Lågt blodtryck/blodtrycksfall

Just det med att benen svullnar mera av stödstrumpor tycker jag låter lite oroväckande faktiskt.
Jag har tagit upp det med läkare det också, som inte tyckte det lät som ett problem. Har gått med stödstrumpor i säkert tre fyra år på läkares inrådan. Jag kan inte ha tajta byxor samtidigt, då får jag inte av dem.
Har du haft samma problem även vid dagligt intag av lakrits?
Jag har inte kollat blodtrycket efter lakritsintag så omöjligt att svara på.
 
Vätska, mat och motion säger jag, om du inte tänker vända dig till sjukvården för utredning.

Det "höjer" blodtrycket.
 
@Thaliaste ja precis det är mest jobbigt. Och som sagt, jag kör inte bil om det inte är absolut nödvändigt.

Ja, det lät nog lite värre än vad det egentligen är. Dock tänker jag att det fortfarande är hur problemet yttrar sig som ska avgöra om du kör eller inte, om det går att parera när attacken kommer och du inte blir en trafikfara så finns det ju ingen anledning till att du ska begränsa din körning. Men om det å andra sidan skulle vara det, så behöver transporterna lösas på annat sätt, hur nödvändig den än är.
 
Ja, det lät nog lite värre än vad det egentligen är. Dock tänker jag att det fortfarande är hur problemet yttrar sig som ska avgöra om du kör eller inte, om det går att parera när attacken kommer och du inte blir en trafikfara så finns det ju ingen anledning till att du ska begränsa din körning. Men om det å andra sidan skulle vara det, så behöver transporterna lösas på annat sätt, hur nödvändig den än är.
Det är mest att det inte finns så många ställen att köra av och stanna på de vägar jag oftast kör. Nu har det mest blivit att jag inte kör, ifall det blir lika illa som under graviditeten.
 
Det är mest att det inte finns så många ställen att köra av och stanna på de vägar jag oftast kör. Nu har det mest blivit att jag inte kör, ifall det blir lika illa som under graviditeten.

Ok, ja du får känna efter vad som funkar. Det viktiga tänker jag är att du rent fysiskt kan hantera situationen och köra av när det finns en möjlighet. Med "det svartnar för mig" så läste jag in ett mer akut, i stunden ohanterbart tillstånd, och så var det ju inte.

Hoppas du får hjälp hos läkaren, det är ju jobbigt att ha det såhär!
 
Om benen svullnar upp med kompressionsstrumpor så kan kompressionsbyxor vara en lösning. Jag har några själv och de funkar - men de är ärligt talat en mindre mardröm att få på sig. Så ha det i bakhuvudet att det kommer krävas lite av dig i så fall.
 
Om benen svullnar upp med kompressionsstrumpor så kan kompressionsbyxor vara en lösning. Jag har några själv och de funkar - men de är ärligt talat en mindre mardröm att få på sig. Så ha det i bakhuvudet att det kommer krävas lite av dig i så fall.
Jag har provat "bubblisar". Aldrig mer! Hade så ont att jag knappt kunde röra mig.
 
Tja, han tog blodtrycket och konstaterade att det är lågt och det är ju bra. Lyssnade på hjärtat, det låter fortfarande bra. Tog lite blodprov. Väntar på återkoppling angående dem. Står i journalen att de skickat ett brev så förmodligen är det klart där...
 
Tja, han tog blodtrycket och konstaterade att det är lågt och det är ju bra. Lyssnade på hjärtat, det låter fortfarande bra. Tog lite blodprov. Väntar på återkoppling angående dem. Står i journalen att de skickat ett brev så förmodligen är det klart där...
Var du tydlig med hur dåligt du mår?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 965
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 693
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 528
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 901
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp