...men om nåt görs då?Men om ändå inget görs, vad är poängen?
VILL du bli hjälpt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
...men om nåt görs då?Men om ändå inget görs, vad är poängen?
Läste du @Modest svar?Men om ändå inget görs, vad är poängen?
Men om ändå inget görs, vad är poängen?
Jag motionerar så mycket jag kan, promenader dagligen och en stund på roddmaskin. Märker ingen effekt på hälsan, kanske måste öka upp ännu mer?När jag hade besvär med lågt blodtryck under graviditet blev jag uppmanad att motionera, vilket skulle kunna öka trycket.
Men nu bad jag om råd om vad man kan göra för att förbättra det hela, inte om hur man mäter det. Men tydligen går det inte göra nånting, så jag släpper det.
Jag är inte det minsta orolig att det skulle vara något annat än just lågt blodtryck, i och med att det var vad läkaren sa under graviditeten.
Nu var jag ju främst ute efter saker jag kan göra själv. Självklart accepterar jag utredning, om det behövs. Men med tanke på att läkaren jag träffade under graviditeten inte tyckte det behövdes känns det inte som att det gör det nu heller.Det finns som sagt läkemedel mot lågt blodtryck. Men man måste acceptera den utredning som förskrivande läkare i så fall vill utföra, exempelvis mäta blodtrycket eller utesluta differentialdiagnoser.
Fast jag äter bra, rör mig regelbundet. Inte 20000 steg dock (det blir väl typ 1,5 mil? Så långt går jag inte i ett svep pga smärta i benet). Tempo håller jag så gott jag kan, jag är inte ute och strosar.Jag får liknande blodtrycksfall när jag äter dåligt, har näringsbrist och inte rör mig. Konstigt nog märker jag skillnad på promenader runt 20 000 steg. Och inga "promenader" där man "såsar runt" utan tempo.
Men är det inte det bästa om du nu riskerar att svimma vid bilkörning? Då är du ju en fara för både dig själv och andra, till exempel. Salta maten, är lakrits i rimliga mängder.Nu var jag ju främst ute efter saker jag kan göra själv. Självklart accepterar jag utredning, om det behövs. Men med tanke på att läkaren jag träffade under graviditeten inte tyckte det behövdes känns det inte som att det gör det nu heller.
Nej, det är inte bra. Men det har varit så sen januari och läkaren jag träffade då verkade inte tycka att det var ett problem som sagt.Men är det inte det bästa om du nu riskerar att svimma vid bilkörning? Då är du ju en fara för både dig själv och andra, till exempel. Salta maten, är lakrits i rimliga mängder.
Men känns ju mindre bra ju, hm.Nej, det är inte bra. Men det har varit så sen januari och läkaren jag träffade då verkade inte tycka att det var ett problem som sagt.
Salt på maten har jag, i rimlig mängd.
Lakrits äter jag gärna, men då får det bli på bekostnad av annan mat (pga kaloriinnehållet).
Men då är det väl läge att söka sig någon annanstans? Bara för att en läkare gör en viss bedömning betyder ju inte att alla tycker samma?Nej, det är inte bra. Men det har varit så sen januari och läkaren jag träffade då verkade inte tycka att det var ett problem som sagt.
Och då är vi tillbaka på kostnadsfrågan.Men då är det väl läge att söka sig någon annanstans? Bara för att en läkare gör en viss bedömning betyder ju inte att alla tycker samma?
Fast nu är du ju inte längre gravid och har fortfarande problem. Så vad den läkaren sa då stämmer kanske inte ens längre eftersom ett ”symtom” är bortaNu var jag ju främst ute efter saker jag kan göra själv. Självklart accepterar jag utredning, om det behövs. Men med tanke på att läkaren jag träffade under graviditeten inte tyckte det behövdes känns det inte som att det gör det nu heller.
Det här känns som ett jättemärkligt resonemang faktiskt.Och då är vi tillbaka på kostnadsfrågan.
Jag tycker inte det är värt vare sig mina eller vårdens resurser att jag springer där för lågt blodtryck som redan konstaterats och bedömts "ofarligt".
Tja, blodtrycket är fortfarande lågt. Det har kollats hos barnmorskan efteråt. Och igen konstaterades det att det är bra.Fast nu är du ju inte längre gravid och har fortfarande problem. Så vad den läkaren sa då stämmer kanske inte ens längre eftersom ett ”symtom” är borta
Ja kanske det. Jag tycker inte alls det är konstigt. Varför ska jag hålla på att söka för något som jag redan vet vårdens ståndpunkt om? Och faktum är att jag inte har rådDet här känns som ett jättemärkligt resonemang faktiskt.