Kriteriekatalogen har kommit!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare HappyBitch
  • Startdatum Startdatum
Sv: Kriteriekatalogen har kommit!!

Smart och lat är ingen bra kombination på en travhäst... Annars är det väl bättre ju intelligentare dom är?

Happy bitch, hur ser man på en häst om den är "grymt ärlig" när den är 1 1/2 år? Jag vill jättegärna veta... ;)

:D Måste poängtera att jag skrev att hon för tillfället ser lite "korkad" ut inte att hon ÄR korkad :) Hon kommer att växa i sig själv.........

Håller på att lägga in lite färskare kort nu: www.sodrasjoanden.com

Senast ändrad av en moderator:

Trevlig häst.

Din beskrivning låter för mig mest som en harmonisk häst med bra självförtroende. Med ärlig menar jag löpärlig, dom två hänger väl inte nödvändigtvis ihop?

Vads sägs om 14 segrar 7 andra o 5 tredje.....är det ärligt nog :rofl:

Ärligt talat så är det just dom ögonen jag letar efter....det brukar finnas ganska mycket skalle på dom då....sen skall det andra naturligtvis också vara medskickat...på både häst och den som ska lotsa den till toppen :D

Här har du en annan...20 segrar 15-13
http://groups.msn.com/FinnFeaver/minakonvalecenter1.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=288

Senast ändrad:

solros....som du säkert redan förstått så menar jag att jag vill ha en häst som är ärlig i sättet, inte slug & det tycker åtminstone jag mig se i ögonen! Sén får resten gärna hänga med på ett bananskal ;), men min filosofi är att ifall man trivs ihop så jobbar man bra ihop vilket KAN (säger inte kommer att) leda till att man även kan plocka lite pengar på banan. Däremot håller inte jag på med trav för att tjäna pengar eller rättare sagt hur många amatörer är det som gör det?? Blir väl en bonus ifall de någon gång kommer kunna försörja sig själa hehe...

Kram på er!

Din ser mer ut som en drömmare :D tycker jag...

Svårt att definiera, och framförallt få bilden i rätt ögonblick (mina kan se ut som kameler ibland)
känslan dom ska förmedla är: Jag ska ta dig din jävel....vänta bara så ska du få se..uträknande lite iskallt sådär :rofl:

Jo, jag fattade vad du menade. Tyckte bara att det lät lite roligt...

Vi menar nog inte riktigt samma sak med benämningen ärlig när det gäller hästar.

Bilden är tagen nere på stallbacken på Gävle... han tittar upp mot banan, drömmande om....seger kanske.. Tyvärr stressade han ju iväg i loppet sen...

Hihi....Ni får "fint" besök till helgen :bow:

Min fölmärrs son skall starta i V75 ( första avd)
Hur hans ögon ser ut vet jag dock inte :rofl:

Black Flyer... :bow:

Det är inte min uppfödning, märren köpte jag i höstas.....

Men vilken av ettåringarna här är "ärlig" då (nya bilder)?
Jag har själv en favorit som jag gärna behåller, men jag avslöjar inte vilken.....

www.sodrasjoanden.com

Ingen av dom har "mina" ögon :D men om jag skulle välja en av dom så skulle det definitivt vara Royal Gala... :bow:
Jag kan tänka mig att hon är ganska så väl medveten om vad som är rätt o fel( ur hennes perspektiv :rofl: ) och är ganska stark i sin personlighet...

Den andra skulle jag tippa på är lite mer ängslig och osäker av sig, lite mer enmanshäst som gärna har samma rutiner.....

:rofl: Ha ha ha........ingen av dem är ängslig eller någon enmanshäst, tvärtom, och blicken (ögonen) varierar från dag till dag. Inte lätt att ta "sanningsenliga" kort på levande varelser. I synnerhet inte på ettåriga travhästar !!!!
För det mesta har man en stor mule i linsen.......suck :smirk:

Joru....mulen i linsen...den är en klassiker :rofl:

Vet inte HUR många "fina" kort jag försökt ta på mina unghästar, det GÅÅÅR inte....

...sätter jag på shooting så står dom bara där...tills den är slut :crazy:

f.ö tycker jag att det var bra bilder.......

...........bättre om hästarna är bra än om bilderna är det ;)

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 205
Senast: Thaliaste
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 885
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 664
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 379
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar