Lustiga kommentarer ;)

Sv: Lustiga kommentarer ;)

Bar lilla valpen i famnen och så ser en som jag känner lite det
Person:"Men har du köpt en kattunge?"
Jag:"Nej"
Person:"Är den färdig vuxen?"
Jag:"Nej det är en hund"
Person:"Va ÄR det en hund? Jag trodde det var en katt"
Har flera kommentrarer har inte tid att skriva just nu bara men eftersom i princip varje människa som går förbi ska säga något eller börja prata så har man fått höra lite!!

Var ute med Kamelen när en liten pojke, 4-5 år kanske, hysteriskt pekade på Kamelen och skrek "Mamma, kissen! Titta kissen!!!". Hur många ggr som helst.:rofl:
9443478.jpg

Häromdagen var jag ute med Kamelen och en lånehund, en liten malleflicka. Träffade på ngn som ville visa sitt hundkunnande och frågade om det inte minsann var en drever...
Jag svarade nej, och han sa att men visst är det spets i den?

För några år sedan:
Var ute med min staff som då var ca 4-5 månader. Möter en okänd man som säger: Är det en Pitbull?
Jag: Nej det är en Staffordshire Bullterrier.
okänd man: Jaha, men sedan kommer den bli en Pitbull?!

Visst jag förstår att det är svårt för folk att skilja på vissa raser men att tro att den byter ras helt plötsligt när den växer upp gör att man blir lite mörkrädd ibland.

Ibörjan på veckan:

- Är det där en skotsk terrier? frågar en förbipasserande gubbe.
- Nej, det är en svart dvärgschnauzer, svarar jag.
- Jaha, det kanske det är... säger gubben.

Öh, jag vet väl vad jag har för hund? Men det är klart, Izor kanske förvandlades till en skotte när jag vände mig om.:idea:
Till gubbens försvar måste jag väl kanske tillägga att det är vanligast med peppar&salt och svart&silver i den här kommunen.

För några år sedan:
Var ute med min staff som då var ca 4-5 månader. Möter en okänd man som säger: Är det en Pitbull?
Jag: Nej det är en Staffordshire Bullterrier.
okänd man: Jaha, men sedan kommer den bli en Pitbull?!

.

Ja, precis. Vid 6 månader tippar det över.:rofl:

Ibörjan på veckan:

- Är det där en skotsk terrier? frågar en förbipasserande gubbe.
- Nej, det är en svart dvärgschnauzer, svarar jag.
- Jaha, det kanske det är... säger gubben.

Jag kan bara älska det när folk tror de vet bättre om vad man har för ras...:rofl:

Mmm, speciellt när han sade "jaha, det kanske det är" med en tvivlande ton...

Kanske borde gå in på SKK och kolla Izors stam - han kanske har skottar gömda någonstans.;)

*KL*

En lunch för några år sedan ( När Atlaz fortfarande var valp ) så var vi som vanligt ute och lekte på ängen utan för vår lägenhet..

Efter en stund passerar en dam med en Pudel

Efter en stunds vardagligt hundprat så får dom iaf leka och damen säger till sin hund innan hon släpper den.

- Nu får du vara snäll mot den där basseten, den har så korta ben och orkar inte springa så fort..

Jag började bokstavligen gapskratta...

Atlaz var en Grand Danois..

Faktum är att det var en gubbe som också trodde att Atlaz var något form av Bassetblandning...

Vi kanske borde tipsa t.ex. SVT att de borde göra ett hundrasprogram, där de presenterar raserna och jämför dem med varandra utseendemässigt - som i ditt fall, visa en Grand Danois och Basset tillsammans.:idea:

Den kommentaren känner jag igen!
Izor har ju också ögonbryn så att ögonen inte syns.
Jag brukar svara att han ser vad han vill se.

Ja, så brukar jag också säga. Eller att han ser det han behöver. (Faktum är att han faktiskt inte sett ordentligt ett par gånger, så nu är han flätad eller har tofs allt som oftast)

Ja haha bra idé...

Nog för att Atlaz var valp ( hyffsat liten i höjd ) och hade mycket överflödigt skinn.

Men att få en gul Grand Danoisvalp till att vara en fullvuxen Basset, ja det förstår jag inte ;)

Minns en kommentar från det att vi hade schnauzern.

Mötte en mamma och hennes son ( ca 5-6 år )

Sonen till mamman: Titta en blindhund

Jag: Nej jag har perfekt syn

Mamman: Han menade givetvis att hunden inte ser något

Jag: Jaha, nej han varken ser eller hör något

Mamman: Men stackars hund, vad heter han

Jag: Rocky

Vid dethär laget hade Rocky strosat iväg en bit med ryggen åt oss

Mamman ropar : Rocky .. Och Rocky vänder snabbt om och kommer..

Mamman forts: Stackar liten hund varken hör eller ser

Jag står bara och gapar ( haha tror hon fortfarande att hunden är både döv och blind )

Sonen: Kastar en pinne och Rocky springer glatt iväg och hämtar pinnen

Mamman igen: Ja du det är då för synd om hunden, jag skulle tipsa om avlivning.

Så går dom iväg..

Och där står jag kvar med min blinda & döva schnauzer...

Sonen: Kastar en pinne och Rocky springer glatt iväg och hämtar pinnen

Mamman igen: Ja du det är då för synd om hunden, jag skulle tipsa om avlivning.

Så går dom iväg..

Och där står jag kvar med min blinda & döva schnauzer...

Det kanske var en blindkäpp de kastade?

(Okej, den var kanske rätt dålig...)

Ja kanske det ;)

Jag trodde ju givetvis att iaf mamman förstod att jag skämtade och när sedan hunden bevisligen både hör och ser så ja...

Men hissen gick inte ända upp den dagen för den damen...

När man läser den här tråden så fattar man att hissen inte verkar gå hela vägen upp på många människor:rofl:.

kl
Jag har en brun dalmatiner, tyvärr ingen bild att visa,
men jag får dagligen höra på sommaren, att folk aldrig sett en dalmatiner med bruna prickar.
Ni som har lite koll på hur en "snygg" dalmatiner ser ut, vet att den ska ha lika stora prickar jämt på kroppen och öronen ska nästan vara helt färgade men uppbrutna med vitt.
Min vovve har helbruna öronen (som är lite stickelhåriga, alltså inte blaffor)
Dem flesta brukar lägga till en kommentar om dem, att öronen är så fina, när dem är helbruna.
Tror ni man på nått sett kan få med deras åsikter nästa gång man ställer ut hunden. :idea:
Jag menar, deras kommentarer borde vara mer värda än domarens, dem är ju många fler.
Men å andra sidan skulle det bli svårt att få en nakenhund till att bli champion eftersom alla är bevisligen fula, liksom vissa skulle ha svårt att veta i vilken ring dem skulle ställa ut sin hund i,
fast det är ju inte mitt problem:angel:

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 296
Senast: Red_Chili
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 921
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag... 2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 381
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka