Kort på era körhästar!

Sv: Kort på era körhästar!

Ååå vad snygg! hur hög är Oliver? :D Kan inget om Shire men han va jätte snygg!
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fenton och Oliver.
DSC00042.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Båda är 180cm mankh. 11 och 13 år.

Rolf.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Var det du som körde svarten på FNH dagen i Rättvik förra året?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Fenton skrev:

Kolla armmusklerna :D ! Frågan är väl iofs om de egentligen gör någon skillnad :angel:


Det var Shv Svarten som släpades efter traktor, tror jag? Har för mig att jag sett bilder av skadorna som satt ungefär sådär :cry: . Visst var han hingst? Är han det fortfarande?
 
Sv: Kort på era körhästar!

Han är så fiiiin, Svarten!
Och jag såg och klappade honom i Rättvik på Nordsvenska hästens dag! Hade förmånen att få prata lite med Rolf också, även om jag tycker att jag "känner" dig lite bättre nu, med gemensamma internetvanor på två forum ;)

Härligt att se en häst som blivit så illa behandlad vara i så bra psykisk balans!! Du har gjort ett fantastiskt jobb, Rolf!

Lotta
 
Sv: Kort på era körhästar!

Har bara jättedåliga körbilden tyvär. Har nog nån bra körbild, men jag får leta upp dom och scanna in först.

Båda shettisarna har jag kört in själv och tävlat med. Båda bilderna är ganska gamla, speciellt den ena med dålig sele och vagn ;)
Tar tyvär inte hand om dom längre :(

Frida, f:94. Ca 8 år på bilden.
2413062040083869552Rofbnz_ph.jpg

(lika bra att ta bort kusken på den bilden) ;)

Lyktans Karamell, f:99. Ca 3-4 år på bilden.
2465484150083869552lblKnu_ph.jpg


536622273kNQaDr_ph.jpg


2770003720083869552hmOSoK_ph.jpg
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej Asa.
Svarten är numer handikappad (kastrerad) då han fick problem med kulorna när han var åtta år. Han är nu elva år.
Rolf.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej Lotta.
Vilket mer forum är du inne på?
Rolf.
 
Sv: Kort på era körhästar!

Hej Rolf!

Har hört så mycket gott om dig av Bengt B från Skåne. Du har tydligen en övermänsklig hand med hästar!

Vem är rydde?
Har du fler shv hästar?
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 534
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 663
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
10 314
Senast: Imna
·
Hundavel & Ras HejHej! Har funderat på att skaffa en till hund. Både att det vore trevligt med en lugnare hund än den jag redan har... Till och med...
2
Svar
29
· Visningar
3 839
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp