Lågt blodtryck/blodtrycksfall

Läkare som läkare. De borde ha samma basutbildning och kunna upptäcka om något är allvarligt fel. Nu har ingen av alla som undersökt mig reagerat, alltså har jag utgått från att det inte är farligt.
För att upptäcka att något är allvarligt fel behövs en utredning, tex när du INTE är gravid. Lite ansvar har du ju själv också.
 
Men ÄR du undersökt? Jag har fått bilden av att du inte är undersökt, förutom någon sporadisk blodtrycksmätning.
De har lyssnat på hjärtat och tagit blodprover, förutom trycket vid flertalet tillfällen då. Ingen har tyckt att vidare undersökning är nödvändigt 🤷‍♀️
 
För att upptäcka att något är allvarligt fel behövs en utredning, tex när du INTE är gravid. Lite ansvar har du ju själv också.
Jaha? Så bara för att jag inte springer hos vården hela tiden för minsta lilla grej gör jag fel? Trots att vårdinstanser tidigare inte bryr sig?
 
Jaha? Så bara för att jag inte springer hos vården hela tiden för minsta lilla grej gör jag fel?
Suck.

Ansvar som i att själv söka rätt instans alltså vårdcentral, när du inte är gravid, för ett problem som du fortfarande har. En läkare på kvinnokliniken gör inte en riktig utredning om ett problem kan bero på graviditeten och det inte verkar vara några större bekymmer egentligen.
 
Sluta! Om kan håller på att tuppa av titt som tätt så är det verkligen inte "för minsta lilla grej"
Det är inte "titt som tätt", det är vid enstaka tillfällen. Och som sagt, ingen, INGEN, av de läkare jag träffat tycker det är en stor grej
 
De har lyssnat på hjärtat och tagit blodprover, förutom trycket vid flertalet tillfällen då. Ingen har tyckt att vidare undersökning är nödvändigt 🤷‍♀️
Lyssnat på hjärtat och tagit blodprover pga lågt blodtryck eller pga graviditet? Det här med blodprover tas ju av olika orsaker.
 
Lyssnat på hjärtat och tagit blodprover pga lågt blodtryck eller pga graviditet? Det här med blodprover tas ju av olika orsaker.
Ja inte hade de tagit prover och lyssnat på hjärtat om jag inte sökt för lågt blodtryck och yrsel 🤷‍♀️
 
Det är inte "titt som tätt", det är vid enstaka tillfällen. Och som sagt, ingen, INGEN, av de läkare jag träffat tycker det är en stor grej
Nej, du var ju gravid och du verkade ändå klara dig bra? Orsaken kunde ju ligga i graviditeten och därmed skulle problemen troligen försvinna när barnet fötts.
 
Nej, du var ju gravid och du verkade ändå klara dig bra? Orsaken kunde ju ligga i graviditeten och därmed skulle problemen troligen försvinna när barnet fötts.
Och det gjorde det inte. Vilket jag talade om. Flera gånger.
De hittade ju inget vid undersökningen 🤷‍♀️
 
Det är inte "titt som tätt", det är vid enstaka tillfällen. Och som sagt, ingen, INGEN, av de läkare jag träffat tycker det är en stor grej
"Inte ens varje dag" har du skrivit tidigare. Om man håller på att tuppa av, ibland sittande dessutom, några gånger i veckan är det nog enligt mig "titt som tätt". Det är verkligen inte normalt!
 
Ja inte hade de tagit prover och lyssnat på hjärtat om jag inte sökt för lågt blodtryck och yrsel 🤷‍♀️
Nä, förstås, det är ju enda anledningar i världen man lyssnar på hjärtat och tar blodprover, eller?

Det har inte framkommit att du sökt specifikt för detta problemet.
 
Nä, förstås, det är ju enda anledningar i världen man lyssnar på hjärtat och tar blodprover, eller?

Det har inte framkommit att du sökt specifikt för detta problemet.
Så bara för att jag inte redogör för hela min sjukdomshistoria och varenda vårdbesök så är det fritt fram att börja anta en massa saker
 
Och det gjorde det inte. Vilket jag talade om. Flera gånger.
De hittade ju inget vid undersökningen 🤷‍♀️
Nej att problemen inte försvann av att ditt barn föddes har jag förstått, men vad jag har förstått har du vidarebefordrat det till din barnmorska på en efterkontroll och inte till någon läkare. Informationen kan ha gått förlorad där i så fall.
 
Det har jag skrivit tidigare i tråden. Hon lyssnade på hjärtat, tog blodprover. Nej jag minns inte exakt vad det var för prover. Det var åtta månader sen.
Medan du ännu var gravid?
Missförstod isf. Trodde du menade att du undersökts efter graviditeten.
Det är ju det som är det luriga, att yrseln inte har gått om efter graviditeten. Du har alltså inte blivit undersökt för yrseln efter?
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 965
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 698
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 528
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 901
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Atletix
  • Välja hingst

Omröstningar

Tillbaka
Upp