Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Först som ängel och nu som siare :cry:
Varför har alla plötsligt börjat misstänka mig när jag har viktiga goda roller :banghead::banghead:

Heja goda (om ni inte var med och röstade ut mig för i så fall: fy på er :mad:) ;):rofl:
 
E jag var trött och skulle lägga mig och vila en stund men jag råkade somna, ber om ursäkt, för att jag missade röstningen!
är yrvaken nu men jag reagerade på det här, kommentaren om att undvika en 3e röst, varför då?

glömmerallt eftehandsröstar på sookie
Tss, tss. Det blir en varning! Och eftersom vi ägnar oss åt bestraffningar här på landslagslägret så utdömer jag att du ska iföra dig din rosa, glittriga latexdress och åter ge dig in i @cirkus avloppsrör för att säkra att inga oönskade individer kan ta sig in via hennes toa.

Så!
 
Något mer vaken och insåg att @Paddington typ rösta på samma sätt som @Sookie( P skrev att hon inte ville lägga andraröst) Dessutom citerade Soookie paddis inlägg när hon röstade. Och jag har för mig att det för har varit så att fåret hintat tilll lyan genom att följa en ulv i röstningen så det är en tanke som dök upp. Att paddi skulle kunna vara ulv och sookkie får baserat på ovan.



gillar egentligen inte att lägga en andra röst redan i DL1, men efter att ha läst igenom leken ytterligare ett varv så är det nog detta inlägg från Madalitso som jag reagerar mest på.

Q röstar på Madalitso eftersom hon skriver hästen har en röd rosett i svansen vilket skulle kunna vara en hint om att lyan inte ska ge sig på henne....

Jag reagerar oxå på den raden, men även raden "om att använda henne som tuggleksak" - det kan väl inte betyda något annat än att - ni kan prova tugga på mig men inget kommer att hända, dvs ett meddelande till lyan att de inte ska käka henne...

Paddington röstar på Madalitso

edit: ändrade ordning på styckena så de blev mer förståeliga

Tycker faktiskt att Q och Paddington har en mycket logisk och klar misstanke men vill ju samtidigt inte komma med en 3:e röst på Madalitsto första DL...
Men med ont om tid så
Sookie röstar på Madalitso
 
tja nu var det väl Sookie som röstade som mig och inte vice versa, men i övrigt m att Sookie citerade mig har du rätt i.

Nu vet jag ju min roll och vet att jag inte är ond, så du är inte rätt ute i din tanke om mig som ulv (sedan har jag ingen aning om på vilken sida man hittar Sookie)
 
Och eftersom vi ägnar oss åt bestraffningar här på landslagslägret så utdömer jag att du ska iföra dig din rosa, glittriga latexdress och åter ge dig in i @cirkus avloppsrör för att säkra att inga oönskade individer kan ta sig in via hennes toa.

Så!
å jisses, det här hade jag helt förträngt :rofl::rofl:
 
Jag tycker det känns lite dåligt att lyncha nån som inte är här och kan svara dag 1? Risk att lyncha en viktig roll?
fast skulle man gå efter det så hade ingen kunnat rösta på varken Q, Sookie eller GA heller...

Sedan är väl risken alltid stor att rösta ut viktiga roller redan DL1 - vet inte hur många ggr vi röstat ut ängel, siare eller spion redan DL1 oavsett om de försökt försvara sig eller inte.

Däremot är det skittrist att en av de få specialrollerna åkte så här tidigt
 
Tänker lite högt jag också då eftersom det inte hänt så mycket i leken. Fårets utökade förmågor tänker jag tyder på att det bara är tre onda, och dessutom att fåret räknas med vid vinstvillkoret. Fyra onda skulle göra att de kan vinna natt 2, och då verkar det märkligt om fåret dessutom fått sina extra förmågor med en sådan fördelning. Så jag tror också något mer på tre onda.


Håller med 3 onda verkar rimligast av de anledningarna. plus inte så många goda specialroller plus bara lite möjlig extra info.

@Idahoe även om häxfifflaren är en stark roll så känns det också som en svår roll och det är nog lätt hänt att det häxfifflaren gör kan gynna de onda också för hen har ju ingen extra info och kan därför lätt föräxa en god att rösta på en god även om den givetvis försöker undvika det. Om det skulle vara fyra onda så tror jag inte att det beror på häxfiflaren utan på någon annan tanke från lekledarna.
 
fast skulle man gå efter det så hade ingen kunnat rösta på varken Q, Sookie eller GA heller...

Sedan är väl risken alltid stor att rösta ut viktiga roller redan DL1 - vet inte hur många ggr vi röstat ut ängel, siare eller spion redan DL1 oavsett om de försökt försvara sig eller inte.

Däremot är det skittrist att en av de få specialrollerna åkte så här tidigt
Fast det fanns ju gott om folk som var här runt DL och när det bara finns en enda roll som kan få nån information tycker jag prio 1 är att se till att den överlever första dl i alla fall. Jag har sällan nån förhoppning om att få ut en ond dag 1, utan som i denna lek prioriterar jag att inte lyncha ängel eller siare. Om man då ser till att lyncha nån som är här så kan den ju i alla fall protestera högljutt, och visst kan det vara en ond som bluffar men det kan ju genomskådas så småningom då (och typen av försvar säger också en hel del).

Och just att vi lynchat viktiga roller direkt förr gör att jag passar mig för att lyncha nån som riskerar att bli ett lätt offer och inte ens kan försvara sig.
 
Och det hade bara varit att boka in något var DL1 för att inte bi utröstad
Om nån skulle sätta det i system för att inte bli utröstad skulle jag tänka om men sen beror det ju på lek också. I en större lek som kanske har flera roller som är viktiga ser jag inte det som lika viktigt att rädda en specifik roll, och det blir också svårare eftersom det skulle bli fler att undvika. Men i en så här liten med två viktiga specialroller tycker jag det är prio 1 att rädda kvar dessa.
 
tja nu var det väl Sookie som röstade som mig och inte vice versa, men i övrigt m att Sookie citerade mig har du rätt i.

Nu vet jag ju min roll och vet att jag inte är ond, så du är inte rätt ute i din tanke om mig som ulv (sedan har jag ingen aning om på vilken sida man hittar Sookie)

Ja? Det jag försökte få fram var att hon följde dig på ett sätt som jag tycker är misstänkt, ledsen om det var oklart.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 467
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 288
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp