Detta har jag upplevt. Och jag förstår verkligen att du blir nojig och analyserar allt i minsta detalj.
För ca 6 år sen fick jag av en slump kontakt med en killkompis jag hängde mycket med när jag var runt 15-16 år. Det visade sig att han liksom jag flyttat långt ifrån hembyn och nu bodde vi bara ca timmen ifrån varandra. Nu hade över 20 år gått sen vi sågs. Eftersom han var på resande fot och passerade förbi hålan jag bodde i så bjöd jag hem honom på fika hos mig och sonen. Det var mitt på dagen en vanlig vardag och sonen var med så det var verkligen ingen "dejtfeeling". Vi pratade om gamla vänner och upptåg och efter nån timme for han vidare.
Sen ringde han efter någon dag, vi pratade vidare om gammalt och det var bara trevligt. Inget konstigt.
Men sen började han ringa varje dag. Och så kom smsen. Han började hinta om att han ville mer än vänner så jag förklarade mycket tydligt att jag redan träffade någon ibland och något förhållande ville jag absolut inte ha och jag hade inget intresse av att utforska relationen vidare och jag såg inte honom som mer än en vän.
Då bröt helvetet ut. Han ringde dygnet runt varje dag. På nätter, jag kunde ha 5 missade samtal när jag stämplade ut från jobbet, det kom 20-40 sms per dygn. Innehållet var det samma jämt. Han skulle visa mig vilken perfekt man han var för mig och han skulle få mig att bli kär i honom. Vi var perfekta för varandra, bara jag gav honom en chans.
Här fick jag nog och bad honom att inte kontakta mig mer och så blockade jag honom på Facebook.
Då började han smsa att han skulle ta livet av sig.
Jag bytte nummer. En dag sitter jag och sonen på pizzerian och då ringer det på mitt nya nummer. Jag svarar och det är han!!
Han berättar att han är påväg hem till mig och jag hör att han troligtvis sitter i en bil pga bakgrundsljuden.
Vi åkte raka vägen hem till vänner och sov där den natten. Jag tog kontakt med en bekant som är polis och frågade vad jag skulle göra.
Svaret jag fick var:
1- Var tydlig med att du inte vill att han kontaktar dig igen på något vis och gör han det så kommer du att anmäla.
2- Ignorera ALL kontakt. Det räcker med att man svarar "dra åt helvete" så har man gett personen bekräftelse.
3- Spara all dokumentation.
Han ringde och smsade nån gång ibland efter det. Efter 4 månader blev det tyst. En dag kom det ett litet paket hem. Det var han som hade skickat en reservdel till min grill. En grej vi pratat om ca 6 mån tidigare när han fikade hos mig. Det låg en liten lapp med
" du lär väl inte ringa och tacka för den här heller".
Det hade han rätt i. Efter det har jag inte hört av honom mer. Jag har honom fortfarande blockad på fejan eftersom vi har gemensamma vänner från vår hemby.