Lönt att anmäla?

Sv: Lönt att anmäla?

Självklart INTE!! Varför skulle det vara ok?
Men varken hon eller jag mår bättre av en anmälan! Och hon mådde verkligen dåligt av händelsen, då vi har pratat om den flera gånger!

Trots att hon nu körde på din häst så tycker jag att du gjorde rätt för hon har uppenbarligen fått sitt straff redan. Det hade varit en helt annan sak om hon hade smitit utan att kolla hur det gick eller skällt ut dig för att du var i vägen, vissa gör ju aldrig fel och alla andra gör fel spec hästfolk hästar har inget på vägen att göra. Då hade en anmälan varit på sin plats.
Tycker inte att man ska anmäla till höger och vänster, utan först och främst utgå ifrån att börja med att försöka prata med personen i fråga och om det inte hjälper så kan man vända sig till polisen för att höra vad de tycker att ni ska göra.

Du som blev på körd av en buss gjorde helt rätt i att anmäla, synd bara att det inte hände något mer med anmälan. Hoppas allt är ok med hästen nu.

Och till ts, bra att du provade prata med pappan först. Hoppas bara att han lyssnar på honom, prata med pappan + polisen om det händer igen. Pappan kan ju trots allt vid ta åtgärder trots han är myndig.
 
Sv: Lönt att anmäla?

Måste skriva ett inlägg till.
Feb 07 hade vi en skogstraktor som fällde träd ca 1m från vår vinter hage, mina hästar blev rätt mycket rädda och det såg tydligen ut som de var på väg genom staketet. Så min plastpappa som var hos oss skyndade sig ut för att ta in hästarna, vilket inte var lätt de var helt vilda. Han lyckades till slut få fast mitt vblsto och när han försöker öppna grinden så kommer araben full fart mot honom och stoet, det slutar med att araben hoppar över stoet och jonas som han heter (plastpappa). Så då har han en häst lös på gården och den andra leder han som är väldigt uppjagad över de fallande träden och att araben springer runt henne, han lyckades till slut få in hästarna i var sin box trots araben tränger sig in genom dörren samtidigt som han leder in stoet och in i hennes box ska han. Han som kör skogstraktorn ser det hela men stannar ändå inte av för att vänta på att han ska leda in hästarn utan fortsätter som vanligt utan att bry sig, visst tycker man väl att han kan stanna av maskinen i 5 min som det max tar att leda in hästarna. När väl hästarna är inne så går han ut till han som kör skogstraktorn för att prata med honom, svaret han fick var inte var det hans bekymmer att hästarna blev livrädda och att han blev skadad var hans eget fel för att han handskades med häst:devil: Då får man skylla sig själv, inte hade han något ansvar att stanna av fast han mycket väl såg vad som hände.
Vi visste vem som ägde skogen utmed vår lånade betesmark så vi tog kontakt med honom och han blev mycket upprörd och illa till mods över hur han som körde traktorn uppförde sig, så gissa om han fick en utskällning + att han tyckte att vi skulle anmäla honom.
Några dagar senare så ser vi att han även kört sönder ett gäng av våra stolpar på betes hagen, tar då kontakt med markägaren som vi får låna betetsmarken av för att höra om han haft tillstånd att köra där. Det hade han naturligtvis inte och vi hade sått in marken på hösten så ca 3 meter längs hela ena långsidan är helt förstörd, vilket jag bryr mig mindre om än när han inte brydde sig om att han höll på att skapa en ordentlig olycka. Markägaren skällde också ut honom och sa att vi borde anmäla honom. vilket vi kollade upp om det var lönt att göra en anmälan, svaret vi fick var att det inte skulle löna sig eftersom kostnaderna för matrialet han kört sönder i var tillräckligt högt + att trots allt blev det inga större skador på Jonas, araben skadade sig dock och var halt fram och tillbaka i ca3 månader.:cry:

Hm hoppas inte det blev allt för rörigt och att det går läsa, är igentligen för trött för att sitta och skriva.:)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 156
Senast: Yrsel
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
8 664
Hästhantering Nu inatt när jag åkte hem från mitt nattskift från jobbet så står det en blinkande bil på vägen och en kvinna står o lyser med en...
Svar
5
· Visningar
2 471
Senast: jein
·
Relationer I tisdags natt spårade det ur hemma, som det så ofta gör. Skillnaden var dock att min bror på 13 år även var hemma hos oss denna natt...
Svar
13
· Visningar
2 978
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp