Kriteriekatalogen har kommit!!

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare HappyBitch
  • Startdatum Startdatum
Sv: Kriteriekatalogen har kommit!!

Inte jag heller,löphuvudet blir en senare fråga.

Nog är det tur att smaken är som baken när det gäller hästar........att välja ettåring är inte lätt och alla vill vi ju ha olika små egenskaper på hästarna.....långa kotor, långa öron på ston, bred panna osv osv........tänk om alla vinnare såg likadana ut.....vad mycket lättare det skulle bli då (och tråkigare).

Bra namn... iaf ;) Ska ju självklart dit och titta!
Anmäler och anmäler själv.. men 65p är inte mkt att komma med :crazy:
Den 13 :e är det P22 på Rättvik, var väl f-n om inte BR ska få komma ut då åtminstone :mad:

hmm var in på Stc och tittade lite på märren... har du betäckt henne? /Fölspekulanten Jari

Ja hon är dräktig med min egen hingst Tenacious...jag har "letat" efter "henne" i drygt ett år till honom, en del tycker jag är tokig :rofl: men det är ju bättre med en bra märr om man ändå skall betäcka...Jag tror det blir kanon :bow:

Nästa år blir det antingen en "riktig" hingst typ Spotlite eller nåt i den stilen, eller så ska jag låna ut henne till en som gärna vill ha en avkomma efter henne, har inte riktigt bestämt vad jag ska göra än......

Tyckte hon såg intressant ut.. kollade på blodbanken nyss... vi får väl se vem som var tokig;) Får se om det inte blir betäckning av Kallblodet, så köper jag nog en Varmblodsåring el nått i vår... skall kanske få överta en betäckning hos Lome Elden!!

jari skrev:
Tyckte hon såg intressant ut.. kollade på blodbanken nyss... vi får väl se vem som var tokig;) Får se om det inte blir betäckning av Kallblodet, så köper jag nog en Varmblodsåring el nått i vår... skall kanske få överta en betäckning hos Lome Elden!!

Det är ju ganska så besvärligt att få fram fölston från frankrike enl den franska aveln...men hennes mor hade banrek på Vincennes för 4 åriga ston och sprang in drygt 700 000 på den tiden, hennes morfar fick bara 12 avkommor, varav 8 blev avelshingstar( nu är ju inte aveln så "hård" som den är hos oss...men ändå) faderstammen behöver ju ingen presentation :D

Black Flyer, går tydligen helt utan skydd och dessutom barfota runt om om fötterna är bra...galopperar gör han i starten om det blir för stressigt och i trånga situationer, inte för att han är "fransk".

Sånt är roligt att höra... för jag var lite nervklen förr när det gäller franskt...men den som lever får se ;)

Jag skall "studera" honom på Lördag! Och rapporterar "mitt" intryck hit sen.

ja tack :bow: om du vill så är jag tacksam :D

..eller som det var när han startade på solänget och min karl befinner sig i trakterna...han skulle titta på honom och han hoppade nästan direkt :crazy:..typiskt.

Han känner inte igen mig!!
Så det är lugnt!

:idea: Har du bytt användarnamn??? Var det inte du som var intresserad av en "The Bad Boy" avkomma för några år sedan ? Köpte du den och var det hon som senare gjorde illa sig i hagen ?

Det blir intressant att se hur kriterieauktionen med så många hästar kommer att fungera på "nya stället".......jag var där på Elitauktionen och tyckte nog att det var lite trångt där man skulle visa hästarna. Solvalla passade mig perfekt. Det kändes mer som rätt "hästmiljö" eller också har man blivit gammal och konservativ. ;)

// Suzanne

www.sodrasjoanden.com

lsz skrev:
:idea: Har du bytt användarnamn??? Var det inte du som var intresserad av en "The Bad Boy" avkomma för några år sedan ? Köpte du den och var det hon som senare gjorde illa sig i hagen ?

Det blir intressant att se hur kriterieauktionen med så många hästar kommer att fungera på "nya stället".......jag var där på Elitauktionen och tyckte nog att det var lite trångt där man skulle visa hästarna. Solvalla passade mig perfekt. Det kändes mer som rätt "hästmiljö" eller också har man blivit gammal och konservativ. ;)

// Suzanne

www.sodrasjoanden.com

Hej Suzanne!
Visst är det så! Vimsat bort så jag inte hade en susning om varken anv.namn eller lösen till slut (mycket & hålla reda på *asg*), men nu kör vi på dethär - kommer ju ihåg det än så länge iaf :)

Blev ingen efter The Bad Boy den gången (ingen som föll mig i smaken) utan en efter Shogun Lobell (Midnight Lady) & det var hon som gick omkull i hagen precis efter inkörning :cry:, men nu är det snart dax igen! Skam den som ger sig :p

Min ena märr är dräktig med The Bad Boy..ska bli intressant att se....han har ju inte gjort bort sig i aveln än i allafall...eller som en tränare sa...Sveriges mest underskattade avelshingst.

Rapport om Black Flyer: Tyckte att han ( och kusken) gjorde "allt rätt" men det såg inte ut att bita ngt ute i tredje för honom... Hade en dålig dag kanske, vet ju inte hur han varit förut.
Så här står det i Arbetarbladet idag: BF långsam inledning, fram i spåren 1400m kvar- höll farten godkänt efter att blivit hängande.

Snygg Häst iaf :bow:

Jo, jag såg på tv.....han var ju knappt med på bild engång, men jag tycker nog att vara femma med ett lopp i tredje utan rygg varvet kvar är godkänt på V75..... :bow:

Scarlet Knight var ju GRYM...får ståpäls bara jag tänker på loppet han gjorde :bow:

(ska hämta en syster till honom i morgon :) )

Senast ändrad:

Jag stod ju där med fukt i ögonvrån + ståpäls...

Jag har fastnat lite för Tunnel of Love :o.Men jag skulle ju aldrig mer ha en märr,och definitivt inte med fransk stam :rofl: .

...........är du inte nöjd med din franska märr ( 3 segrar i år) :confused: ..........när ska vi hämta henne :angel:

Tunnel of Love skulle jag också kunna tänka mig........även nr 125 My Samba (ruggigt bra bakstam där för avel efter tävlandet)

// Suzanne

www.sodrasjoanden.com

Senast ändrad av en moderator:

Två segrar i år ;) .Hämta henne?Ingen fara,jag åker hem henne på hösten 2006,eller så,när fölet är avskiljt ;) .Visst börjar hon ge lön för mödan nu,men visst hade man kunnat önska att resultaten kommit två år tidigare :crazy: .
Och det finns många fler är Tunnel of Love jag hellre valt.Dels vill jag gärna ha Super Arnie,så finns det ju åtskilliga som ligger långt bortom min prisklass.Men namnet på hästen har en extra poäng.Stort Springsteenfan :D .

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 205
Senast: Thaliaste
·
Ridning Och jag har ingen aning om vad jag ska leta efter. Jag behöver en som kan stå en vecka eller tre utan att göra skolor ovan mark när vi...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 885
Senast: Ramona
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 664
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 379
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar