Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Nog vill jag köra honom! Han är inkörd av uppfödaren i Holland. Själv så tömkör jag bara än så länge.. dock är jag skitdålig, men övning ger färdighet?? :angel: :D Ska ta hjälp och få riktig hjälp med det snart.

Dock finns det inga bra vägar att köra på i närheten, de är smala där jag bor så det finns ingen plats för möte :crazy: i så fall får jag ge mig ut på stora vägarna, men det vågar jag inte. Äh, bilarna har väl back!! ;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Måste bara fråga var du fått tag i de där smarta och inte för klumpiga och fula reflexerna någonstans?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag tror att de är köpta hos Tärnsjö... men är inte säker(inte min häst eller sele).

Jag kan fråga ägaren om du vill :idea:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Den har inte stuptygel på!! Hollänska hästar drar upp nacken så och på shower så låter man dom hamna i bakvikt för att få mera frambens lyft. Därför har vi typ ett helt års jobb med att lägga ner formen när man köper en häst som gått på dessa shower.
I stort sett alla hollänska hästar har ganska höga hovar vilket vi oxså får kämpa med när de kommer till sverige.
/M
 
Sv: Kort på era körhästar!

miamiamia skrev:
Den har inte stuptygel på!! Hollänska hästar drar upp nacken så och på shower så låter man dom hamna i bakvikt för att få mera frambens lyft. Därför har vi typ ett helt års jobb med att lägga ner formen när man köper en häst som gått på dessa shower.
I stort sett alla hollänska hästar har ganska höga hovar vilket vi oxså får kämpa med när de kommer till sverige.
/M

Det krävs lite arbete på att få ned formen även på de som inte har gått på shower.. kan tänka mig att det är ett jättejobb med mycket för en showhäst...

Blev lite full i skratt, jag löshoppade min häst igår tillsammans med ett fullblod.. snacka om skillnad i rörelsemönster!! Mest tydligt blev det när de fick raca runt fritt i paddocken :angel:
:D
 
Sv: Kort på era körhästar!

De var väldigt smarta iaf tycker jag!
Du kan gärna fråga om du vill :angel:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Just nu rider jag mina mestadels då de ska ridas av min tränare tre dagar i veckan från och med måndag. Det tar tid att omskola en häst som gått på dessa shower. Nacken åker lätt upp när det blir publik och musik. Men med lite tålamod så är det helt fantastiska hästar. Hur många halvblod innom körningen kan göra passage i vagn! Känns helt underbart att sitta på dessa hästar.
/M
 
Sv: Kort på era körhästar!

Intressant att läsa att de även kör de stora hästarna så. Har sett shetlänningarna köras på det sättet i Holland men trodde det bara var de man gjorde så med.
 
Sv: Kort på era körhästar!

*knapplån*

Har äntligen kommit ihåg att ta med kameran, så här kommer lite bilder på min nyinkörda älskling!

Svalatravbild.jpg

Svalablirkrd.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Kan tillägga att hon är ett gotlandsruss, född 2003. Ska starta på travet till våren, och nästa år ska hon börja tävla skolkörning!
 
Senast ändrad:
Sv: Kort på era körhästar!

http://spaces.msn.com/members/nikki...spx?_c01_photoalbum=showdefault&_c=photoalbum

Här kommer några bilder på min körhäst, tyvärr måste alla bilder ses då jag inte vet hur jag ska få in enstaka bilder. Sen har jag bara bild med vagn från när jag bara provkörde honom med rockard o loksele, nu har vi en egen vagn o ny sele, men allt är under ombyggnad för att det ska passa honom så nya bilder med ny utrustning kommer sen.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Har äntligen fattat hur man länkar till en bild!
Här kommer några bilder på mig och Fia-Lina, till hjälp har jag min kompis Moa.
Vinterbilden är från veckan före påsk, när jag körde henne allra första gången.
Sommarbilden är från i försomras, när jag för första gången körde med vagnen.
www.nordsvensk.com/forum/index.php?action=dlattach;topic=79.0;id=164;image
index.php

index.php

Hoppas dom går att se nu bara, håller tummarna!
Draglinjen är ändrad nu, den var lite bruten där, men det är korrigerat ;)
Lotta
 
Sv: Kort på era körhästar!

Man tackar, lr vad man nu säger:) Jo det är rätt fint här vid havet. Vilken bild du syftar på vet jag iofs inte.....
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här är mina två körhästar. Dålig bild men båda var med på samma så då tog jag den. Har tyvärr inga körbilder alls :mad:
Varmblods travare (fd) 14 år hennes negativa egenskap är väl att hon kan stressa upp sig ibland. Hennes possitiva är att hon är orädd och går fram överallt. Hon är en väldigt lugn och cool :cool: häst när det gäller.
Shettisen är sju år, jätte rolig att köra. Pigg och sprallig, lägger av några bockprång emellanåt. Vill alltid tävla med varmblodet och vara först. Hon hade nog blivit en kanon som ponnytavare :)
Mayan008.jpg
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 315
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 840
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Köpa stamtavla av uppfödare?
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp