Kriteriekatalogen har kommit!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare HappyBitch
  • Startdatum Startdatum
H

HappyBitch

Oj, oj, oj!!! Nu har man nattläsning ett par dagar framöver - kanon! Redan hittat en tjej som jag är intresserad av - hon kommer stå överst på listan över de jag ska titta på. Blir det någe köp eller inte är ju svårt att säga, men efter auktionen vet man ifall man hittat drömmen ytterliggare en gång :love:

Någon mer som ska dit? Köpa? Sälja? Eller bara vara nyfiken ;)

Sv: Kriteriekatalogen har kommit!!

Jag ska nog dit! Ska mest spana in en del hästar, men nog blir man allt rejält sugen på att köpa. Fast det känns som om jag har tillräckligt många redan (sju).. :crazy:

Vad är det för nån som du ska kolla in då....???

*Annars har jag en fin till salu :D *

Oho! Har du?? Vad då för någon??? :bump: :bump:

Jag tänkte spana in lite Menhammarhästar tänkte jag. Har en själv som såldes på Kriterieauktionen förra året. Har inte kollat hela katalogen än (dvs jag har inte fått den än, men jag såg i travronden vilka menhammarhästar som ska säljas..), men jag ska skaffa den så fort det bara går!! Så oerhört nyfiken!! Det är kul bara att läsa katalogen även om man inte ska köpa. :bump: :bump:

Fast jag vet ju hur jag är när det gäller sådant där. Jag ska bara åka och titta och nästa sekund står jag med ett nyförvärv i handen.. Hihi.. ;) :angel: :angel:

Åh!!! Nu hittade jag katalogen på Internet!! Lyckan är gjord!! Kommer inte kunna somna ikväll!!! ;) :angel:

Men...
Jag har inte fått den...orättvist....
Vilken kuse har du spanat in?
Jag ska dit, men tyvärr bara för att "föstershoppa" då min ekonomi inte godtycker något hästköp....
Någon som vet något billigt boende i närheten av Solvalla?

Mycket att läsa, eller hur!! :d Kan dock inte låta bli att undra hur många som inte blir sålda :cool: ... det är ju så många hästar till salu...

Nr.378 Beautiful Photo E: Super Photo Kosmos U: Gåsalinn, men det finns ju många, många & jag vill se de jag är intresserade av innan man vet säkert....men den ligger högst upp hur som ;)

De jag har sett efter Super Photo har varit otroligt fina och med utstrålning.... :bow:

Jag är oerhört sugen på att se 202 Keep Me Happy efter Enjoy Lavec - Ultra Ducal. Har själv en tvååring efter Enjoy som är superfin.

Men 219 Junior Q.C. (Angus Hall - Garland Lobell) och 295 La Bomba Lavec (Viking Kronos - Tenor du Baune) är också spännande. Inte en chans att man har råd att köpa dem dock.. Men drömma kan man ju alltid...

Men som sagt.. det finns många, många jag vill se...

Ska dit med två ston.......som alltid är det med blandade känslor när fölisarna man levt med under 1 1/2 år ska säljas, men samtidigt går det ju inte att behålla alla. För min del får de gärna komma hem igen ;)

Nyfikna får gärna besöka hemsidan www.sodrasjoanden.com och klicka på "till salu" knappen.

*flämtar till*

Jag som trodde jag hade fullt upp med att läsa kriterieauktionskatalogen.. Vad låg i brevlådan idag?? Katalogerna till Tattersalls och Meadowlands auktionerna i oktober..

..........men du åker ju dit på fel dag.........våra är till salu på torsdagen :angel: .......lycka till med ditt hästköp och kommande tävlingar !!!!

Självklart fick jag lov att gå in & titta på åringarna ni har till salu & tror jag blev lite småkär i Josefiner - ser grymt ärlig ut! Måste nog åka ner alla dagarna för att hitta den pållan jag verkligen vill ha! Är så gott som 3:e gången gillt nu - köpte en åring på auktion 2001, men hon gick omkull på betet 2002 & fick en fraktur i bäckenet ;( Sén ropade jag in "en ny" åring på internetauktionen -03, men redan under hösten förra året då jag skickade iväg henne på ordentlig inkörning & de vet.besiktade henne (igen) skickade man henne vidare till ulltuna & där röntgades hon - hade en gammal fraktur i vänster framknä - skulle aldrig gå att köra med henne ;(

Låter inte skoj & va det inte heller, men jag vägrar ge upp!! Nu SKA jag hitta min egen lilla sessa!

Men fy vilken otur du haft. En gammal fraktur måste väl i alla fall varit ett dolt fel, eller ??? Inte kul !!!

Hoppas verkligen att du hittar en fin sund pålla i år.

Josefiner är en väldigt trevlig häst ........tyvärr har kroppen inte vuxit i huvudet än (hon kommer att bli stor) så just nu ser hon lite korkad ut, men vi tycker om henne ändå :love:

Josefiner låter lovande!!

De ska vara korkade och bara springa.Själv gör jag alltid missen att köpa "smarta" hästar.

Neej,nästa blir just en korkad.......... ;) :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 205
Senast: Thaliaste
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 885
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 665
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 379
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar