Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

thor040529_1.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vilken sötnos! :love:
Vi har också en shettis som heter Lilla My.
http://i17.photobucket.com/albums/b71/PiaGullberg/P9110082.jpg
Hon är dock inte inkörd. Jag började med det och det gick riktigt bra, men nu har det runnit ut i sanden eftersom tiden inte räcker till.
Måste skärpa mig och ta tag i det igen.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Inte mina hastar utan min arbetsgivares.

Det forsta paret ar tva 4-ariga Morganston, halvsystrar.

Det andra ar tva hingstar aven de morganhastar. Tyvarr hande det en olycka pa en tavling da "min" Gambit forsokte ata upp den andra hasten och lyckades fa benet over nar han sparkade.
Sa de kors inte tillsammans langre.

paret.jpg

par.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Åh, anar en bruksnordis?!?! :love:

Om så är, vad är det för stam på honom? Vilken typ av körning ägnar du dig åt?

Tillägger: Har nu både sett ditt andra inlägg med frågan om prissättning, och hittat din hemsida. Tar tillbaka frågorna! ;)

Lotta
 
Senast ändrad:
Sv: Kort på era körhästar!

Nora skrev:
Tackar! Han kommer direkt från travet (med tanke på klippningen och allt kraftfoder :eek: ) men har bara gått tre lopp, 5 år bara. Han är lite för stor för trav, i alla fall 165 cm. Dans Jo heter han, efter Rigel Jo. Tömkörde honom idag och han är ju bara sååå otroligt duktig och snygg och ett jäkla steg för att inte vara halvblod! Och nog finns det en rejäl motor där med många reserver... :D
Han såg väl helt ok ut. Men varför skydd i hagen?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ålder: Veterinärerna gissar på 13 år.
Bra köregenskaper: Han tycker det är kul. Orädd.
Negativa köregenskaper: Svårt att samla sig. Är ju shettis så han vet oftast bäst tycker han, vilket leder till diskussioner.

01_orig_SE.jpg


dscf0023_orig_SE.jpg


dscf0016_orig_SE.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vilka fina körhästar alla har!
Och vad roligt med så skilda raser! :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vi hade det bara när vi släppe honom med nya hagkompisen precis när vi kommit hem. Han var så laddad och bockade runt och rejsade varv efter varv så det kändes säkrast. Men han har dom inte i vanliga fall... När man äntligen hittar en frisk häst lämnar man inget åt slumpen! :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

En riktig bruksnordis, född 2000 e. Don ue. Aron-Cerat
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här kommer bilder på mitt shettispar framför harven på ridplanen. Tyvärr halvt motljus och med både grimmor och träns, så det blev inte just världens bästa bild. Den hitre är loj och den bortre är hetare, men med lite mer övning så... Det här är tredje gången de drar harven och 5:e gången de går i par, men de är så duktiga så. Fast jag tror jag skrittar ett bra tag till, de blir väldigt busiga när man ska trava :D . 5 år är de båda två.

par2.jpg


par1.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jätte fina bilder och kul att se ordentlgt arbetande "sötsaker".
:love: :d
 
Sv: Kort på era körhästar!

Har fått ett par kort på pållen min framför vagn nu... :)
Kompisen va me å fotta lite sist vi träna! :D
Nu är det bara min egen vagn jag väntar på! Den är beställd å det finns ju inget värre än att bara vänta!!! :cool:

maxi-sommarbete.jpg


k5.jpg


k4.jpg


k3.jpg


k2.jpg


k.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej!

Här är Ismira framför vagnen!
JPESDPKQLMERQ.jpg

Kolla på fotogalleriet där har jag fler bilder på Ismira! :D

Mvh Lisa
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag brukar köra mycket med min shettisvalack, men nu har jag inte haft tillgång till någon rockard på länge så körningen har uteblivit. TYVÄRR får jag väl tillägga. Han är mycket snyggare och i bättre form när man håller igång med både körning och ridning.

Han heter Kippy och är född 1990, okänd härstamning. Riktigt rolig att köra för han är alltid alert och jobbar på bra! Lite otålig kan han bli emellanåt men det är inget som brukar vara något större problem. Även om han gillar att bli lufsriden i skogen också, så märker man att han verkligen älskar att bli spänd framför vagn/släde eller bara tolka med miniskidor på vintrarna.

kippy18juli026.jpg


20april-04.jpg


PICT6303.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Inte "mina" hästar men jag är kombinerad hästskötare/groom/medryttare/kusk :D

Dagsfärska kort!

Örnen, sv.halvblod
ernie.jpg

Flora, angloarab/fransk travare
flora.jpg


Pratstund...
paus.jpg
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 315
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 840
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp