Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Menar du att andra ekipage som tävlar brukar låta hästen dra i skaklarna??
/M
 
Sv: Kort på era körhästar!

Nej det menar jag inte att några tävlingskuskar gör men det finns många blivande kuskar här på forumet som inte vet vad draglinor är till för och hur dom ska användas.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Det var ju skönt att höra. Tänkte väl att det inte kunde vara så.
/M
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vaför just Ryvers bild?
Dom flesta här använder ju draglinor o som hästen drar med!

/L
 
Sv: Kort på era körhästar!

Därför att det är ett snyggt ekipars.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Förtjust i kallblodstravare kanske? :)
Alla ekipage som tävlar är fina! :love:
Inte lat o lurvigt då inte :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

_L_ skrev:
Vaför just Ryvers bild?
Dom flesta här använder ju draglinor o som hästen drar med!

/L
Lrkamedbjllerkrans.jpg


Igår, men nix, inga draglinor, fördjävligt va?;) :devil:
Fast svängel! under risslan :D
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vilken underbar bild, det är härligt att kunna köra sin häst!

/vill oxå prova åka släde/rissla nån gång
 
Sv: Kort på era körhästar!

Har du inte gjort det? Det är bara att komma till hippo så kan jag bjuda på en tur!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Vi funderade på att fara ut på fredag vid lunch. Måste bara kolla att vi får låna sele och släde :eek:
 
Sv: Kort på era körhästar!

vet inte om jag vågar sitta i kotledshöjd bakom din jättehäst...kanske jag kan köra clicken med din minisläde? hahaha :)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Jo, jag vet att tömmarna är fula, men vi vill inte använda lädertömmen när vi kör i skogen.

Vaddå lång näsa? Har du aldrig sett en nordsvensk prata förrut?;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

snigelfarmor skrev:
vet inte om jag vågar sitta i kotledshöjd bakom din jättehäst...kanske jag kan köra clicken med din minisläde? hahaha :)
Du får lugna dig med att innan hennes fin a häst når dig så jhar han ju nått främre delen på släden ;)
Så det borde ta stopp rätt snart :idea:

Ja jag är lite trött och knäpp (knäppare än vanligt)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Kan inte låta bli att lägga in en bild till från idag, första gången Lärka drar snöplogen! :)
Hon har ju inte ens varit inkörd i 1 år.

Lrkasnplog.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Nora skrev:
Alla har jättefina hästar!!

Här är "min" gamla stjärna. Shetlandsponny, 15 år, 106 cm. Går tillvardags som ridskolehäst och har tidigare tränats av mig då två ggr i veckan (+intensivt på sommrarna) i körning. har hållt på i tre år och tävlat. Debuterade msv i år och startade också i SM där vi faktiskt fick en rosett från precisionen (det andra gick skit...)!! När han är på hugget är han suuperskoj att köra i allt men när han är lite slö "orkar" han inte mycket... :D Ponny?!? Går nu vidare med egen kallblodstravare men kommer fortsätta underhållsköra Clicken.
aa67cad8ef4c52a72b8ffe406c905bb6.jpg


Nej men det är ju Clicken! Vad fin han är :)
/"Filur-Anna" ;)
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hejsan! :)
Det går jättebra, Filur är så duktig så!
Beställde en sele för några dagar sen så nästa micke-träning ska vi spänna för! :o
Hörde att ni hittat en ponny, vad roligt! När kommer den?=)
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 663
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 314
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp