Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

:eek: vad säger du?! Oturshäst?!
*studsar iväg och skvallrar för Moses*:D
hehe nädå det e lugnt.
Jo kanske man måste ha konto osäker. Men finns bild här ovan med från webshots
 
Sv: Kort på era körhästar!

snigelfarmor skrev:
Det är väl korsningar clydesdale hackney? Clydesdale är ju kallblod.
Jag som är hovfanatiker tittar särskilt på deras extremt långa tår. Undrar hur det är med senor o leder när de är 15?

/j


Jo, de är nog sant. Men på sidan så stod de att de var clydesdale.. hmm... Måste kolla upp det. Men närdu säger det.. Det låter ju mera troligt..
Jo de är sant. men de kanske inte tänker längre än vad näsan räcker? :confused:
 
Sv: Kort på era körhästar!

Det stod aldrig att det var clydesdale, men de hade avelshingstar som var clydesdale och hackney så jag fattade de som att de avlade showhästar, med högt steg o mycket massa och då är väl de korsningarna bra. De hade härlig teckning, samma som briar, merino.

/jenny
 
Sv: Kort på era körhästar!

snigelfarmor skrev:
Det stod aldrig att det var clydesdale, men de hade avelshingstar som var clydesdale och hackney så jag fattade de som att de avlade showhästar, med högt steg o mycket massa och då är väl de korsningarna bra. De hade härlig teckning, samma som briar, merino.

/jenny


Okej då kanske jag fattade fel.. jaja man kan ju inte ha rätt alltid :P
Men de är fina att titta på.. och vem skulle itne vilja testa att köra så där.. sexspann.. skulle vara kul..

På tal om det.. ikväll så ska ja köra :) en uppvisning. Men en häst som de var länge sen ja körde och ja har inte ens tränat programmet.. undrar hur de går..:(
Men Men :P
 
Sv: Kort på era körhästar!

Ja, just det! han kanske är korsning hackney clydesdale *retas*

Jag körde oxå uppvisning igår, men vet inte hur jag ska lägga ut filmen med en vettig nedladdningstid, just nu tar det 40 minuter att lägga upp den på min ftp server. Nån dator/film expert här?
 
Sv: Kort på era körhästar!

*ler* =P

Ja du.. De bevisar bara en sak.. att ja inte är bra på att se skillnad på olika hästar :P Men vad gör de.. ja är lika lycklig iaf.. :P

Tyvärr inte... vet bara hur man knappar på dessa saker..=P
 
Sv: Kort på era körhästar!

Här är mitt kallblodstravarsto på 13 år. Hon är aldrig startad. Jag har bara kört henne ca 5 gånger ännu och det har gått bra. Hon kan bli lite het ibland och hon är väldigt "mattesjuk". När jag ska gå bak och sätta mig i rockarden så vill hon följa med:rofl:
Men hon drar med glädje, man ser hur hon reser upp sig och har alltid öronen spetsade framåt så mycket det går och vill gärna visa upp sig. (på bilden står hon under sig med bakbenen pga att hon tycker inte om benskydden på bakbenen, hon brukar hoppa jämnfota med bakbenen tills hon upptäcker att dom försvinner inte)
P1010003.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jättefin :) Är de en halsförlängare du har på henne? eller vad är de för saker som sitter under... *nyfiken*
 
Sv: Kort på era körhästar!

Miamiamia, du har väl någon bild där du kör en annan mycket fin liten häst (gul, numera min)? ;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Japp det har jag, men det tar mig alldeles för lång tid att lägga upp dem då jag är ur kass på det. Har du fått bilderna av mig ännu?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Var tvungen att registrera mig och skapa ett fotoalbum bara för att få visa min häst Julle...
Har tyvärr ingen nytagen körbild, denna är ca ett år gammal (min sambo håller tillfälligt i tömmarna).
Här är han 4 och lite outvecklad. Nu har han vuxit ut ordentligt och musklat sig fint. En fantastiskt trevlig ardenner som funkar kanon som rid-,kör- och draghäst; framför vagnar, såmaskin, stockar och allt möjligt.
Hurra så glad man blir av att jobba med honom!

http://www.mypix.se/ShowFriend.asp?AID=JOEOQRONJPC

/karin
 
Sv: Kort på era körhästar!

miamiamia skrev:
Japp det har jag, men det tar mig alldeles för lång tid att lägga upp dem då jag är ur kass på det. Har du fått bilderna av mig ännu?

Nej, jag har glömt bort att påminna dig...
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej!

Kikade på travforumet förut och såg att du lagt ut samma bild där!
Fin häst! :)
Med en svängel (eller vad kallas det - trissor?) draglinor (en långbrösta kanske räcker?) ev baksele och en vanlig skakelöggla kanske det blir enklare att spänna för och trevligare att köra? :D
Ser otroligt duktigt ut att snurra skalmremmarna sådär varje gång!
Är hon stark i vissa situationer kan man ju prova ett körbett?

/Lisa
 
Sv: Kort på era körhästar!

pic1126183
Här kommer några bilder på mina kör hästar!:love:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 673
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 315
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp