Sv: Letar schäfer...
Vilken tur att alla deras hundar varit sådana då ...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var precis det jag menade Det jag beskrev var väldigt lite och det är inte många som klarar sig med så lite träning. Och det är ändå mer än vad ts verkar vilja göra med sin hund. Kanske var lite otydlig, men det jag menade är att hur man än vrider och vänder så är, och ska, schäfern vara en brukshund och därför inte en hund som passar ts.
TS
När så många säger att det passar bättre med en annan ras så kanske du kan fundera lite på det i alla fall. Man ska ju räkna med att ha en hund i ca 10-15 år så varför inte skaffa en hund som passar? Som jag skrev tidigare. varför skaffa en ras som inte passar när man kan göra det lättare för sig, och skaffa en hund med de egenskaper som som passar ens liv, intresse och aktivitetsnivå.
Jag var tvungen att gå in på schäfer klubbens hemsida! Citerar passar utmärkt till familjer som rör sig i skog och mark som även vill utbilda sin hund! Jag vet inte vad ni tror att jag ska göra med den stackars hunden?!
Verkligen. Sedan kan ju hundar anpassa sig i viss mån också även om det knappast är speciellt bra att en hund ska behöva ställa in sig på mindre aktivitet än den kanske skulle velat ha/behövt.
Verkligen. Sedan kan ju hundar anpassa sig i viss mån också även om det knappast är speciellt bra att en hund ska behöva ställa in sig på mindre aktivitet än den kanske skulle velat ha/behövt.
Det är det nog många som inte märker; läs Migos inlägg ovan.
Det tror verkligen inte jag heller men jag tycker inte att man ska skaffa brukshund om man ingenstans ger sken av att ha för avsikt att låta hunden jobba ordentligt åtminstone ett par gånger i veckan.
När du skriver "man" förutsätter jag att du diskuterar allmänt och inte bara om din specifika hund. Jag tror alltså fortfarande att det finns många som inte märker att deras hundar skulle behöva mer stimulans, jag har ingen aning om hur det är med din men så länge ni båda är nöjda är det väl bra.
Jag håller med, och det var också just vad jag skrev i mitt första inlägg i tråden. Att jag tror att ts visst kan köpa sig en schäfer till om hon lägger ner lite mer krut på den mentala träningen, spår/enklare sök/lydnad/cirkustrix eller vad man tycker är roligt. Att man inte behöver träna för tävling bara för att man har brukshund. Lägg ett spår, rid ut två timmar, gå spåret, eller låt kompisen gömma sig i skogen på söndagspromenaden, och de flesta hundar är nöjda, men det tar inte särskilt mycket tid eller engagemang från ägaren.
Tycker det låter som ett utomordentligt tråkigt hundliv....
Det är det nog många som inte märker; läs Migos inlägg ovan.