Kastrerad hona

Atintwgulsno95

Trådstartare
Min sambos lilla honkatt blev kastrerad i fredags (nu är det måndag, så 3 dagar har passerat ca).
Vi är lite oroliga över hennes mående då hon känns låg, allmänt, men har rejsat runt och aggressivt jagar runt sin syster tidigt imorse - de skrek, väste och saker välte.
Kan stygn ha gått upp inuti och skulle det isf synas tydligt?
Hon har även kräkts en gång nu på fm. Men äter, kissar och bajsar som vanligt och är social.
Såret ser fint ut, men hon är varm om nos och öron (ingen som bestämmer någon feber, jag vet).
Det var väldigt traumatiskt för henne att åka till veterinären och hon har varit väldigt stressad enbart av besöket hos dem (hon är innekatt, så åker inte bil regelbundet etc), och därav så är vi rädda att ett återbesök skulle göra mer skada en nytta. -Det låter kanske dumt, och självklart åker vi in om vi måste.
Min fråga är - skulle ni anser att hennes beskrivna tillstånd känns oroväckande och behöver uppsöka vård? Eller är detta normalt efter en kastration?
(Ringde veterinären imorse men jag kände att de kanske var lite nonchalanta i sitt svarande)
 

Bifogade filer

  • PXL_20240923_040944436.jpg
    PXL_20240923_040944436.jpg
    296,2 KB · Visningar: 13
Börja med att tempa henne, så att ni faktiskt vet om hon har feber eller inte.

Jag hade separerat henne från andra katter tills hon är sig själv igen. Både för att ge ro åt läkning utan några stora utspel, och för att förhindra att en konflikt eskalerar och blir svår att lösa. Hon är inte sig själv om hon har ont, och har inte utrymme att deala med annan stress också.
 
Börja med att tempa henne, så att ni faktiskt vet om hon har feber eller inte.

Jag hade separerat henne från andra katter tills hon är sig själv igen. Både för att ge ro åt läkning utan några stora utspel, och för att förhindra att en konflikt eskalerar och blir svår att lösa. Hon är inte sig själv om hon har ont, och har inte utrymme att deala med annan stress också.
Tack för ditt svar 🌷
 

Liknande trådar

Katthälsa Imorse åkte jag till veterinären med mina två katter. Min snuffa har nämligen blivit så stor att hon ska kastreras. Jag måste erkänna...
Svar
3
· Visningar
1 027
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 114
Senast: kem
·
Övr. Katt För igår kastrerade jag min ena dam. Visste att hon var dräktig i 2-3 veckan, och det stämde visade det sig sen. Ringde Rinkebys...
Svar
7
· Visningar
1 055
Senast: Yrja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp