Nära kollision – ryttare anmäler förare i kommunbil

Att ryttaren hörde motorljuden och stannade hästen gjorde att en kollision undveks när bilen sladdade ut i hög hastighet. Nu anmäler ryttaren bilföraren till vård- och omsorgsnämnden.
 
Har en fördom om att det är hemtjänsten som ofta kör som stollar. Ser ju hur deras bilar ser ut här i kommunen, och möter dem i hög fart både inne i samhällena och på landet.
Förstår att de är stressade, men kom igen. Det kommer ta ännu längre tid om de kör på någon..
 
Har en fördom om att det är hemtjänsten som ofta kör som stollar. Ser ju hur deras bilar ser ut här i kommunen, och möter dem i hög fart både inne i samhällena och på landet.
Förstår att de är stressade, men kom igen. Det kommer ta ännu längre tid om de kör på någon..

Alltför ofta. Finns ju inga kringtider så körningen blir därefter vilket givetvis inte är okej!!!
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 461
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I och med att jag bytte jobb fick jag väldigt mycket längre resväg till jobbet. Vägen går dock nästan hela vägen genom skogen, och min...
Svar
0
· Visningar
495
Ridning Detta med hästar och annan trafik kommer ju upp lite då och då. Det är nonchalanta bilister eller ryttare som är ute med olyckor som...
2
Svar
39
· Visningar
5 661
Senast: lady_mike
·
J
Hästmänniskan Sitter här och blir mer o mer irriterad över en incident tidigare idag - med en bilist. Jag vet vem personen är men känner inte...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 209
Senast: Yamima
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Shettistråden del II
  • Halmpris 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp