Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Här kommer min häst bakom vagn också...
{38fabfa5-5577-48a2-a8bd-2fe898efd67b}.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Kul att se lite still på bilderna oxå, förutom det underbara ekipagen...

En liten länk till våran kille som ännu bara är tömkörd

http://www.bw-photo.se/markiz/

Med vänlig hälsning
marie-louise von platen
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej Snigelfarmor!
Det är min kille som fotar, en Nikon D50 har han....:smirk:
Han fotar det mesta, om du vill kolla fler bilder titta på hans sida som är under uppbyggnad

http://www.bw-photo.se/

Med vänlig hälsning mimmis

Ps såg att du oxå tyckte om foto:)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Tyckte jag kände igen bilderna på din sida och undrar om namnet Jolly Rocket..en liten söt fux... säger dig nått?? ;) (har en ponny från Roshems)
 
Sv: Kort på era körhästar!

:love:
JApp han och MARKIZ har tillbringat några månader i hagen tillsammans, och Jolly kommer ju från min allra bästa barndomskamrats stuteri.......pust.
Så visst stämmer det.
Jolly blev såld i fredags och hämtades..:confused: stor sorg i hagen efter charmören
MVH mimmis
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fick mail om att han är i Värmland nu... Lotta eller snarare Nathalie ska ju föhoppningsvis låna mitt monster till travet nästa år, ska bara kastrera honom först.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hon var verkligen vacker! Hoppas att era fina poäng håller i sig, då blir det ju diplom till sommaren -06! Själv kämpar vi på med traven för att komma upp i 40 poäng!

Jag var egentligen helt inne på skolkörning, men eftersom både uppfödaren och de som hjälpte mig köra in henne höll på med trav blev man ju själv lite sugen! Och det är ju lite kul att kunna tävla lite redan nu, dessutom ger ju travet lite pengar vid placering, aldrig fel med hjälp till stallhyran!

Jag tror inte att det ska bli några problem att kombinera snabbkörningen med skolkörningen, min märker i alla fall skillnaden på rockarden och sulkyn!

Hoppas att vi ses på banorna nästa säsong!

/Tina och Svala
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej!
Varför ska han kastreras hingstar är ju såååå trevliga:confused:
mimmis
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jadu...av lite olika anledningar får jag väl säga.
Dels så är han premierad,men snubblade på målsnöret, sen är han ganska tuff och vill jag att han ska gå trav så måste jag antingen få tag på en ordentligt erfaren kusk eller kastrera och hoppas på att han lugnar sig något.
Men vi får se..än är han inte kastrerad.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vet inte hur det är med shettisar men tänk om han bara blir sååå bra på travet......vet vad du menar men försök att härda ut......en bra hingst är ju ovärderlig
 
Sv: Kort på era körhästar!

Han har ju gått ganska bra på travet nu,men han har lite av en spärr så när han kommer upp i ledning så "tänder han av" ..så han har lite svårt att konsentrera sig och bruka allvar i mellan åt, men vi får se.
Jag är hingstmänniska rakt igenom..älskar hingstar, men jag vill inte hålla honom som hingst om han inte ska användas i avel...känns inte snällt.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här kommer jag och min körhäst! 5: gången vi är ute och kör ungeäfr men han är så duktig!


Walle005.jpg



Walle004.jpg


Walle002.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Äntligen så har jag fått fram ett kort på när jag kör min ardenner. korten är i från Nov/dec 2004.
namnls.jpg
[/IMG]
namnls2.jpg
[/IMG]
 
Sv: Kort på era körhästar!

En shettis jag hade på+ foder ett tag, här tävlar vi i tidaholm:

994721.jpg



Här står vi o blir intervjuvade av en reporter som satte in en fin bild av oss i tidningen efter denna tävlingen. :banana:

994728.jpg


detta var en shettishingst som jag tävlade (detta är vår första tävling) men tyvärr avlivades han, när han skadade sig svårt på en utställning år 2000.
994726.jpg


994730.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Härliga bilder, Plumpen!!
Hmm, du har dubbla kälkar med flak på, jag köpte ett par timmerkälkar häromsistens, inte så stora men tillräckliga för att lägga flak på!
Funderafunderafunderafundera
Måste lösa konstruktionen!
Har du möjlighet att ta bilder av hur den är fäst, eller kan rita och berätta så pm-a gärna!
Lotta
 
Sv: Kort på era körhästar!

TYvärr så har ja ingen bild på min körhäst men ja hittade flera bilder på internet som ja tycker är såå häftigt att ja måste visa... hoppas ingen tar illa upp..
OM de är ngn som undrar så är det clydesdales hästar :) :love:

Tandem
tandem-2002.jpg

Fyrspann
lindsay-four-04-02.jpg

sexspann
lindsay-six-04-02.jpg

unicorn
lindsay-unicorn-04-01.jpg

Trojka/trespann
lindsay-troika--01.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Det är väl korsningar clydesdale hackney? Clydesdale är ju kallblod.
Jag som är hovfanatiker tittar särskilt på deras extremt långa tår. Undrar hur det är med senor o leder när de är 15?

/j
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 674
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 315
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 840
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp