Inomhusmiljö för kaniner

Jamtland

Trådstartare
Börjar bli dags att flytta in kaninerna för vintern och jag behöver lite idéer och inspiration till deras inomhusmiljö.

Det är tre stycken ganska stora blandraskaniner, en hona och hennes två kastrerade söner. Ytan som finns tillgänglig är ca 4 ×2,5 meter.

Vi kommer bygga upp buren av kompostgaller, underlaget blir bitvis klickgolv, bitvis "matta" (sådan där man köper för att ha utomhus på tex balkonger/altaner så kaninerna får bättre fäste och så underdelar av två stora vanliga kaninburar som vi har spån i (som toalett och under höhäcken)

Men sedan då? Någon lägre upp och nedvänd låda för dem att sitta ovanpå tänkte jag fixa, men mer då? Kom med idéer och förslag, visa gärna hur ni har gjort?

Hur ser era inomhusmiljöer ut?
 
Nu har jag mina kaniner ute men grävlåda brukar vara poppis. Jag gjorde en enkel variant av en flyttkartong som fylldes med (mycket) halm. Finns också de som fixar plastbackar med sand :)
 

Liknande trådar

Däggdjur Vi har två kaniner, en hona på 2,5 kg och en hane på runt 2 kg, som går på kaninlösdrift. De är alltså ute dygnet runt i en hage av...
Svar
19
· Visningar
11 504
Senast: Mli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp