Lågt blodtryck/blodtrycksfall

Nej? Jag har kört bil kanske tre gånger sen dess.
Men då togs du väl på allvar? Du blev sjukskriven så att du inte skulle behöva köra till jobbet? Men ingen kan ju veta att du fortfarande har symtom! För visst antog de väl att symtomen skulle försvinna i och med att graviditeten var över? Om du vill kunna köra bil i fortsättnigen måste du ju berätta för läkare/vården att dina symtom fortsätter och att du behöver få hjälp för att kunna vara säker i trafiken.
 
Men då togs du väl på allvar? Du blev sjukskriven så att du inte skulle behöva köra till jobbet? Men ingen kan ju veta att du fortfarande har symtom! För visst antog de väl att symtomen skulle försvinna i och med att graviditeten var över? Om du vill kunna köra bil i fortsättnigen måste du ju berätta för läkare/vården att dina symtom fortsätter och att du behöver få hjälp för att kunna vara säker i trafiken.
Jag blev sjukskriven på halvtid för att det var så bussen gick.
Klart de vet att jag fortfarande har symtom, det sa jag vid efterkontrollen.
 
Jag blev sjukskriven på halvtid för att det var så bussen gick.
Klart de vet att jag fortfarande har symtom, det sa jag vid efterkontrollen.
Fast efterkontrollen hanterar inte dig för saker som inte har med din fd graviditet att göra? Det är fel instans liksom.
 
Fast efterkontrollen hanterar inte dig för saker som inte har med din fd graviditet att göra? Det är fel instans liksom.
Ja, men vi diskuterade blodtrycket i och med att det varit så lågt hela graviditeten. Så vården vet att det är så fortfarande.
 
Ja, men vi diskuterade blodtrycket i och med att det varit så lågt hela graviditeten. Så vården vet att det är så fortfarande.
Vården? Din vårdcentralsläkare går inte in och kollar i din journal efter saker. Hen får faktiskt inte ens göra det om det är en annan vårdgivare, vilket jag gissar att det är i detta fall.
 
Jag blev sjukskriven på halvtid för att det var så bussen gick.
Klart de vet att jag fortfarande har symtom, det sa jag vid efterkontrollen.
Efterkontrollen hanterades väl av barnmorska och inte läkare, eller? I så fall kom det kanske inte vidare från henne till läkaren ett steg upp.
 
Vården? Din vårdcentralsläkare går inte in och kollar i din journal efter saker. Hen får faktiskt inte ens göra det om det är en annan vårdgivare, vilket jag gissar att det är i detta fall.
Jag har ingen fast läkare på vårdcentralen? Det har helt och hållet varit mödravården/kvinnokliniken som "skött mig".
 
Efterkontrollen hanterades väl av barnmorska och inte läkare, eller? I så fall kom det kanske inte vidare från henne till läkaren ett steg upp.
Hon tyckte inte det behövdes 🤷‍♀️ Läkaren fick förmodligen veta det med tanke på att det var uppföljning av infektion mm också.
 
Ja, men exakt just nu så vet de ju inte om det. Ellerhur? Du menar att vården vet om det, men riktigt så är inte fallet. När du har varit där så vet de om det.
Jag menar att den vårdinstans som har hand om mig vet det. Både kk och psyk. Ingen av dem tycker det är ett problem så jag har inte brytt mig om att söka för det. Nu gör jag ju det. Kan vi släppa det?
 
Jag menar att den vårdinstans som har hand om mig vet det. Både kk och psyk. Ingen av dem tycker det är ett problem så jag har inte brytt mig om att söka för det. Nu gör jag ju det. Kan vi släppa det?
Det är klart att vi kan släppa det. Jag ville bara att du skulle förstå vad jag menar, men det verkar inte gå just nu. Men det är inte så himla viktigt :D
 
"Vården" är alltid ett knepigt begrepp. Samordningen mellan olika vårdinstanser borde absolut bli bättre. Men som patient bör man inte ta för givet att om du diskuterar en sak med en ssk eller bm så blir det inte allmänt känt av "vården", såvida en remiss inte skickas. Läkare sitter inte och söker/läser på måfå i patienters journaler (dels av patientsäkerhetsskäl/sekretess men också för att varken tid eller incitament finns).
 
"Vården" är alltid ett knepigt begrepp. Samordningen mellan olika vårdinstanser borde absolut bli bättre. Men som patient bör man inte ta för givet att om du diskuterar en sak med en ssk eller bm så blir det inte allmänt känt av "vården", såvida en remiss inte skickas.
Läkare som läkare. De borde ha samma basutbildning och kunna upptäcka om något är allvarligt fel. Nu har ingen av alla som undersökt mig reagerat, alltså har jag utgått från att det inte är farligt.
 
Det är helt rätt ett ärende för din läkare på kvinnokliniken. Men nu när du inte är det är det ett ärende för din vårdcentral, som ju inget vet, kvinnokliniken bryr sig inte ett dugg alltså. Det som skulle gjorts var att skicka remiss till din vårdcentral om ditt blodtryck för uppföljning. Men eftersom inte det gjort är det ju bra att du ska dit på fredag så du kan ta upp det då och de kan gå vidare på lämpligt vis därifrån.
 
Läkare som läkare. De borde ha samma basutbildning och kunna upptäcka om något är allvarligt fel. Nu har ingen av alla som undersökt mig reagerat, alltså har jag utgått från att det inte är farligt.
Men ÄR du undersökt? Jag har fått bilden av att du inte är undersökt, förutom någon sporadisk blodtrycksmätning.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 965
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 698
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 528
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 901
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp