Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är lite besviken över att @quarter4ever i sin tappra uppställning glömde bort att teoria om mig! :arghh:

Är det en hint? Ett medvetet val? En freudiansk slip? Ett misstänkliggörande?

Frågorna hopar sig... :nailbiting:
Jag HADE med dig iaf innan jag skickade iväg det :idea:
Måste blivit något knas och jag hann inte och se det :crazy:
Ser ju att fler än du reagerade på detta och vill klargöra så här före DL att det helt enkelt inte finns några som helst baktankar kring detta utan att något hände innan jag skickade iväg det så det inte kom med
 
UPPDATERING!

Under natten sov deltagarna i sina ganska obekväma sängar som förbundskaptenerna skaffat som ett led i sammansvetsningen av laget. Det bästa som finns för lagandan är ju ett gemensamt hatobjekt, eller hur? Eftersom sängarna var SJUKT obekväma var samtliga dödströtta när det var dags för morgonens hoppträning. @[B]Snurrfian[/B] hade väl inte hoppning som sin starka sida normalt sett och nu var hon så trött att hon knappt tog sig upp på hästen. Tröttare än alla andra och då hade hon ändå druckit två koppar kaffe som hennes snälla lagkamrat tillretttttt....

DUNS!

Snurrfian föll livlös ur sadeln. På sjukhuset konstaterades höga doser av ett bedövningsmedel som vissa tog för att hålla tävlingsnerverna i schak. Ironiskt nog verkade det tagits tillsammans med stora mängder kaffe. Alla som känner Snurrfian ärnaturligtvis chockade över att hon hänfallit åt att dopa sig. Men kanske blev trycket att ha fått rollen som häxfifflare för stort?

DL2 kl 21.30
 
Jag fyller år idag och har middagsgäster på ingång. Så jag måste lägga en säkerhetsröst.

Eftersom det inte har hänt nånting på hela dagen så blir det gårdagen som hamnar i fokus och med den tidsbrist jag har så blir det tyvärr ingen djuplodande analys, jag funderar på de röster som kom på Madalitso och tänker att lyan förmodligen såg en chans att få ut en god när det var så många som hade en enstaka röst och att det troligaste är att röst 2 eller röst 3 kan vara från lyan. Att det blev just Madalitso av alla som fick flera röster och att hon råkade ha den viktigaste goda rollen ser jag som ren otur. Det gör att jag riktar blicken mot Paddi och Sookie. Paddis röst kom först och följdes av Sookie som hade en i stort sett identisk teori som de två andra som röstat på Madalitso. Båda känns lika skumma. men jag måste ju välja nån.

cirkus röstar på Sookie pga hennes tredjeröst och identiska teori som de andra. Visst hade hon tidsbrist, men det var definitivt att säkra att M åkte eftersom det bara fanns en annan kvar att rösta
 
Grattis @cirkus! :):bump:

Jag behöver läsa igenom ordentligt vad som skrevs igår efter jag sas blev offline igår så återkommer med tankar och funderingar efter det
 
Just hemkommen från stallet, ska fixa middag innan jag kommer in ordentligt här.
Men det var ju inte så mycket att läsa ikapp åtminstone ;)

Spontan tanke innan maten är att jag funderar på om cirkus har en poäng med sitt resonemang om Sookie, som jag röstade på igår pga att hon möjligen kunde vara fåret som försökte hinta till lyan.
Nå, ska läsa igenom gårdagen igen och fundera lite medan jag äter. Återkommer!
Och grattis @cirkus !
 
DL - 21:30
18:32 Quarter4ever röstar på Madalitso
20:34 Madalitso röstar på glömmerallt
20:45 Niyama röstar på LenaH
20:48 cirkus röstar på Niyama
21:03 Niyama ändrar röst till cirkus
21:05 Idahoe röstar på Sookie
21:12 snurrfian röstar på quarter4ever
21:15 Paddington röstar på Madalitso
21:17 Lobelia röstar på LenaH
21:27 LenaH röstar på Lobelia
21:29 Sookie röstar på Madalitso

Som jag skrev igår reagerar jag på att Madalitso lynchades när hon riskerade att bli ett lätt offer (något SÅ skumt hade hon ju inte ens gjort, och hon kunde inte vara närvarande vid dl). Jag reagerar nog mest på Paddingtons röst, för jag tror inte Sookie är så erfaren (?) och verkade dessutom ha tidspress. Paddington däremot hade läst igenom leken igen och var här, och dessutom så rutinerad att hon borde fundera över risken att spika igen för en viktig roll som inte ens är här och kan protestera. Det gör att Paddington är något mer misstänkt än Sookie för mig. Ida tog ju upp en eventuell vink från Sookie igår, och om Paddington är ulv är det väl möjligt att Sookie följde henne som får, i tidspress kanske hon tyckte det verkade vara en bra idé?

Obs! Menar inte att någon kunde veta eller ana att Madalitso var siare, utan bara det jag skrev om tidigare att jag tycker prio 1 bör ha varit att inte rösta ut siare eller ängel, och att då lägga en andraröst på en som inte ens kan försvara sig känns som att det inte var så viktigt för Paddington hur hon röstade.
 
jag funderar på de röster som kom på Madalitso och tänker att lyan förmodligen såg en chans att få ut en god när det var så många som hade en enstaka röst och att det troligaste är att röst 2 eller röst 3 kan vara från lyan.
Fast att goda röstar ut goda dag ett (och även senare) händer ju jämt och ständigt? Så jag fattar inte varför dessa blir misstänkta just därför?
 
Fast att goda röstar ut goda dag ett (och även senare) händer ju jämt och ständigt? Så jag fattar inte varför dessa blir misstänkta just därför?
Antagligen för att det inte finns så mycket mer att gå på. :)

Jag lekte lite med tanken igår att @quarter4ever och @Paddington satt i lyan ihop och @Sookie följde efter som får. Ni vet, så skulle lyan aaaaldrig göra (och det var ett tag sen det hände faktiskt). :p
 
Lite tankar från mig efter att ha läst igenom igen gårdagen
börjar med LenaH eftersom jag olyckligt nog inte fick med henne i min översyn igår:
LenaH: alltså jag har svårt att se att hon skulle ta såna strålkastarljus på sig som hon gjorde igår och på det sättet -om hon vore på onda sidan? :idea:
Inte riktigt så jag tycker hon gör i såna fall faktiskt?
Så inte för mig särskilt misstänkt om jag ska vara ärlig men givetvis kan hon luras -säger inget annat :p
 
Fast det fanns ju gott om folk som var här runt DL och när det bara finns en enda roll som kan få nån information tycker jag prio 1 är att se till att den överlever första dl i alla fall. Jag har sällan nån förhoppning om att få ut en ond dag 1, utan som i denna lek prioriterar jag att inte lyncha ängel eller siare. Om man då ser till att lyncha nån som är här så kan den ju i alla fall protestera högljutt, och visst kan det vara en ond som bluffar men det kan ju genomskådas så småningom då (och typen av försvar säger också en hel del).

Och just att vi lynchat viktiga roller direkt förr gör att jag passar mig för att lyncha nån som riskerar att bli ett lätt offer och inte ens kan försvara sig.
men hur visste vi innan DL att Madalitso hade en viktig roll?

För övrigt verkade ju de flestas tankar igår gå mot Q och LenaH innan jag röstade och de var några som jag inte ville rösta på för det kändes som de två drog på sig lätta röster.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 467
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp