Lågt blodtryck/blodtrycksfall

Medan du ännu var gravid?
Missförstod isf. Trodde du menade att du undersökts efter graviditeten.
Det är ju det som är det luriga, att yrseln inte har gått om efter graviditeten. Du har alltså inte blivit undersökt för yrseln efter?
Nej, jag har inte blivit undersökt efter för ingen har tyckt att det är ett problem. Inte läkare, inte barnmorska.
 
Nej, jag har inte blivit undersökt efter för ingen har tyckt att det är ett problem. Inte läkare, inte barnmorska.
Men du har ju inte varit hos just läkare efteråt för det här problemet, eller? Det är ju lite det som försökts få fram med alla frågorna här. Läkare alltså, inte bm.
 
Men du har ju inte varit hos just läkare efteråt för det här problemet, eller? Det är ju lite det som försökts få fram med alla frågorna här. Läkare alltså, inte bm.
Jag har visst varit hos läkare, bara inte på vårdcentralen.
 
Jag må låta hård, men;
Eftersom det inte bara rör ditt välmående, utan även din sons, är det absolut en prioritet att söka vård för dina blodtrycksfall. Det är därför andra i tråden blir upprörda och vill pusha på vård och utredning.
Det finns ingen "egenvård", utan bara utredning av läkare. Du kan pga smärta inte motionera tillräckligt, vilket var ett av de mest effektiva förslagen till egenvård.
Att inte "ha råd" är ingen ursäkt. Du ska prioritera ditt barn och dig själv. Då får man dra ner på andra saker.
Du köpte nyligen en katt (trots att det kan skapa osämja i flocken och kanske inte är det bästa för din gammelkisse). Dessa pengar kan du istället lägga på besök på VC.
Får man inte tillräckligt med hjälp på VC, får man vända sig någon annanstans, tills man får svar.
När man har barn måste man prioritera sitt barn och sig själv. Det finns inga ursäkter och absolut inte "det funkar säkert inte ändå".
 
Mitt blodtryck påverkar inte min förmåga att ta hand om mitt barn.
Då är det minst lika illa att jag inte sover ordentligt.
 
Mitt blodtryck påverkar inte min förmåga att ta hand om mitt barn.
Då är det minst lika illa att jag inte sover ordentligt.
Hur menar du nu? Att det inte gör någonting att du svimmar då du bär på ditt barn i hemmet? Att det inte gör någonting om du svimmar och slår huvudet medan du badar ditt barn? Att det inte gör någonting om du svimmar medan du byter blöja på barnet? Att det inte gör någonting att du svimmar då du går i en nerförsbacke då du har barnet i vagnen.
Du tar säkert jättebra hand om ditt barn i övrigt med du utsätter det för många livsfarliga scenarion då du har det så där. Dig själv också, förresten.
 
Hur menar du nu? Att det inte gör någonting att du svimmar då du bär på ditt barn i hemmet? Att det inte gör någonting om du svimmar och slår huvudet medan du badar ditt barn? Att det inte gör någonting om du svimmar medan du byter blöja på barnet? Att det inte gör någonting att du svimmar då du går i en nerförsbacke då du har barnet i vagnen.
Du tar säkert jättebra hand om ditt barn i övrigt med du utsätter det för många livsfarliga scenarion då du har det så där. Dig själv också, förresten.
Fast jag trillar inte ihop bara sådär. Att det svartnar är inte samma sak som att jag trillar ihop. Det kommer dessutom inte som en blixt från klar himmel, värt har du fått det ifrån?

Jag tycker det är jävligt fult att hålla på sådär. Att säga att jag inte gör tillräckligt för mitt barn, bara för att jag har lågt blodtryck som HAR KOLLATS UPP OCH SKALL KOLLAS IGEN PÅ FREDAG.
 
Vad kan man göra åt lågt blodtryck/återkommande blodtrycksfall?

Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller när jag reser mig upp, ja i vilken situation som helst egentligen.

Det började när jag var gravid, speciellt sista 3-4 månaderna. Då sas det vara att lågt blodtryck är bättre än högt (och det är det ju) och att det skulle gå över. Ungen är fyra månader nu och jag har fortfarande problem. Nästan värre nu än innan..
Men i det första inlägget skriver du ju att "anfallen" verkar komma på väldigt plötsligt, och i vilka situationer som helst. Att problemen är VÄRRE nu.
Jag minns kanske fel, men svimmade du inte i duschen och slog i huvudet för ett tag sedan? Förminska inte dina problem! Du behöver söka vård, och du behöver berätta allt!
 
Men i det första inlägget skriver du ju att "anfallen" verkar komma på väldigt plötsligt, och i vilka situationer som helst. Att problemen är VÄRRE nu.
Jag minns kanske fel, men svimmade du inte i duschen och slog i huvudet för ett tag sedan? Förminska inte dina problem! Du behöver söka vård, och du behöver berätta allt!
Men sluta. Jag har ju sagt att jag ska till vården
 
Det kommer dessutom inte som en blixt från klar himmel, värt har du fått det ifrån?

Jag tycker det är jävligt fult att hålla på sådär. Att säga att jag inte gör tillräckligt för mitt barn, bara för att jag har lågt blodtryck som HAR KOLLATS UPP OCH SKALL KOLLAS IGEN PÅ FREDAG.
Jag fick det från det du skriver i ditt första inlägg.
"Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller när jag reser mig upp, ja i vilken situation som helst egentligen."

Ingenstans (!!) har jag skrivit att du inte gör tillräckligt för ditt barn! Jag menar bara att du i dagsläget utsätter barnet och dig själv för potentiell fara.

Som jag skrev tidigare - hoppas vården tar problemet på allvar på fredag.
 
Jag fick det från det du skriver i ditt första inlägg.
"Det kommer från ingenstans, kan komma när jag sitter och äter eller när jag reser mig upp, ja i vilken situation som helst egentligen."

Ingenstans (!!) har jag skrivit att du inte gör tillräckligt för ditt barn! Jag menar bara att du i dagsläget utsätter barnet och dig själv för potentiell fara.

Som jag skrev tidigare - hoppas vården tar problemet på allvar på fredag.
Du gjorde en fultolkning och började skriva att jag inte gör det bästa för mitt barn, inte bara du utan flera användare har antytt samma sak.
Anmäl mig om ni nu är så oroliga.
 
Du gjorde en fultolkning och började skriva att jag inte gör det bästa för mitt barn, inte bara du utan flera användare har antytt samma sak.
Anmäl mig om ni nu är så oroliga.
Nu överdriver du!
Jag har skrivit att du säkert tar jättebra hand om ditt barn!!
 
Jag tycker det är lite elakt att gå på ts så hårt och skuldbelägga henne mht barnet (även om det inte är meningen så är det lätttolkat som skuldbeläggande) Tror nog ts ser till att barnet är tryggt som de flesta föräldrar som har barnet som topp prioritet.

Är det lågt blodtryck/blodtrycksfall som är problemet så är det iaf så att man (iaf för mig som har de problemen och vad mina läkare sagt) inte bara dråsar ihop utan har föraningar ett bra tag innan. Jag tolkar ts inlägg att hon kan få symptom närsomhelst i olika typer av situationer, inte att hon plötsligt svimmar ”out of the blue” närsomhelst. Isåfall hade nog ts ex inte kört bil eller tagit hand om barnet själv. Lite credd får man ju ge andra människor.

Hur menar du nu? Att det inte gör någonting att du svimmar då du bär på ditt barn i hemmet? Att det inte gör någonting om du svimmar och slår huvudet medan du badar ditt barn? Att det inte gör någonting om du svimmar medan du byter blöja på barnet? Att det inte gör någonting att du svimmar då du går i en nerförsbacke då du har barnet i vagnen.
Du tar säkert jättebra hand om ditt barn i övrigt med du utsätter det för många livsfarliga scenarion då du har det så där. Dig själv också, förresten.
 
Jag vet att jag har lågt tryck. Det behöver inte kollas.
Att du har lågt blodtryck utesluter däremot inte att du också kan ha andra orsaker till yrselattackerna. Bra att beskriva symtom men det går förstås också att diskutera kring tidigare diagnos. Jag har en förälder som haft problem med blodtrycksregleringen, både upp och ner och ätit blodtryckssänkande och svimmat om vart annat. Hon var och är en utmärkt förälder så att folk ens lyfter en sån grej är enormt märklig. Ta inte åt dig annat än att du förstås ska ta hand om dig själv också.
 
Jag tycker det är lite elakt att gå på ts så hårt och skuldbelägga henne mht barnet (även om det inte är meningen så är det lätttolkat som skuldbeläggande) Tror nog ts ser till att barnet är tryggt som de flesta föräldrar som har barnet som topp prioritet.

Är det lågt blodtryck/blodtrycksfall som är problemet så är det iaf så att man (iaf för mig som har de problemen och vad mina läkare sagt) inte bara dråsar ihop utan har föraningar ett bra tag innan. Jag tolkar ts inlägg att hon kan få symptom närsomhelst i olika typer av situationer, inte att hon plötsligt svimmar ”out of the blue” närsomhelst. Isåfall hade nog ts ex inte kört bil eller tagit hand om barnet själv. Lite credd får man ju ge andra människor.
Ber om ursäkt om det upplevs som påhopp @sthu men jag har i så fall tolkat det mesta ts skrivit fel. Min tolkning på första inlägget är att "anfallen" kommer hastigt och från ingenstans. Verkar som att andra i tråden tolkat det på liknande sätt, och därför reagerat starkt.

Nu hoppas jag bara, för att upprepa mig själv, att problemet tas på allvar på fredag och att ts får hjälp.
 
@Ainon du har tolkat helt rätt, jag känner ju att det är på väg och hinner parera. Jag har som sagt inte kört bil mer än en handfull gånger sen januari på grund av detta. Vet ni hur otroligt begränsande det är när man bor som vi gör?
 
@Ainon du har tolkat helt rätt, jag känner ju att det är på väg och hinner parera. Jag har som sagt inte kört bil mer än en handfull gånger sen januari på grund av detta. Vet ni hur otroligt begränsande det är när man bor som vi gör?

Jag förstår att det är väldigt begränsande. Därför är det viktigt att du blir utredd ordentligt. Såsom du beskriver det nu skulle det också kunna vara en liten ep-attack. Speciellt om du blir trött efteråt. Men som sagt, det är ingen idé att vi idkar gissningslekar på ett forum, utan du behöver bli ordentligt kollad. Att någon när du var gravid kollade blodtrycket, lyssnade lite snabbt på hjärtat samt tog några ospecificerade prover är inte lika med att du blivit utredd.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 965
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 693
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 528
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 901
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Välja hingst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp