Lågt blodtryck/blodtrycksfall

@Enya varför är det så viktigt för dig att jag går till läkaren? När jag sagt flera gånger att JAG SKA TILL LÄKARE PÅ FREDAG. Det är inte det jag bett om råd om, utan självvård. För det är det som rekommenderats mig AV LÄKARE.
Ok, jag har inte sett att du skrivit i tråden att du rekommenderats egenvård av läkare för utrett lågt blodtryck efter graviditeten.

Du har skrivit att du ska till läkare på fredag flera gånger ja, du har OCKSÅ skrivit att du säkert kommer bli rekommenderad att boka ny tid och du har också skrivit att du inte vill göra det för du vill och har inte råd att gå till läkare, speciellt när du inte får någon hjälp och att det inte finns något att göra, vilket du ju inte ens vet något om i dag.

Därför har jag skrivit att du ska gå till läkare, låta en utredning bli gjord så att du kan diskutera medicinsk behandling med en person som faktiskt är utbildad inom området.
 
@Enya jag har skrivit flera flera gånger nu att jag ska till läkare. MEN under tiden vore det trevligt med lite egenvård. Ursäkta att jag ber om hjälp, ska inte hända igen i och med att det stör dig så mycket :meh:
 
Definiera tillräckligt. Jag dricker ca 3-4 liter per dag
Det är väldigt mycket om du inte jobbar med något som gör att du svettas mycket?

Håller för övrigt tummarna för att det går bra för dig. Jag vet tyvärr hur det är när läkarna inte lyssnar. Jag går inte med mina besvär till läkare om jag inte typ känner mig döende. Smärta och trötthet får liksom vara. För det händer absolut ingenting.
 
Anledningen att många i tråden rekommenderar en medicinsk utredning är för att säkerställa om det finns andra medicinska orsaker till lågt blodtryck. Lågt blodtryck kan vara en manifestation på något annat underliggande problem.

Hjärtproblem som påverkar hjärtats förmåga att pumpa blod effektivt kan leda till lågt blodtryck exempelvis. Det kan också finnas endokrina störningar som kan ge lågt blodtryck som symptom. Brister på viktiga näringsämnen som vitamin B12 och folsyra kan leda till anemi, vilket i sin tur kan orsaka lågt blodtryck. Njurarna har t ex. också en mkt viktig roll när det kommer till att reglera blodtrycket. Läkemedelsbiverkningar kan också leda till lågt blodtryck.

Ovanstående är bara ett axplock, ska tilläggas.
Det kan också vara så att du visserligen har ett lågt blodtryck men att det är något helt annat än blodtrycket som orsakar dina upplevda problem.
 
Definiera tillräckligt. Jag dricker ca 3-4 liter per dag

Oj det låter rätt fullt tillräckligt, snarare för mycket. Tänkte om du Hade svårt att dricka tillräckligt som jag allt som oftast men det låter det inte som! Man bör om man väger runt 85 kilo dricka 2,5 l vatten, mer om man svettas
 
Det låter väldigt mycket, om du inte är elitidrottare eller har ett tungt kroppsarbete i varmt klimat.
Det är bra att dricka ordentligt, men för stora mängder kan vara jobbigt för kroppen att processa.
Det var den rekommendationen jag fick som gravid, nu har det blivit en (o)vana att dricka mycket.

Om de misstänkte någon allvarligt borde de ju utrett det när jag sökte första gången, som gravid.
 
@Enya jag har skrivit flera flera gånger nu att jag ska till läkare. MEN under tiden vore det trevligt med lite egenvård. Ursäkta att jag ber om hjälp, ska inte hända igen i och med att det stör dig så mycket :meh:
Det stör inte alls. Det framgick inte alls i tråden att det var egenvård du ville ha-enbart dessutom. Hoppas det dyker upp några bra tips i så fall.

Jag har haft lågt blodtryck i hela mitt liv mer eller mindre, med vissa tillfällen där jag tyvärr legat på gränsen mot för högt av någon anledning, och ett sätt jag hanterat det har bara varit att inte vara så snabb, att blunda och sänka huvudet lite när det svartnar och att ta det lugnt när jag upptäcker att jag är på väg att svimma. Det brukar gå över då så jag svimmar numera aldrig. Har nog inte gjort det sedan jag var tonåring. Mitt ligger vanligen på 100-110/52-57 ungefär numera. Förutom när det tas hos läkare för då ligger det nog på 130/90 typ....
 
Jag tycker nog att det som låter riktigt allvarligt är det där med bilkörningen. Kommer du att känna dig bekväm med att köra bil, när du vet att det när som helst kan svartna för ögonen? Tror du verkligen inte att du blir tagen på allvar om du nämner detta?
 
Jag tycker nog att det som låter riktigt allvarligt är det där med bilkörningen. Kommer du att känna dig bekväm med att köra bil, när du vet att det när som helst kan svartna för ögonen? Tror du verkligen inte att du blir tagen på allvar om du nämner detta?
Jag blev sjukskriven på halvtid när jag sa det hos läkaren i januari. Mer än så hände inte. Så nej, jag tror inte det tas på allvar.
 
Jag har väldigt lågt blodtryck, runt 85-90/50-60. Har svimmat relativt många gånger, haft problem med yrsel tidigare.
För mig hjälper det mest och bäst att ha regelbundna vanor för kost, sömn och motion. Inte slarva på någon av dessa punkter.

I mitt fall beror yrseln mest faktiskt på tendens till spända muskler i nacken och mindre på blodtrycket. Men det tog ett tag att inse detta.
 
Jag har väldigt lågt blodtryck, runt 85-90/50-60. Har svimmat relativt många gånger, haft problem med yrsel tidigare.
För mig hjälper det mest och bäst att ha regelbundna vanor för kost, sömn och motion. Inte slarva på någon av dessa punkter.

I mitt fall beror yrseln mest faktiskt på tendens till spända muskler i nacken och mindre på blodtrycket. Men det tog ett tag att inse detta.
Kost och motion funkar bra. Men sömnen är åt helvete..

Inga problem med spänd nacke.
 
Jag har väldigt lågt blodtryck, runt 85-90/50-60. Har svimmat relativt många gånger, haft problem med yrsel tidigare.
För mig hjälper det mest och bäst att ha regelbundna vanor för kost, sömn och motion. Inte slarva på någon av dessa punkter.

I mitt fall beror yrseln mest faktiskt på tendens till spända muskler i nacken och mindre på blodtrycket. Men det tog ett tag att inse detta.
Räknas det som väldigt lågt? Skrevs tidigare i tråden att medicinska definitionen på lågt är 90/60.
 
Jag blev sjukskriven på halvtid när jag sa det hos läkaren i januari. Mer än så hände inte. Så nej, jag tror inte det tas på allvar.
Men fortsatte du att köra bil även efter att du blev sjukskriven, menar du? Helt klart måste du ju trycka på att dina symtom inte har försvunnit fastän du inte längre är gravid, och att det är livsfarligt att köra bil med dina problem.
 
Men fortsatte du att köra bil även efter att du blev sjukskriven, menar du? Helt klart måste du ju trycka på att dina symtom inte har försvunnit fastän du inte längre är gravid, och att det är livsfarligt att köra bil med dina problem.
Nej? Jag har kört bil kanske tre gånger sen dess.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Ska det inte vara mer än så här? Räcker det inte snart? Igår fick jag ytterligare 2 käftsmällar nu ekonomiskt. Inte nog med att kroppen...
Svar
12
· Visningar
2 965
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 698
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 529
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 901
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Kamera i stall
  • Tips på bra skomakare!

Omröstningar

Tillbaka
Upp