@Thaliaste ja precis det är mest jobbigt. Och som sagt, jag kör inte bil om det inte är absolut nödvändigt.
Hoppas du får den hjälp du behöver och de lyssnar på dig denna gång!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Thaliaste ja precis det är mest jobbigt. Och som sagt, jag kör inte bil om det inte är absolut nödvändigt.
Jag har tagit upp det med läkare det också, som inte tyckte det lät som ett problem. Har gått med stödstrumpor i säkert tre fyra år på läkares inrådan. Jag kan inte ha tajta byxor samtidigt, då får jag inte av dem.Just det med att benen svullnar mera av stödstrumpor tycker jag låter lite oroväckande faktiskt.
Jag har inte kollat blodtrycket efter lakritsintag så omöjligt att svara på.Har du haft samma problem även vid dagligt intag av lakrits?
Det är mest att det inte finns så många ställen att köra av och stanna på de vägar jag oftast kör. Nu har det mest blivit att jag inte kör, ifall det blir lika illa som under graviditeten.Ja, det lät nog lite värre än vad det egentligen är. Dock tänker jag att det fortfarande är hur problemet yttrar sig som ska avgöra om du kör eller inte, om det går att parera när attacken kommer och du inte blir en trafikfara så finns det ju ingen anledning till att du ska begränsa din körning. Men om det å andra sidan skulle vara det, så behöver transporterna lösas på annat sätt, hur nödvändig den än är.
Det är mest att det inte finns så många ställen att köra av och stanna på de vägar jag oftast kör. Nu har det mest blivit att jag inte kör, ifall det blir lika illa som under graviditeten.
Jag har provat "bubblisar". Aldrig mer! Hade så ont att jag knappt kunde röra mig.Om benen svullnar upp med kompressionsstrumpor så kan kompressionsbyxor vara en lösning. Jag har några själv och de funkar - men de är ärligt talat en mindre mardröm att få på sig. Så ha det i bakhuvudet att det kommer krävas lite av dig i så fall.
Jag har provat "bubblisar". Aldrig mer! Hade så ont att jag knappt kunde röra mig.
Tja, han tog blodtrycket och konstaterade att det är lågt och det är ju bra. Lyssnade på hjärtat, det låter fortfarande bra. Tog lite blodprov. Väntar på återkoppling angående dem. Står i journalen att de skickat ett brev så förmodligen är det klart där...Hur gick det @sthu ?
Men är det inte det bästa om du nu riskerar att svimma vid bilkörning? Då är du ju en fara för både dig själv och andra, till exempel. Salta maten, ät lakrits i rimliga mängder.
Folk som äter massor av lakritsgodis uppmanas ju sluta för blodtryckets skull?
Gillar du lakrits?
Var du tydlig med hur dåligt du mår?Tja, han tog blodtrycket och konstaterade att det är lågt och det är ju bra. Lyssnade på hjärtat, det låter fortfarande bra. Tog lite blodprov. Väntar på återkoppling angående dem. Står i journalen att de skickat ett brev så förmodligen är det klart där...
Ja. Han har skrivit "lätt yrsel" i journalenVar du tydlig med hur dåligt du mår?