Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Trygg skrev:
Det har varit så roligt att se bilder av era hästar som ni kör med!
Vet inte om man får lov att starta en sådan här tråd i detta forum..men vad jag förstår så finns här allt från shettisar, islänningar...till ardenner mfl.
Skulle vara kul att "samla" alla körhästar och se att faktiskt vilken hästras som helst används till körning!

Med bilden kan man ju skriva ålder o neg/bra köregenskaper för resp. hästras/individ.

Bara om ni vill! :D :love:

Här kommer min lilla kör häst. Hon är 95 cm i mkh och ganska nyligen inkörd.

Har tyvärr inga körbilder, men ska försöka fixa det imorgon.
{4324048c-aed2-4e97-985a-c71048959ff3}.jpg

{dc5a0e64-17ee-4c4c-b5da-4df7b667e38b}.jpg


Hm... Dåliga sidor är lite svårt eftersom jag själv är nybörjare inom körning och då känns det lite elakt mot henne och sitta här och prata om henne när vi säkert båda två är orsaken till problem. Men hon har väldigt korta steg och en vilja utav stål som kan ställa till trassel.

Hennes absolut bästa egenskap är att hon älskar att bli körd och verkligen kan lägga ner hela sitt hjärta i en uppgift:love: Hon är inte hästen som bara försöker få det halv dant utan det ska vara perfekt. Där är det väldigt viktigt att inte pressa henne för då får hon panik.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ja, visst är det en kanonras! Tror fler och fler kommer att upptäcka det, både till ridning och körning.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här kommer min kör häst. Ardenner sto född 2000. otrolig snäll att köra. har tyvärr inget kort när vi kör.

Det övertsa är på premieringen när hon var 3 år och det undre är i från i år. hon är inte körd ordentligt sen i våras pga. att hon har varit på betäckning och på bete. men har börjat och köra henne igen nu.
negrita3.jpg
[/IMG]
Negrit2.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Bättre sent än aldrig...:angel:

Nu har jag frågat vad reflexerna kommer ifrån, och de är från tärnsjö och kostade då 15:-/styck
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här kommer min piga, framför vagn i skogen med vinterskrud...Hon är ett hlbl sto, f-98, henne kör vi mest just i skogen. Har körningen som ett omväxlande arbete till ridträningen. Inga större krav, utan vi bara är ute och myser
halloween001.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Härligt! Så mkt snö redan?? Men täcket ser lite litet ut...:smirk:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Stämmer, men det beror nog på att den har blivit lagd under däckeln(billighetstäcke med dålig passform som gärna kasar bakåt och häktar upp sig innan svanskappan=(
Detta är åtgärdat nu med mera kardborrespännen.....
Jepps, vi har snö men inte såååå mycket än, denna bild är från i våras. Fast snön får komma nu, jag börjar bli slädsugen
 
Sv: Kort på era körhästar!

Härligt!! Snart vill jag också ha det (vill ha körkortet först;) )! Vi måste bara smöra lite med föreningen så vi får använda deras släde!!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Det var minsann en snygg kille det där :love:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här är min ponny som jag kör med. Visst är han söt! (hoppas bilden funkar...) Vad tycker ni om vagnen och selen? Själv är jag riktigt nöjd, det funkar jätte bra.



//Ella
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ganska mörk bild men jag tycker det ser trevligt ut!! Hur stor är ponnyn?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Han är c-ponny. Jag skall försöka ta en bild när vi är ute så att det syns bättre.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jag har köpt den på Börjes, deras maratonsele. Den är faktiskt kanon!

//Ella
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 315
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 840
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?

Omröstningar

Tillbaka
Upp