Vilken är den bästa tv-serien du sett?

True Detective, första säsongen, är nog den serien jag tyckt bäst om, om jag bara ska välja en blir det den. Älskade allt, skådespelet, mystiken, det visuella.

Längre serier som jag sett om och om igen är Supernatural, Queer As Folks och den roligaste tycker jag är amerikanska the Office.
Jaaa just det! True detective vill jag se om, väldigt välgjord
 
True detective säsong 1 och 4 samt Le bureau des legendes är mina absolut bästa. Den sistnämnda en otrolig fransk spionerie som har fått den töntiga svenska titeln Falsk identitet. Har funnits från och till på SVT play.
 
Åh vad bra, då kan jag få lite ny inspiration 😁

Crime: NCIS originalet (dock inte alla säsonger utan nästan bara där min favoritkaraktär är med) och Criminal minds. Om jag är ordentligt fokuserad så Midsomer Murders

Kortserier: Fleabag

Avsnitt på 20 min: Vänner
 
Åh, jag sa just till min man häromdagen att jag vet faktiskt inte hur jag skulle överlevt pandemin (började i behandling feb/mars -20 för problem jag haft i tio år, tog 2 år att bli frisk) utan NCIS och  Wonderland.
Räknade ut att jag lagt måååånga timmar på Wonderland, sett varje avsnitt många gånger.
Och NCIS vissa säsonger såg jag flera gånger, men har faktiskt inte sett alla ännu. Ska plöja dem nån gång ❤.
 
Riktigt välgjorda och bra serier är första säsongen av True Detective, Kingdom, Schitt’s Creek och Ozark. Men serier som jag ser om igen och igen, med mer feel good-känsla, är första säsongerna på Grey’s anatomy och hela Hart of Dixie.
 
Jag tänkte har vi en bästa film tråd får vi ha en för bästa tv-serie också. Vilken är den bästa tv-serien du har sett och varför?

För mig är det Downtown Abbey. Har sett hela serien massor av gånger. Jag älskar kläderna, utmärkta skådespelare, många olika karaktärer vi får följa med deras olika historier. Gillar också miljöerna den spelades in i. Med detta lämnar jag över ordet till min favoritskådespelerska i serien

Visa bifogad fil 153654


The Americans
La Casa de Papel
Orange is the New Black

❤️

Finns MASSOR av bra serier men ovanstående var inte bara underhållning utan jag blev känslomässigt involverad och ”levde” med i serierna 😍
 
Skulle kunna skriva ner nästan alla jag har sett eftersom jag bara tittar på bra serier :p
Men beroende på person så brukar jag rekommendera GoT, House of the dragon, Yellowstone med prequelserier, Spartacus, Downton Abbey, Outlander, Big bang theory, young Sheldon bl a
 
Vad kul att se att det är fler som säger Buffy, för det gör jag också. Jag har väl egentligen sett "bättre" serier men ingen kommer i närheten av att skapa det engagemang jag känt för Buffy.
 

Liknande trådar

Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 820
Senast: Karro-Lina
·
Skola & Jobb Jag har insett att jag kollar rätt mycket på serier i genren "Sjukhusserier", dvs Greys Anatomy, The Good Doctor, New Amsterdam osv...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 467
Senast: Silver Girl
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 139
Senast: Modest
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
33 489
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp