin pudel!
Mamma: Men det är väl ingen pudel?
Barn: Nej! Det är ju en dalmatiner sr du väl?!

Vi har en svart och en brun dalmis.

Barn:Mamma titta dalmatiner!
Mamman: Mmmm...
Barn: Kolla, den där är mycket svartare än den andra! (nähä?)

När jag kom ut i trapphuset med mina två VÄLDIGT lugna schäfertikar så stod det en kille som inte bodde i huset lite längre bort.. Såg att han blev lite osäker så jag sa att det inte var nån fara jag håller i dom!
Då sa han: Bra! Jag gillar inte sånnadär natzisthundar:crazy::eek:
Mkt ska man höra...
//C

En dam kom fram till mig och min flat och utbrast glatt:
-vad kul att du har labbe, vi har haft såna i över 20år.....

:rofl: man kan ju undra vad dom egentligen haft för ras..:crazy:

En dam kom stapplandes med käpp när jag var ute med mina hundar. Hon tittade på dem och frågade :

-Är det där en sån dära bullshit terrier? (tror tanten menade pitbull men är fortfarande inte säker)..
-----------------------------------------------------------
En man frågade varför min schäfer har hängande öron
( det är en leonberger)...
-----------------------------------------------------------
Men favoriten är nog när två stod och diskuterade min "konstiga hund"
Killen: Kolla biffen!
Tjejen: meh! lägg av
Killen: Jomen seriöst "taxen" måste gå på gym
Tjejen: Du är en idiot, de är ju en sån som dem ger typ knark till så den slåss bättre.
(Han är fortfarande en tax/staff som inte går på knark eller anabola)

*kl*

JAg får allt som oftast frågan om min hund är "en sån där mördarhund" (föga förvånande), jag brukar alltid svara att så vitt jag vet har hon inte gjort en fluga förnär.
Och många människor frågar om det är en boxer, vilket jag tar lite som en förolämpning (hon är amstaff/amstaff-apbt)

Vår familj har en riesenschnauzer och en dvärgschnazuer. Människor tror ofta att det är en mamma med sin valp (vilket ni säkert redan räknat ut ;)). Ännu roligare är att "mamman" är en hanhund och "valpen" är 8 år :crazy:

För ett par år sen när Milou (Sheltien) var valp hade vi också två Golden. Milou gick först uppför en backe bakom vårat hus, och de andra två travade efter.
Då kommer en man utspringande och ropar:
- Hjälp! Dina hundar jagar en rävunge! :eek:
Han skulle typ rädda Mille...! :p

HAHAHA! :rofl: Kom på en till!!
När våran Golden var runt 14 (tror jag, kommer inte ihåg...) fick han en tumör i rumpan. Veterinären ville inte operera eftersom hunden var så gammal (Han blev nästan 17 år så det hade nog gått bra... :smirk:) så tumören hängde där bak. Typ stor som en mandarin, men han led inte ett dugg av den!
Då tittar en hundägare (!) i rumpan på honom och säger:
- Du, han har en jättestor fästing här bak..

:rofl:

Haha, "tycker du den är vacker?" vad är det för fråga :rofl:
"Nä, jag tycker min hund är skitful men jag har henne ändå".

Min hund var då inte speciellt estetiskt tilltalande (taxen) , men jag tyckte om honom ändå;)

Sagt om min hund Harley på promenad, vi möter en mamma och en liten flicka:

"Maaaamma! Åh kolla vilken fin katt!"

:crazy::D

en till..

vi går förbi två killar som sitter på en bänk.

"Vad kostar såna små hundar?"

"Tja, mellan 7-10.00 kanske" sa jag

"VA?? Menar du att du köpt småhundar när du kan få en jättestor för lika mycket?" :rofl:

en vän till mig lärde sin bulldogg "sieg heil"...för hon lyfte tassen så högt när hon skulle göra tass att det såg ut som hon heilade..:angel:

Min hund var då inte speciellt estetiskt tilltalande (taxen) , men jag tyckte om honom ändå;)

Jo, jag kom på att jag bara borde ha skrivit "Nä jag tycker min hund är skitful!" men det var för sent att ändra inlägget när jag kom på att det första lät lite knasigt :angel:

Jag har också en kinesisk nakenhund och känner igen alla kommentarer som du har fått!

En liten flicka sa:
"Kolla mamma, vilken liten häst!"

Det har hänt många gånger att människor kommer fram och klappar hunden (ofta utan att fråga om lov) och säger något i stil med:
"Fy vilken äcklig hund". Lite trist. En gång när en tant sa att min hund var det fulaste hon hade sett på länge, svarade jag "Jaha, men när såg du dig i en spegel senast då?". Då blev hon tyst. Fast så oartig brukar jag inte vara.

Många som tycker att nakenhundar är lite fula, men ändå vill vara artiga har sagt: "Ja, men den var ju söt i ansiktet i alla fall".

kl*

kom fram en tant för ett tag sen:
tant: Oh vilken fin shitzu (staving)
jag: ehum, de är en bichon havanais.
tanten koller på mig en lång stund och säger:
tant: Nej det är en shitzu ser du väl?!
jag: Nepp, det är fortafarande en bichon havanais.
nu börjar tanten bli riktigt arg och jag får en riktigt utskällning, för det är ju tydligen en shitzu :crazy:

I mina papper står det iaf att de är en havanias och det är de också ;)

Sen får jag många komentarer om att hon är en Golvmopp och liknande :p

http://i72.photobucket.com/albums/i193/Lillpluttan/Sofie0500522106.jpg

Senast ändrad:

Just ja.
Var på besök hos några människor som också hade hund och hundarna lekte med varann. Då pekar en på min hund och säjer "men vad är det där" Det hon har där bakom." Jag såg ut så här :confused:
Efter ett tag kom jag på vad hon menade och sa. "Eh.. Ja alltså det är ju skruttan"
Det visste inte hon som själv hade hund :crazy:
:rofl:

Jag brukar mest få höra av andra hundfolk:

"Ja, Midas är ju så himla lydig, men det är ju klart.. han är ju en Kelpie"

som om dom föddes lydiga?! :angel:

Men det hände en rolig grejj förra hösten:

Jag var ute och gick med Midas en mörk höstkväll, har sprang ca 20 meter framför mej på cykelbanan, ungefär 20meter därifrån går det en väg pararellt med cykelbanan.
Körde det förbi en Epa-traktor som vevade ner rutan, dunkade hårt på dörren och "hyschade" på Midas. Försökte jaga bort honom.

Jag är ganska övertygad om att dom trodde att han var en räv :eek:
Å en konstig sådan eftersom att han bara viftade på svansen och tittade glatt på dom :D

haha, och sen när fick shih-tzus så lång nos? :D

jag har haft en shih-tzu. Som vi klippte schnauzer-frissyr på.

Manlig besökare, givetvis med humor: ...Är det där nån sorts insekt?

*kl*

Har hunnit få två roliga/lustiga kommentarer till sen jag startade den här tråden ;)

Första:

Mötte en mamma med hennes två barn, en pojke på kanske 3 år och en flicka på kanske 5-6, när jag var och promenerade med hunden i skogen.

Flickan: - *Hihi*
Pojken: - Kolla en hund!
Flickan (lät mycket viktig på rösten) : - Ja det är en PUDEL

Jag kunde nästan inte hålla mig för skratt :D , lustigt att nakenhunden blev just en pudel...

Andra:

Mötte en man 40+ när jag var ute på promenad

Han: - Vad är det där för en hundras?
Jag: - En kinesisk nakenhund
Han: - Jaha...vad naken den var

(Mycket konstigt att nakenhunden är naken alltså :angel:)

Konstig person 1: "Är det där en sådan där pitbullterrier?"

Jag: Eh... nej, det är en italiensk vinthund... :crazy:

Konstig person 2: "Nämen, det där är ju en sådan där vinterhund!"

Jag: Nej, hon föredrar sommaren.

Kvinna med barn: Men usch vilken mager hund! Skäms du inte?

Jag: Nej, hon är inte mager, inga revben syns. Faktum är att hon är lite för hög i hull,

Kvinna med barn: Det ser väl vem som helst att hunden är mager. Se bara så smala ben!

Hallå! Någon som har sett en hund med tjocka ben? :confused:

har inte hund själv men har haft hand om min fasters new foundland ganska mycket...

på stan var det en liten flicka som sa till sin pappa

"Titta!!! en svart isbjörn!!"

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 381
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka