Lustiga kommentarer ;)

Sv: Lustiga kommentarer ;)

Minns en kommentar från det att vi hade schnauzern.

Mötte en mamma och hennes son ( ca 5-6 år )

Sonen till mamman: Titta en blindhund

Jag: Nej jag har perfekt syn

Mamman: Han menade givetvis att hunden inte ser något

Jag: Jaha, nej han varken ser eller hör något

Mamman: Men stackars hund, vad heter han

Jag: Rocky

Vid dethär laget hade Rocky strosat iväg en bit med ryggen åt oss

Mamman ropar : Rocky .. Och Rocky vänder snabbt om och kommer..

Mamman forts: Stackar liten hund varken hör eller ser

Jag står bara och gapar ( haha tror hon fortfarande att hunden är både döv och blind )

Sonen: Kastar en pinne och Rocky springer glatt iväg och hämtar pinnen

Mamman igen: Ja du det är då för synd om hunden, jag skulle tipsa om avlivning.

Så går dom iväg..

Och där står jag kvar med min blinda & döva schnauzer...

Jag skrattar så tårarna rinner...:rofl:
Jösses.
Jag saknar ord.

Min flathane har väldigt "krulligt" hår på öronen och en liten tjej på en hästtävling kom fram och klappade hunden.

Tjejen: Vad fin han är, men vad lockig han är på öronen.

Jag: Tack, ja han är allt lite lockig.

Tjejen: Våfflar du håren på hans öron varje mogon?
:rofl:

Jag skrattar gott åt kommentaren än idag.
Och ja jag våfflar håret på öronen, han blir så söt då min lille pojk! :banana:

Komentar om kompis staffe: Usch hur kan du ha en sån där butt pill ute bland folk! (ädlre herre och menade troligen pitt bull;))

Min GD har jag fått flera olika förslag på vad det är för ras.
En ung kille kom och frågade vart jag köpt henne, och jag berättade och undrade om han var intresserad av en GD själv? -GD? svarade han då,Det är ju en pitt bull???

En tant trodde med säkerhet att hon var bullmastiff, medans en annan tog priset och sa högt till sina vänninor och sa att åhhhh där går en såndär Faraohund som är så fina, varpå jag tittar mig om kring för att se var den hunden var??

-Är det där en sån dära bullshit terrier? (tror tanten menade pitbull men är fortfarande inte säker)..

(...)

Killen: Jomen seriöst "taxen" måste gå på gym
Tjejen: Du är en idiot, de är ju en sån som dem ger typ knark till så den slåss bättre.

Bullshit terrier :rofl::rofl::rofl: Herregud, jag skrattar så jag håller på att avlida! :rofl:

Vad gäller "taxen" på gym så har jag en liknande historia. En kompis till mig åkte buss med sin ena whippet. Hunden tränade och tävlade för tillfället whippetrace och var i högform och väldigt välmusklad.

Tre grabbar i träningskläder står länge och glor på hunden och viskar till varandra. Till slut kommer en av dem fram till min kompis:

Killen: Du, vad käkar din hund för något
Min kompis: Hundmat
Killen: Men vad för hundmat, vilket märke?
Min kompis: Eukanuba Performance, hur så.
Killen: Fan, vi har aldrig sett en hund med så mycket muskler. Man blir ju riktigt avis. Kanske man skulle pröva det där käket?

:crazy: Mums?

När jag var ute med min lilla york. "Det har fastnat nåt skit i snöret", eller "Väldigt va råttorna är stora i år". När det blåste, "Håll i kopplet så den inte blåser bort". Tyckte inte alls de var roligt - då.

Sv: Lustiga kommentarer

*kl*

Ända sedan vår gamla riesen hade scarf runt halsen för att dölja det håravfall han hade ett tag, har det blivit som en tradition att familjens hundar har scarves, detta har lett till många kommentarer genom åren.
För några veckor sedan var jag på väg till bussen och voffan hade en lila scarf. På en bänk vi går förbi sitter en gäng alkoholister och dricker öl. Den ene kläcker ur sig
"Titta, jycken har en systemetkasse runt halsen"
Ja alla associerar vi till olika saker...

För ett par år sedan när jag var ute med våra JRT's (den ena brukar vi kalla Herr Parkinsson, eftersom han nästan alltid skakar)
Pojke till sin mamma:
-Titta, hundarna har halsfluss, de har halsdukar på sig.
Mamman:
-Ja, och den ena skakar, så han har nog feber

Om ovannämnda skakande JRT, som är väldigt "studsig" av sig när han går, från ett par tonårspojkar:
- Titta! En vibrerande hoppstylta!

Faktiskt en del som frågat om det ÄR en hund jag har...

Pappa var ute på gärdet med min hund en gång och hunden hade nån av alla sina fleecekläder på sig... En dam säger (hunden leker en bit bort) "vilken rolig färg, ser nästan ut som om den skulle ha kläder på sig" :rofl:

Har även fått höra att kinesiska nakenhundar utsöndrar en speciell doft som gör andra hundar aggressiva. (tanten som sa det hade en skällande ettrig liten terrier, som vi mötte på elljusspåret :smirk: )

Min brorsdotter på 3 år när hon såg hunden:

"Vov vov" och sen tittade hon på min bror (hennes pappa) med stora ögon och utbrast frågande "mjau mjau?"

Jag tog hand om min kära väns underbara rottweiler ett tag när hon pluggade som mest. Jag bor mitt i stan så man måste gå en liten bit för att komma till parken och kunna leka och springa lite =)
Hunden i fråga är en riktigt fin rottis tjej på 2,5 år. Fått jättefina omdömmen av domare ( dock ej utställd ) och är väldigt väldresserad och kan omåttligt många onödiga(?) tricks.
Under en och samma promenad fick vi dessa utlåtanden:

"Nämen titta Göran, en sån stor labrador!" -Tant i 65-årsåldern

"Herregud! Hur vågar hon gå med en sån där mördarhund mitt inne i stan?! Det finns ju barn här!" - Neurotisk mamma i 30-årsåldern som genast plockar upp sin 3-åring som försöker springa fram och klappa hunden ( som älskar alla barn )

"Ey! Kolla, den där bruden har ju en sån där pitbull som jag ska skaffa." - Kille i 20-årsåldern med hip-hopstil

"Vet inte du att man måste ha stypkoppel på såna där hundar inne i stan?" -25 årig tjej som tydligen (hrmm?) kunde massor om hundar.

Jag skrattade hela promenaden =)

jag får ofta höra att min lilla tös ser ut som en liten Gremlin (de där gröna äckliga sakerna i en film), men som tur är så brukar folk mena Gizmo, den där snälla söta saken som alrig blir nån grön ful gremlin. sen brukar folk säga att hon har parabolantenner till öron :D men hon är söt, gumman!!

12511047.jpg

12511052.jpg

åhhh.. Papillon!!! :love:
Har själv en tik på 3 som för tillfället är på betäckning ca 10 mil från mig... :cry:

Oldcourt Bella Beautiful:
11316450.jpg

Måste bara passa på att berätta om en härlig kommentar jag fått om den andra hunden..
Bordedcollie/shäfer, Rocky:
13186358.jpg

var ute och gick med honom för ca 1½ månad sedan och gick förbi ett äldre par (farmor & farfar) med en liten unge, ca 3år, i en sittvagn.
Ungen vänder sig om och säger:
-Titta farmor, en räv!

Jag kunde inte mer än skratta gott medans farmodern gav barnet en forklaring att det var en hund, medans Rocky samtidigt är så gott somm uppe i barnvagnen och "pussas"... :rofl:

När jag var ute med min lilla york. "Det har fastnat nåt skit i snöret", eller "Väldigt va råttorna är stora i år". När det blåste, "Håll i kopplet så den inte blåser bort". Tyckte inte alls de var roligt - då.

detta har faktisk hänt med min hund, så ta det som en varning istället för pin kiv... :rofl:
Hon hade täcke på sig för hon hade tappat typ all sin päls och så grep vinden tag under det så hon flög iväg typ 3-4m...
Hon blev så rädd så hon sprang och satte sig på min sko och kissade på sig...
Stackars liten..

kanske ska tillägga att det är en papillon på 3 år och 2,7kg

kl

Vår förra flathanne, Hampus var riktigt snygg med ett väldigt rastypiskt huvud som nyligen blivit champion när detta inträffade :angel:
Vi var ute på promenad när vi mötte en kvinna med en tax. Kvinnan stannade och tittade på Hampus, skakade på huvet och klappade tröstande på hans huvud och säjer "Det växer nog till sig ska du se"...

Det tog ett tag att förklara att flattars huvud ska se ut precis så :rofl:

När min dobbe var valp fick man höra:
"Taxar brukar väl inte ha så långa ben!??"
och
"vad är det för söt hund. Kvinnan kommer fram och klappar.
Det är en dobermann.
Jaha, hon backar. Äter inte dom folk!??
Nej inte när dom har fått frukost!":D

*kl*

Gick promenad med vovven i dag och gick in i kyrkstaden här i byn och där stod visst 5 kyrkstugor i ljusan lågor och det var poliser, brandmän och minst 50 nyfikna åskådare.

Gick förbi en kvinna (kanske 35-40 år) som gick med en barnvagn och
hade två mindre barn med sig + en golden retriver i koppel.
Kvinnan fick syn på min hund:

Kvinnan: - Men VAD är det där?
Jag: - En kinesisk nakenhund
Kvinnan: - *HAHAHAHAHAHAHAHA!* *HAAAAHAAAAAHAHAHAHA!* :rofl:
(den lilla flickan stirrar)
Kvinnan: - *HAHAHAHAHAHAHA!" :rofl::rofl: Var är Tobias?!! Han måste ju se det här!
(får syn på Tobias)
Kvinnan: - TOBIAS!! KOLLA HUNDEN! *fortsätter skratta massor*

Alltså... visst att min hund kan se lite rolig ut i andras ögon men jag tycker ändå att vuxna människor kan bete sig lite :crazy:
Skulle jag se någon ute med en hund som hade annorlunda utseende gentemot vad jag skulle vara van vid så inte skulle jag då ställa mig och peka och asgarva...jag tycker det är ganska ohyfsat faktiskt.

Det var makalöst ohyfsat! :eek: Det är ju att medvetet göra människor (dig i det här fallet) ledsna. Så fult och elakt! Tänker inte folk?

en tjej frågade om min var en tax eller blandning med en tax :crazy: Han är en irländsk setter :D

Har fått höra några få komentarer :p

Var ute med min hund (han är lös) också ser jag att det kommer en äldre gubbe med en finsk spets, tar in min hund så han går fot och just när vi ska gå förbi:
- Kan hunden gå fot ?:eek:
- Jaaaaa... (Något undrande)
- Hunden är faktist en jakt hund!
- Jaaaaa....
- Du har förstört den där hunden som jakt hund, det måste vara lite olydnad i dom för att dom ska jaga bra, se på min. ( Hunden hoppar i kopplet, snurrar in husse och skäller)
- Okej... (kan tänka att jag ser ut som ett stort frågetecken)
- Gå inte ut med jycken ett par dar, så ska du få se på riktig hund :eek:
- Tack för tipset, men nej det tänker jag inte göra!!!

Av en kvinna som tydligen hade en massa erfarenhet av hundar,
- Vad är det där för ras?
- En norrbottenspets
- Nä du det är det inte, det är en karelare!
- Men det är en norrbottenspets
- Nej det är det inte!
- Jo, han är faktist renrasig norrbottenspets!
- Har han stamtavla?
- Jo
- Vad står det att han är för ras?
- Norrbottenspets
- Uppfödaren måste ha tagit fel stamtavla åt er!
- Okej... Eller så kanske dom gav oss fel valp.
och sen gick jag där ifrån!
Vilka otroligt duktiga hundmänniskor det finns :angel:

Mannen vi mötte:visst är det en beagle?
jag: njae,inte det...hon är blandras Grand,rottis och schäfer...
mannen: mmmmm...*klappar hunden* vilken fin beagle...
mannen ropar åt sin fru: TITTA VILKEN FIN BEAGLE!
frun svarar: Mäh...du SER väl att det är en collie?!?!
:crazy:

undrar om dom någonsin sett lassie???

Bland dom vanligaste kommentarerna vi får är om hon är en "sån där kamphund".

och min mamma kallar henne för kalven :p

http://www.pixbox.se/pic_show_id8009288.html

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 386
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka