Vilken är den bästa tv-serien du sett?

Islandshästryttare

Trådstartare
Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför?

För mig är det Downtown Abbey. Har sett hela serien massor av gånger. Jag älskar kläderna, utmärkta skådespelare, många olika karaktärer vi får följa med deras olika historier. Gillar också miljöerna den spelades in i. Med detta lämnar jag över ordet till min favoritskådespelerska i serien

proxy-image (1).jpeg
 
Jag har flera favoriter men två som hamnar högt upp på listan är Buffy the Vampire Slayer och Torchwood :love: Jag gillar även Angel och Doctor Who.

När det gäller krim ser jag ofta om NCIS (alla fast LA hamnar längst ner på listan) och Criminal Minds.

Brittiskt... Givetvis Downton Abbey men också Shetland och Foyle's War.
 
Om miniserier är tillåtet så Band of Brothers! :love: Jag är ingen serieperson, men de serier jag gillat annars är The Knick, Father Ted och Fame. Även om Fame kanske inte åldrats så väl. :D

Edit: Åh, kom ihåg Twin Peaks med! Måste se om.
 
Senast ändrad:
Downton Abbey naturligtvis men också Happy Valley och Line of Duty.

My so-called life!!

Jag lär återkomma med flera... 😂
 
The Walking Dead är min favorit övar allt faktiskt. Har sett den flera gånger och saknar den när jag inte ser den. De skulle ha haft kvar Frank Darabaont och fortsatt på hans spår tror jag, så hade den blivit ännu bättre.

McLeouds Döttrar gillar jag också skarpt.
 
Frasier har jag sett flest gånger
True Blood kommer nog tvåa

Men sen finns det ju massor med serier att se igen om de visas!
Stolthet och fördom (den där gamla versionen)
The Americans
Chernobyl
The Flight of the Conchords
Buffy (och Angel)
Downton Abbey
House of Cards

Av de jag kan komma på nu i alla fall

Band of brothers har jag faktiskt inte sett pga tyckte att titeln lät töntig :o. Går den att se fortfarande?
 
Verkligen bästa-bästa?

The Expanse
The blue eyed samurai
Kingdom
Dark

Och nu as we speak Twilight of the Gods. Åååh vad jag gillar den!!!! (Nordisk mytologi nörd 🤩)

Finns en massa andra serier som är sevärda, men dessa ovan har hjärtat klappat lite extra för. Downtown Abbey har jag tyvärr inte alls fastnat för även om jag är en sucker för kostymdrama och Dame Maggie Smith 😑
 
Oj, har en del. MASH och Kvinnofängelset (så länge Queen Bee är med). Vet inte varför men tycker om karaktärna och kemin i mellan dom som exempel Radar och Hawkeye.

Bland dom som spelas in nu så nya Doktorn kan komma.

Har många jag tycket om men dessa är favoriterna.
 
True Detective, första säsongen, är nog den serien jag tyckt bäst om, om jag bara ska välja en blir det den. Älskade allt, skådespelet, mystiken, det visuella.

Längre serier som jag sett om och om igen är Supernatural, Queer As Folks och den roligaste tycker jag är amerikanska the Office.
 
Buffy
Veronica Mars
The Closer
Twin peaks
Yellowjackets
CSI (originalet)
Inspector Frost
Midsomer murders
Miss Marple och Poirot

Oooh det finns så många bra! Brittiska polisserier är min favoritkategori.
 

Liknande trådar

Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 803
Senast: Karro-Lina
·
Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 414
Senast: Silver Girl
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 107
Senast: Modest
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 486
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp