Halmpris 2024

Fiorano

Trådstartare
Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag på. Vet de som betalade uppåt 9kr/kg eftersom det transporterades från Skåne...

Det verkar vara ett bättre år i år så är lite nyfiken på pris!
 
Förra året gick det inte att få tag på häromkring då det var för blött, men åren innan betalade vi 600-700kr per bal (stor rundbal).
Känns som att det blir ett svårt halmår i år också här i Västerbotten då det regnat varenda dag senaste månaden i stort sett.
Är nog någon vecka kvar här innan de är dags att tröska.
 
Var ligger priset på halm i dina krokar? Förra året blev det ett uselt halvår här uppe (Västernorrland) och halm blev svårt att få tag på. Vet de som betalade uppåt 9kr/kg eftersom det transporterades från Skåne...

Det verkar vara ett bättre år i år så är lite nyfiken på pris!
Vi ligger kvar på 1.50/kg :D (köper 10-kgsbalar av bönderna vi hyr stallet av).
 
Förra året var priset i maj 4 kr/kg - på hösten låg priset på 8kr/kg (småbalar). I år har de inte börjat tröska här ännu. Jag bor på västkusten. Var i Simrishamn i helgen och där var de mitt i skörden och det fanns massor med halm :)
 
här i skåne finns det otroligt fin halm! Tycker priserna hållt sig ganska "normalt", 16-25 kr för 10 kgs bal, rundbal 200-250 kg på typ 300-400 kr (400 om man vill ha balen plastad). I år får jag nog 100 småbalar gratis pga tjänster och gentjänster men vet ej ännu.
 
Gården har fått absolut fantastisk halm I år och jag betalar 500:-/balen. Såååå glad och nöjd över det🤩
20240903_194759.jpg
 

Liknande trådar

Fritid Det ser ut som att vår husvagn har förolyckats i ett takras :( Vilket gör att vi oundvikligen behöver köpa en ny vagn om vi ska tro att...
Svar
3
· Visningar
1 051
Senast: Fetaost
·
  • Omröstning
Äldre Ja, det här är något i förskott men jag har funderat över detta länge så jag är nyfiken på vad ni tycker. Just nu äger jag en...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 986
Senast: Inte_Ung
·
Relationer Både jag och sambon har föräldrar som är mindre ekonomiskt sinnade, och jag är nyfiken på om det finns fler där ute och hur ni i så fall...
2 3
Svar
59
· Visningar
41 576
Senast: Mirre
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 205
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp