Landslagslägret (ulvspel)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lobelia röstar på LenaH, för att hon svarar på mitt upprop om handuppräckning för ulvar, hon förnekar förvisso att det är ulvfrågan hon svarar på, men varför inte förtydliga det i så fall?
Alltså - språkligt så stämmer inte mitt svar med din (obefintliga) fråga men du har antagligen inte möjlighet att sätta dig in i leken mer för det här var oerhört enkelt även DL1. :)
 
@LenaH Och @Niyama
Men fåret är inte skyddat mot Lynch väl? Så kanske vill hinta för att få kontakt med lyan därför?
Men ja mest rimligt är väl att ligga lågt. Så kanske just därför?... :crazy: jag vet inte men det var vad jag hittade
Nej, men det får den väl styra upp själv. Att hinta om att den är får så att lyan kan komma till undsättning om den sen får röster för att den hintade om att den är får verkar inte så smart.
 
@LenaH Och @Niyama
Men fåret är inte skyddat mot Lynch väl? Så kanske vill hinta för att få kontakt med lyan därför?
Men ja mest rimligt är väl att ligga lågt. Så kanske just därför?... :crazy: jag vet inte men det var vad jag hittade
Sant! Det är ju möjligtvis poängen med att hinta + då det faktum att fåret antagligen tycker det är onödigt om lyan slarvar bort ett käk.
 
Nej, men det får den väl styra upp själv. Att hinta om att den är får så att lyan kan komma till undsättning om den sen får röster för att den hintade om att den är får verkar inte så smart.
Eller kanske för att lyan ska käka en god istället för att slösa en natt på att missa käk för att lyan försökte äta lammkotlett?
 
Jag hade väl hoppats på konstigare :p reaktioner på mitt försök att få igång leken men ingen högg ju sådär direkt.
Det är dock några som gjort det väldigt enkelt för sig, @Lobelia är en och jag tycker nog att @Snurrfian s röst på @quarter4ever känns lite enkel också, särskilt som q inte har haft möjlighet att bemöta den.

LenaH röstar på Lobelia för att hon tar en så väldigt enkel väg när leken ändå varit hyfsat aktiv under kvällen och det funnits underlag för en mer underbyggd röst.
 
Jo, visst. Men hellre ett missat käk än att den röjer sig själv?
Absolut! Men poängen med hintar i allmänhet är väl att bara "rätt" personer ska förstå dem?
Jag är usel på hintar själv, antingen hittar jag inte de mest uppenbara eller spå ser jag hintar överallt. Men det där var en tanke jag hade och det mest misstänkta jag hittade idag :)
 
DL - 21:30
18:32 Quarter4ever röstar på Madalitso
20:34 Madalitso röstar på glömmerallt
20:45 Niyama röstar på LenaH
20:48 cirkus röstar på Niyama
21:03 Niyama ändrar röst till cirkus
21:05 Idahoe röstar på Sookie
21:12 snurrfian röstar på quarter4ever
21:15 Paddington röstar på Madalitso
21:17 Lobelia röstar på LenaH
21:27 LenaH röstar på Lobelia


Madalitso:2
GA: 1
Cirkus: 1
Niyama:1
Sookie: 1
Q:1
Lena: 1
Lobelia: 1

Kvar att rösta:
@glömmerallt
@Sookie


 
gillar egentligen inte att lägga en andra röst redan i DL1, men efter att ha läst igenom leken ytterligare ett varv så är det nog detta inlägg från Madalitso som jag reagerar mest på.

Q röstar på Madalitso eftersom hon skriver hästen har en röd rosett i svansen vilket skulle kunna vara en hint om att lyan inte ska ge sig på henne....

Jag reagerar oxå på den raden, men även raden "om att använda henne som tuggleksak" - det kan väl inte betyda något annat än att - ni kan prova tugga på mig men inget kommer att hända, dvs ett meddelande till lyan att de inte ska käka henne...

Tycker faktiskt att Q och Paddington har en mycket logisk och klar misstanke men vill ju samtidigt inte komma med en 3:e röst på Madalitsto första DL...
Men med ont om tid så
Sookie röstar på Madalitso
 
Jag tycker det känns lite dåligt att lyncha nån som inte är här och kan svara dag 1? Risk att lyncha en viktig roll?
 
DL - 21:30
18:32 Quarter4ever röstar på Madalitso
20:34 Madalitso röstar på glömmerallt
20:45 Niyama röstar på LenaH
20:48 cirkus röstar på Niyama
21:03 Niyama ändrar röst till cirkus
21:05 Idahoe röstar på Sookie
21:12 snurrfian röstar på quarter4ever
21:15 Paddington röstar på Madalitso
21:17 Lobelia röstar på LenaH
21:27 LenaH röstar på Lobelia
21:29 Sookie röstar på Madalitso


Madalitso:3
GA: 1
Cirkus: 1
Niyama:1
Sookie: 1
Q:1
Lena: 1
Lobelia: 1

Kvar att rösta:
glömmerallt
 
@quarter4ever känns lite enkel också, särskilt som q inte har haft möjlighet att bemöta den.

LenaH röstar på Lobelia för att hon tar en så väldigt enkel väg när leken ändå varit hyfsat aktiv under kvällen och det funnits underlag för en mer underbyggd röst.[/QUOTE]

Och du lägger en ännu enklare röst med en extremt enkel hämndröst :)
 
E jag var trött och skulle lägga mig och vila en stund men jag råkade somna, ber om ursäkt, för att jag missade röstningen!
är yrvaken nu men jag reagerade på det här, kommentaren om att undvika en 3e röst, varför då?

glömmerallt eftehandsröstar på sookie

Tycker faktiskt att Q och Paddington har en mycket logisk och klar misstanke men vill ju samtidigt inte komma med en 3:e röst på Madalitsto första DL...
Men med ont om tid så
Sookie röstar på Madalitso
 
Farligt att ha annat att göra dl1, då ryker jag :(
Tycker också det är tråkigt att alla misstänker mig bara för att jag har en lite speciell häst :cry:

Jag reagerar oxå på den raden, men även raden "om att använda henne som tuggleksak" - det kan väl inte betyda något annat än att - ni kan prova tugga på mig men inget kommer att hända, dvs ett meddelande till lyan att de inte ska käka henne...
Raden om tuggleksak är för att @Derring-Do s häst på riktigt tuggar min häst på bringan om hon blir stressad när de är på träning ihop :D
 
UPPDATERING!

- Som sagt, det här är ett läger där det gäller att vara en i laget. LAGET! Har du hört det ordet förr, @Madalitso ?
- Ja, snälla förbundskaptener. Men min mormors systers kusin som stickar de röda banden min häst har i svansen var sjuk, så jag var tvungen att…
- Inga bortförklaringar! Du har avvikit från vår supercoaching för att hämta röda, stickade band. Det är fullständigt oacceptabelt! Vad tror du att de andra i laget, som sitter här i ring säger om det?
- Jag tror att de vill ha med oss i laget…
- Nej, för nu är ni ute! Även om du är givmild siare går det inte att uppträda såhär. Tänk på laget!

Madalitso tog inte det hela så bra. Vilket faktiskt inte är så konstigt. Hon har trots allt förmågor som många av hennes lagkamrater saknar. Dagen därpå var det stora uppslag i lokalpressen. Förbundskaptenerna var inte glada och morgonens coachingpass blev extremt långdraget.:crazy:

Natt-DL kl 9.30
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 466
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 013
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 283
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 497
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp